(Bytte bild. Nr2 bättre placerad i bilden.)
Styrningen med
ratt går oljan från tryckfilter till
orbitrol.
Orbitrolen har, i ditt fall, 5 anslutningar. P, T, A, B och Ls och bör i beteckningen ha CN. Closed center, non reaktion. Stängt mittläge utan kraftåterföring i ratten till skillnad från en personbil där du känner hjulens påverkan från vägbanan i ratten.
Ventilblock 1, bör innehålla 2st ställbara strypningar samt elventil NC- normalt stängd.
När du använder joystick, aktiveras elventilen på detta block tillsammans med elventil nr 2 samt
riktningsventil. Styrhastighet justeras med en av strypningarna.
I detta läge går flödet över båda strypningarna.
När autopiloten jobbar, aktiveras
ventil nr2 och riktningsventil. Styrhastighet justeras på den "andra" strypventilen.
Min gissning är att den
strypning i ventblock nr1, som sitter i linje med elventilen är "högfart". Minskat
flöde bör fås om du skruvar denna utåt. Är den omvänd visar det sig då du vrider på den.
På Ls-ledningen från orbitrolen, sitter innan t-kopplingen, en
backventil för att Ls-trycket från elventil nr2 inte skall gå till orbitrolen.
Här används normalt en
skyttelventil för att styra trycket till pumpen och inte baklänges i systemet.
Elventilen nr2, är också NC. Den ger styrtryck till pumpens Ls
regulator och vinklar ut pumpen för arbete propotionellt mot påfört arbetstryck.
Pumpen är en variabel
axialkolvpump med Ls regulator.
När inget flöde efterfrågas, håler pumpen ett
stand by-tryck som kan/bör ligga runt 20bar. Justeras på regulatorns övre
justerskruv /ventil, närmast Ls ledningens anslutning.
Arbetstrycket justeras på den nedre justerskruven /ventilen.
Pumpen har också en ställbar slaglängdsbegränsning om maxflödet är onödigt stort. Ställskruven syns precis i din bild på pumpen, i nedre kanten.
Lite yxigt uppbyggt system kan jag tycka.
Mycke text blev det men hoppas beskrivningen gick att följa.
Ett schema hade kanske varit tydligare...
Edit:
Lägger till en länk till en "tråd" som beskriver oritrolens uppbyggnad och funktion.
http://www.maskinisten.net/viewtopic.ph ... highlight=
Och en länk med teknisk info om din pump
http://hydroswede.se/file/axialkolvpump-typ-j-v-eng.pdf
MVH Anders