Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexVerkstadsforumAllmänt[Allmänt] Hydraulik

Ew 160 år 2000

2 inlägg • Sida 1 av 1
Diskutera hydraulik i allmänhet här

ulf sjödin (trådstartaren)

#1 » 22:40:08, 15-06-2005
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej jag har en ew160 som har gått mycket bra men har varit svag på hydraliken. Nu har jag ett problem den är svag och sedan går den sakta så det är knappt att man får upp bommen när man ska lasta bilar men när maskinen är kall så fungera den bra ett tag sedan är det färdigt kan någon tala om för mig vart jag ska vända mig för hjälp Tacksam för svar sjödin
ulf sjödin
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 22:11:51, 15-06-2005
Ort: sollefteå



Anton

#2 » 07:33:52, 16-06-2005
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej Ulf !!
Jag har i min tid som resemontör i Växjö och Kalmar jobbat mycket med EW140-160. Det som behövs i ditt fall är en sk. teach in. Man använder då ett instrument som heter Contronic. Med detta instrument ställer man in hela arbetsområde.
Det bästa är Du kontakta en av Swecons montörer som har ett sånt instrument. Själv kan man inte göra nåt.
Tyvärr har jag inget annat att tipsa med.
/Anton!!
Användarvisningsbild
Anton
Grundare
Grundare
 
Blev medlem: 18:08:03, 11-10-2003
Ort: Skeppshult/Sverige
Sverige


Återgå till [Allmänt] Hydraulik

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 8 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se