Okej... Då behöver nog plc'n en
analog utgång som kompletteras med en PM-modul av något slag efteråt. Dessutom två digitala utgångar för fram/bak val, som styr PM att ge signal till rätt
ventil. Eller så går det förstås med enbart två analoga utgångar från plc'n också. Nån som har länk till nån vettig PM apparat, känner inte till såna alls själv? Eller så kanske det finns färdigt smålogiker med pulsmodulerade utgångar? Men egentligen så verkar det nog på min maskin som det är helt gammaldags strömstyrda ventiler om man kollar bilderna nedan...?
Bild på RS-232 stöpsel:
Originalets URL: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/87/RS-232.jpeg
Så här ser parametrarna ut på min Lännen ut:
Maskinen har två körprogram, Bambi och Rambo.
Rambo ställer ut hydrostatpumpen så mycket som motorn orkar innan den storknar, eller nästan åtminstone. Bra vid vägkörning med reducerat
varvtal för att spara
bränsle eftersom den ger samma topphastighet vid ett lägre varvtal(750mA istället för 650mA). Dock onödigt tvär ramp i början så det blir ganska brutal uppstart vid körningen.
Bambi körläget är det man använder normalt. Maskinen glider iväg försiktigt precis som en convertermaskin då man far iväg.
Man får intrycket av att det mäts
tryck också nånstans i hydrostatkretsen enligt 6:e kolumnen, men det känner jag inte alls till...
Det här med "ramp parameter dynamic/smooth" vet jag inte heller... Det är inget man väljer med nån knapp i varje fall...
Lägger in kurvan som visades i förra pdf:en. Den här motsvarar inte Lännens proogram, bl a är det samma maxnivå på de båda kurvorna: