jörgen.ottosson skrev: ...du provar ju växla (till snabbgång) då du redan lyfter? .....blir det någon skilnad om växlingen sker innan trycket ( från pumpen) släpps på...
Nej. Provade nu på eftermiddagen. Ingen som helst skillnad.
Man kan uttrycka det så här:
Det låser om mottrycket i returledningen är för högt (det är ju samma
tryck som i matarledningen när snabbventilen är aktiverad).
Mikael.Johansson skrev:... Ja. Enligt mig så blir det
ungefär så här, med hängande last.
1.
Olja går in vid V2, förbi backventilen högst upp och till pluskammaren.
2. Oljan i minuskammaren, som vill ut, hindras av nedre backventilen och den pilotstyrda avstängningsventilen. Lasten hänger.
3. Tryck byggs upp vid V2 och påverkar den nedre avstängningsventilen genom pilotledningen. Ventilen öppnar och kolven går ut. ...
Japp, så har jag också förstått det.
Tillägg efter 7 minut(er):Hansborg skrev:... Det skulle ju vara bra att förstå hur dessa "orginal" delar fungerar i dessa situationer... före man börjar modifiera dom
...
Ja, absolut, så är det ju alltid.
Men jag tyckte att jag hade full koll från början. Allt var så självklart.
Nåja, man lär så länge man lever.
Hansborg skrev:... Robban: Reversibel åtgärd
Vilka otroligt fina bilder du gör! Har du dåligt med sysselsättning?