Finns det fĂ€rdiga satser? Kollade pĂ„ Ălmeboda men hittade inte dĂ€r.
Sen Àr ju frÄgan om jag orkar göra det sjÀlv, det Àr ju inte den minsta cylinder direkt

Orkar jag bÀra ivÀg kolvstÄngen eller mÄste dom lyftas ut med kran/ traktor?

ï»ż ï»ż
Den "pissar" olja frÄn cylindern nÀr jag hÄller nÄgot i luften och som det syns pÄ bilden sÄ lÀcker det lite hela tiden, jag har packat om nÄgra cylindrar men Àr lÄngt frÄn nÄgon expert sÄ jag kan inte avgöra vad som lÀcker... Om det Àr enkelt att byta enbart packning i cylindern sÄ testar jag nog det först, behöver inte kolvstÄngen dras ut för det?Ammatören skrev:ska du bara byta packning i cylindern sÄ de e inte alls svÄrt, dÀremot om kolvtÀtning skall förnyas sÄ de krÀver bÄde sin man och lite lyftanorningar samt lite stadigare bÀnk för kolvstÄngen. Det som e fotat e vÀl cylindertÀtning som lÀcker
KÀnns som en bra börja för mej att testa byta tÀtning, skulle vara vÀldigt intressant att se dina bilder frÄn bytet. Du vet inte vad tÀtningen heter? NÄgot nummer? Vart den köps?Ammatören skrev:Om den lÀcker ut som pÄ fotot sÄ rÀcker det att byta cylindertÀtning. TÀtningen Àr delad sÄ den förs enkelt pÄ platts, gag vÀntade mej att en massa olja skulle rinna ut sÄ jag förberÀdde mej vÀl men de var inte mycket som kom. Om du vill kan jag leta efter fotona frÄn bytet. Om kolvtÀtningen lÀcker sÄ Àndrar sej skopan om du har den upplyft och stannar maskinen.
Tycktes ha sökt men tydligen inte tillrÀckligt, tack, lÄter ju behÀndigt, vill gÀrna pröva byta denna.BM425 skrev:Finns mer skrivet om delade packningar, lite olika pÄ olika maskiner.
LÀgg lite tid pÄ att söka forumet.
statte @ byte av tÀtning till skaftcylinder