5 inlägg •
Sida 1 av 1Diskutera hydraulik på Åkerman-maskiner här
- Bevakas av: 2
- Bokmärkt av: 0
- Visningar: 937
#1 » 18:49:28, 29-06-2017
Börjar irritera mig mer på Åkerman då det gäller bomlyft tycker att den är lite för mycket on off. Då maskin känns jätte bra i övriga funktioner. Har mätt servotrycket och det var ok även kollat slangbrottsventilen den löpte lätt.
Bomsänka är inga problem. Vad är nästa steg att gå vidare?
-
BM kråkan
- Fler än 10 inlägg
-
- Blev medlem: 00:24:49, 08-01-2011
- Ort: Västerbotten
- Maskintyp: Lastbil
- Maskin: Volvo BM H10 350
Volvo BM DR 860 TL
Volvo BM LM 840
Volvo BM T 810
Volvo BM T 430
Volvo T 31
Volvo F 408
Åkerman EW 200
International B 250
Kobelco sk 130 lc
Scania Lbs 111
Jcb 411b Ht
#2 » 20:55:52, 29-06-2017
Kolla flytlägesventilen. Fjädern och sliden.
-
Anton
- Grundare
-
- Blev medlem: 18:08:03, 11-10-2003
- Ort: Skeppshult/Sverige
-
#3 » 21:26:28, 29-06-2017
Det är ingen skillnad om jag har
flytläge är inte. Då ska leta igen den och kolla om sliden löper lätt och
fjäder är helt?
-
BM kråkan
- Fler än 10 inlägg
-
- Blev medlem: 00:24:49, 08-01-2011
- Ort: Västerbotten
- Maskintyp: Lastbil
- Maskin: Volvo BM H10 350
Volvo BM DR 860 TL
Volvo BM LM 840
Volvo BM T 810
Volvo BM T 430
Volvo T 31
Volvo F 408
Åkerman EW 200
International B 250
Kobelco sk 130 lc
Scania Lbs 111
Jcb 411b Ht
#4 » 22:46:37, 29-06-2017
Ja, det är säkrast.
-
Anton
- Grundare
-
- Blev medlem: 18:08:03, 11-10-2003
- Ort: Skeppshult/Sverige
-
#5 » 22:59:33, 29-06-2017
Tack så länge återkommer med lägesrapport
1 person gillar det här inlägget.
-
BM kråkan
- Fler än 10 inlägg
-
- Blev medlem: 00:24:49, 08-01-2011
- Ort: Västerbotten
- Maskintyp: Lastbil
- Maskin: Volvo BM H10 350
Volvo BM DR 860 TL
Volvo BM LM 840
Volvo BM T 810
Volvo BM T 430
Volvo T 31
Volvo F 408
Åkerman EW 200
International B 250
Kobelco sk 130 lc
Scania Lbs 111
Jcb 411b Ht
Återgå till [Åkerman] Hydraulik
Vilka är online
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 7 gäster