Köper det du säger TD, och med tanke på det jag sett och klämt på aggregatet hittills så känns det som att det borde lämna mer
tryck än det gör. Har dock inte kollat turbinsidan ännu, kanske är strippad på vingar där.
Men, nästa steg då... Jag har ingen rökbegränsare på pumpen vad jag kan se i verkstadshandböcker eller rent fysiskt. Rökbegränsaren ser väl ut som en klocka på pumpen där jag har en ingång för turbotrycket, så att dieselmängden justeras i förhållande till turbotrycket?
Någon som vet om det på något enkelt sätt (utan att ta isär
regulator osv) kan ställa på dieselmängden något för att se om vi får upp något högre turbotryck? TD60A motor, vet inte vad pumpen heter, men regulatorn är av RWV-typ. Har försökt att förstå mig på den där regulatorn, men är för många frågetecken för att jag ska kunna tänka på det utan att få huvudvärk.
Finns det något man kan kolla själv på dieselpump/regulator utan att ha mängder med specialverktyg? Matartrycket ska kollas, men finns det något på själva regulatorn man vågar öppna och kolla själv? Mest öppna och känna på leder osv, så det inte är något som är tokslitet och glappar eller är löst. Sitter ju ett
lock och en
gavel som utifrån ser väldigt inbjudande ut. Ser inte ut som att det sitter något viktigt i varken locket eller gaveln, men jag vet inte säkert...
Förövrigt går motorn jämnt och fint, är lättstartad och reagerar snabbt på gaspådrag, så om vi bortser från att den är orkeslös vid belastning, så verkar pump/regulator/spridare göra det dom ska.