Hej
Har fortfarande inte löst mitt problem MEN..... idag har jag tagit tag i problemet 4 år senare.
Har kommit fram till att felet ligger i sammankopplingsventilen mellan P1 och p2.
Pluggar jag nedre slangen på fjädersidan så fungerar allt som det är tänkt förutom att det såklart inte blir p2
tryck till stödbenen.
Det fungerar också om jag slår ifrån stödbenen så det blir PS tryck på fjädersidan och ventilen stannar i stängt läge.
Frågan är lite varför
ventil vill växla över p2 till stödbena när det är inkopplat som det är tänkt??
Jag satte tryckmätare på båda sidor av sammankopplingsventilens styrtryck och så länge jag inte kör typ
stödben när jag har dom aktiverade så får jag max 3-4 bar på båda sidor = fjädern borde vinna MEN. Den verkar ändå växla över p2 till svängblocket bara av flödet i pumpen.
Jag har provat att schimsa fjädern lite i sammankopplingsventilen men det blir samma sak.
Har letat som en dåre men kommer inte fram till varför den skiftar över såfort varvet på motorn ökas över 1200?
Trycker jag till på pedalen till tiltskopan växlar den tillfälligt tillbaka p2 till huvudventil. Jag funderar på om p2 från pump och slangen ut till huvudventilen är skiftade? Dock så är det olika kopplingar (klokoppling på p2 och
skruv på de andra).
Enl reservdelskatalogen Är det rätt på en sida men fel om man kollar på en annan.
Någon med en god idee?
på denna bilden sitter P2 överst närmast motorn
på denna bilden sitter slangen mellan huvudventil och sammankopplingen överst närmast motorn
har markerat ventilen på mitt schema
Har nu spekat hela helgen i maskinen och blir inte klok på det
Kan ju köra med bägga stödbena avaktiverade så fungerar det men rädd att jag bränner ventilspolarna i längden.
mvh john
EDIT. vet inte varför bilderna inte fungerar men högerklickar man och tar öppna i ny flik fungerar dom