Hej. Har en H9B som är mycket svag när man svänger larven. Rakt fram upplever jag den stark både på hög och lågfart. Alla tryck är justerade efter beskrivningen som finns att ladda ner här på Maskinisten och alla värdena ligger rätt. Larvbromsarna är renoverade på båda sidor och mäter jag trycket med en T-koppling före det delar ut till bromspaketen får jag 65bar.
Jag har testat att plocka bort och plugga slangarna som går till drivmotorn och monterat mätuttag. Där får jag ut 190bar när jag svänger på båda sidorna. Mäter jag trycket när motorn sitter inkopplad ligger trycket och vandrar mellan 110-120bar samtidigt som maskinen svänger minimalt. Kopplar jag ur larvbromsen så att den bromsar, står den helt stilla och trycket stiger till ca 140bar. Är det drivmotorerna som är slut eller har jag missat något? Tycker det känns konstigt att båda motorerna har gått sönder samtidigt, eller är det något som är vanligt på dessa? Finns det något mer sätt att kontrollera drivmotorerna? Hur mycket olja får komma ur läckoljeledningen ungefär?
Kan flödet vara för lågt när man svänger? Finns det någon ventil som reglerar det? Grävaggregatet går både snabbt och är starkt så det känns inte som pumparna är jättedåliga.
Maskinen har gått mycket lite (under 8000timmar) då den bara gått professionellt 2-3år när den var ny innan den hamnade hos en stor skogsägare för att bygga lite skogsvägar, så det borde finnas en del timmar kvar att plocka ur den
Tacksam för tips och råd!
Mvh Lindqvist