Den
slang som hänger ner vid dragöglan är troligen
tryck till kranen och sätts lämpligen i uttaget längst till vänster med
svart lock. då går den på främre spaken och den kan låsas i läget åt dig som då ger tryck på nämnda
uttag. om spaken inte stannar i det läget så finns det en svart liten
ratt som man skruvar in. den hittar man innanför gallret bakom växelspakarna. det finns nog ett vred till där inne, den ändrar den spaken från
enkelverkande till
dubbelverkande men det spelar ingen roll här
.
Den honan som ligger på draget är i så fall retur och passar förhoppningsvis på hanen som sitter där lite till vänster om mitten. just denna kan bli en luring för returen ska egentligen dimmensioneras ett snäpp grövre än tryck och då öppnar det för en massa olika varianter på kopplingar och man får nästan ta loss grejorna och åka till en hydraulfirma och prova sig fram vad som passar ihop. (alla övriga här nämnda är "standard lantbruk halvtum"och lär passa ihop)
De sista två som tittar ut ur slangknippet är till vagnsstyrningen och kopplas in i två av de resterande uttagen med svarta lock. minns inte vilka som hör ihop men den tredje ska i vilket fall fungera ihop med någon av de andra, tvåan eller fyran, sedan får du testa vilken
spak som funkar.
glöm inte att göra uttagen trycklösa innan du kopplar om. det är nästintill omöjligt att koppla dessa med tryck kvar. stäng av motorn och dra i uttagsspakarna fram och tillbaka innan du hoppar ur hytten för att flytta slangar.
Utan lantbruk blir du naken, hungrig och nykter.
"Erfarenhet är den hårdaste läraren. Den ger dej provet först och lektionen efteråt" Oscar Wilde