Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexVerkstadsforumVerkstadenSvetsning

Fråga angående reduceringsventil till mison 18 tub

2 inlägg • Sida 1 av 1
Diskutera svetsning här

Axelkvist98 (trådstartaren)

#1 » 19:59:31, 12-06-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej, Jag undrar om följande reduceringsventil: https://www.jula.se/catalog/verktyg-och ... ts-025062/
Passar till min mison 18 tub (5liters). Jag vet att det står att det passar till alla flaskmodeller men om julas beskrivning stämmer vet jag ej. :screwy:
Det brukar ju vara olika gängor :vissla:

valde julas då jag inte är i behov av högsta kvalitet, då det endast är för hobby bruk. :smile:
Axelkvist98
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 20:50:30, 02-01-2016
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Skotare F10
Traktor: duetz fahr & john deere 5070m & 5090r



jörgen.ottosson

#2 » 21:57:41, 12-06-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

Det ser ut som en modell som passar "vanliga" mison/atal -tuber (köpes, eller hyr) ....men jag har inte provat.

Ja det finns olika gängor, men köp/hyr- tuberna för skyddsgas (MIG/MAG-svetsning) har alla inbördes samma gängor. samma sak med Oxygen, Acetylen ...Gasol ... alla inom samma katigori har samma gängor, men man kan inte montera en regulator för Oxygen-gas på mison-tub....av förklarliga skäl...
Deus ex machina
jörgen.ottosson
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 22:57:47, 04-01-2009
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: sandvik sl-350
liebherr a500s
scania lbs 140
KL 121B


Återgå till Svetsning

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Winne_the_Pooh och 6 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se