Sitter på telefonen så har inte tillgång till lyfttabellen nu men det lyftet är Riktigt hemskt!
Det finns massa hjälpmedel för att göra detta lyftet korrekt eller att svetsa på tillfälliga öron.
Jobbar i stort sett bara med tunka riggar/
kran jobb så har lite knas på detta.
Släpper den tvingen så får du en kraftig pendel på balken. Du riskerar även att den övre strypningen "hoppar" av balken. Skrämmande att en kranförare godkänner att lyfta med detta!
Offshore är det ofta nått som kallas site test på svetsarna. Även om du har alla licenser och utbildningar så är det en egen test för just den platsen eller den svetsen. Ibland kan de då ha att det är jävligt trångt mot golv bara för det ska motsvara verkligheten. Dock inte ofta.
Jag tycker det är stor skildnad på en som är duktig reparationssvetsare och en licenssvetsare. 2 helt olika saker enligt mig.
Dock kan jag inte se att det ska vara många svåra svetsar på detta bygget.
Konstigt att inte trafikverket haft en utomstående inspektör med på ett så viktigt jobb?
Skickat från min iPhone med
Tapatalk