Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexVerkstadsforumVerkstadenSvetsning

kemppi wu10 kylare

2 inlägg • Sida 1 av 1
Diskutera svetsning här

ruttger68 (trådstartaren)

#1 » 07:03:11, 30-07-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

tänkte använda den till en tig svets men ett fel som vi har haft på jobbet med dom här så vill den inte gå när man släpper knappen .ibland har det varit tryckgivare eller knappen eller så kretskortet på den .så jag tänkte plocka bort allt och koppla in en on off knapp på den men vart lite osäker på hur jag skall göra .någon som kan hjälpa mig
ruttger68
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 20:40:32, 24-04-2012



Norpan

#2 » 10:54:11, 30-07-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

Det är väl en 230V motor i de där kylarna, isåfall är det bara att koppla på 230V direkt på motorn så går den.
Sen om du vill ha på en strömbrytare eller låta den gå sålänge kontakten är i är ju upp till dig.
Är den gammal kan det vara idé att kolla upp kondensatorn på motorn om den är trött i starten.
Eventuellt behöver du göra en bygling så svetsen får veta att du har vattentryck, simulera tryckbrytaren så att säga.
Problemet med det är att glömmer du starta kylaren och svetsar så får du köpa ett nytt slangpaket, ett vattenkylt tål i stort sett ingenting utan vattenflöde.

Edit:
Finns/fanns en manual i downloads som inte fungerar, har skickat ett PM till Holger om detta, så förhoppningsvis så finns den snart igen.
Norpan
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 18:51:56, 31-07-2007
Ort: Småland
Sverige


Återgå till Svetsning

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 7 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se