En annan liten fråga. Vad är det här på dieselpumpen? Nåt för höjning av bränsle vid laddtryck?
Har inte sett det på nån annan td motor.
Turbodiesel skrev:Jupp, det stämmer.
LeifAndersson skrev:Våta foder borras aldrig. De är färdigbearbetade från tillverkaren. Våta foder ligger i princip lösa i kläm mellan foderläget och topplocket. Torra foder pressas på plats och deformeras då mer eller mindre, därför ska de slutbearbetas på plats.
Stefan1972 skrev:min erfarenhet av svetsade kuggtänder på dylika ställen är att hela tanden förr eller senare går av och ställer till med mer oreda. Isåfall är det bättre att slipa ren skadan och grada av kanter så att inga fler bitar bryts loss. Då kan det gå lika länge igen. Det har med all sannolikhet kommit nåt i kläm där och orsakat det där.
LeifAndersson skrev:616 till n:r 6127 och 646 till n:r 4993 gick helt enkelt på backväxel framåt med de olägenheter det kunde medföra. Även äldre maskiner byggdes om när de öppnades i transmissionen. Enklast ser man vilket utförande man har på att manöverarmen på växelväljaren är vänd nedåt på modifierade maskiner. Så man behöver inte öppna transmissionen för att se på vilken sida kronhjulet sitter om man absolut vill veta!
Tillägg: Och du behöver inte bry dig om vilket utförande begagnade delar suttit monterade. Man vände diffar som gått 15-20000h utan att byta ut något i växeln. Det "bara" justerades in och ett växelstag och manöverarm byttes ut/byggdes om!
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 9 gäster