Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterMaskinistenin rikosrekisteri

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexVerkstadsforumVerkstadenSvetsning

Söker vattenkylare till AGA MIG 400 Electronic

5 inlägg • Sida 1 av 1
Diskutera svetsning här

magnus.h (trådstartaren)

#1 » 20:50:35, 26-01-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej

Jag har fått tag på en AGA 400 Electronic MIG svets, tyvärr så saknas vattenkylaren till den så söker en sådan, eller tips på vart jag kan leta.
Om någon har ovan svets med vattenkylare så vore det bussigt om det går att ladda upp några bilder på vattenkylaren så ser jag hur den ser ut, så jag kan bygga i en egen.

Även manual, dokumentation, delar, reservdelar ja kort sett allt som berör svetsen är jag intresserad av.
Tack på förhand!

Magnus
Bild
Bild
Bild
magnus.h
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 13:14:42, 24-06-2006
Sverige
Maskintyp: Grävlastare
Maskin: Volvo 646



magnus.h (trådstartaren)

#2 » 15:54:25, 14-10-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej!
Bumpar den här tråden, ingen som känner till en gammal klassisk AGA MIG?
Söker fortfarande manual, dokumentation, delar, reservdelar ja kort sett allt som berör svetsen är jag intresserad av.

Med vänlig hälsning
Magnus
magnus.h
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 13:14:42, 24-06-2006
Sverige
Maskintyp: Grävlastare
Maskin: Volvo 646

ghaven

#3 » 11:31:38, 15-10-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Nødløsning er vel en stor pøs halvfull av vann og fylles opp med isbiter og en liten sirkulasjon pumpe til kortere arbeid for å unngå å bernne pistol
ghaven
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 14:48:52, 07-02-2011
Ort: Mandal
Norge
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: kjører diverse maskiner sommer og vår driver maskiverksted rettet mot annlegsbransjen om vinteren

Nickel

#4 » 12:19:56, 15-10-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej. Det finns lösa vatten kylare för att kopplas till slangpaketet, då kopplar man kylslangarna från den till slangarna i paketet, och kopplar in drivningen av pumpen på ett enfas uttag. Om du byter slangpaketet till ett vattenkylt med evrokontakt så brukar snabbkopplingarna på vattenslangarna passar direkt på kylaren.
Bild
Nickel
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 20:56:04, 14-01-2008
Ort: Umeå
Maskintyp: Traktor
Maskin: Kramer 620 årsm.-00 BM 500 årsm.-78

Nickel

#5 » 14:13:38, 15-10-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej igen. Kom att tänka på att vissa äldre esab hade en stor svart vattentank på ca: 30-40liter med en membranpump som cirulerade vatten till slangpaketet. Om pumpen tar vattnet från botten av tanken så blir det en rätt bra kylning, det borde bli den billigaste alternativet i alla fall.
Nickel
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 20:56:04, 14-01-2008
Ort: Umeå
Maskintyp: Traktor
Maskin: Kramer 620 årsm.-00 BM 500 årsm.-78


Återgå till Svetsning

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se