Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexVerkstadsforumVerkstadenSvetsning

EWM Pico 160 Pulse

1 inlägg • Sida 1 av 1
Diskutera svetsning här

Kristian Smith (trådstartaren)

#1 » 18:57:47, 30-04-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Min kusin behövde en liten svets, en inverter, och han frågade mej vad jag skulle köpa, eftersom jag har jobbat med detta länge. Han var sugen på en Kemppi Minarc, som de flesta som jobbar med svetsning vet vad är. Jag sade så här, Minarcen är en sjuhelsikes bra liten svets, men om jag köpte en ny 5kgs pinnsvets idag, så skulle jag köpa en EWM Pico 160 Pulse. Varför då? Frågade han. Jo, för att jag har aldrig pulsat elektrod och skulle verkligen vilja se hur det fungerar. Han köpte en sådan, och jag har fått testa! Helt otrolig liten maskin! Testade med OK 48.00, 2,5mm på fyrkantsprofil, 1.6 mm godstjocklek. Svetsade med en puls per sekund och klarade bra av att bygga igen 2mm spalt! Bara att se hur elektroden slocknar och sen kommer igång igen var ju coolt! :-) Någon annan som har testat? Synpunkter?
Kristian Smith
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 10:28:47, 20-02-2009
Ort: Åland
Maskintyp: Ej angivet




Återgå till Svetsning

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se