Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexVerkstadsforumVerkstadenSvetsning

Väntar med spänning (V) på en Vrålapa!!!

38 inlägg • Sida 3 av 3
Diskutera svetsning här

uchatin (trådstartaren)

#31 » 13:51:25, 07-11-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Så nu börjar mina tankar komma ett steg närmare målet eftersom den blecklösa sidan är skyltad 15/25A och den med bleck 25/20A, denna sistnämnda är den som fungerar så jag tror att det inte är en helt överilad gärning att jag gör ett bleck så 15/25 sidan också
går igång.
Skall kolla dom olika strömmarna vid dom olika lägena. Hade en tanke om att i ställer för bleck ansluta en pot som jag kan vrida upp från noll men det är nog för avancerat och skall med sannolikheten i beräkning inte behövas.

Har två alternativ när det gäller denna omkopplare 1 att "blecken har med fininställning av svetsstyrkan att göra".
2 Att den har med någon förmagnetisering av maskin så den inte behöver så mycket kräm vis start.

Har två tång A mätare en bamse svart som natten som jag inte hittar och en som jag har "lagat" men ej provat om den fungerar.
Skulle behöva något som fungerar och få hoppas på min lagade. Min svart som natten är en kejsare helt utseendemässigt, bara lådan är gjord i oxläder av ej föraktlig tjocklek och det gilla vi!!

Svetsen är en MZ 11 och inget annat!!!!
Skall vi göra som så att det är jag som sköter tankarna och det är ni som kommer med erfarenheter, låter inte det som en rättvis uppdelning??? Fördelen men den är att jag kommer in i ett mycket lugnare stadium och inte behöver brottas med ovidkommande ting.
uchatin
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 21:00:27, 31-10-2017
Ort: Lund med en viss tvekan!
Sverige



63an

#32 » 14:40:30, 07-11-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Men men va vad var det där???? :insomnia:
Kör så det ryker.. Har slutat att ryka nu :vissla:

1 person gillar det här inlägget.
63an
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 21:08:25, 01-02-2009
Ort: Nu eljest.. Pite med omnejd.
Sverige
Maskintyp: Baklastare

DennisCA

#33 » 14:57:07, 07-11-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Jag börjar tro någon använder maskinisten för att se om hens skapelse klarar av turing testet...
Användarvisningsbild
DennisCA
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 08:22:05, 16-09-2014
Ort: Österbotten
Suomi Finland (svenska)
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: Verkstadsmaskiner

uchatin (trådstartaren)

#34 » 15:10:53, 07-11-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Vad finns det för finess för mig att undra här när ingen förstå var jag menar och dessutom kommer med vad andra svetsar än min har för uppbyggnad? Man skall väl vara lite under isen om det kan kännas befogat.
Den enda som har haft något att förmedla är Forsman rest. är bara sådan som inte har med min svets att göra.

Därför hade jag förslaget att sköra det själv i fråga om tankearbetet och om någon har en kännedom om just min svets så är det välkommet allt som hör till något annan svets kan man väl undvika.
uchatin
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 21:00:27, 31-10-2017
Ort: Lund med en viss tvekan!
Sverige

uchatin (trådstartaren)

#35 » 16:06:20, 07-11-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Får krypa på mina bara knän och be om ursäkt, kollade läget lite mer ingående och det visade att blecket var för mastigt för att vara säkring och att valsbrytaren var en y d start.
Vilken lycka!!!! Tjo och tjim, jag hoppar runder och sjunger gregorianska hymner för full hals.

Och nu vet ni alla att det inte finns några mellanläge när det gäller transistorer, möjligen hos transor men det är inte samma sak.
Gör man aldrig någonting gör man aldrig några fel och nu gjorde jag någonting!!! Är det inte underbart??

4 personer gillar det här inlägget.
uchatin
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 21:00:27, 31-10-2017
Ort: Lund med en viss tvekan!
Sverige

igelkottar

#36 » 16:14:57, 07-11-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Glad och nöjd. :thummar:
Bild
/Lillen

"Jag bryr mig faktiskt inte om vad folk tycker.
Jag gör vad jag har lust med."

Julia Child (1912–2004), ameri-
kansk kock och kokboksförfattare
Användarvisningsbild
igelkottar
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 13:53:53, 31-01-2008
Ort: Skövde
Sverige
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: Gutbrod 1050 Trädgårdstraktor m. Skopa, snöschaktblad och borstaggregat.

uchatin (trådstartaren)

#37 » 18:53:55, 07-11-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Är eller var för försiktig när det gällde att vrida på pådraget viket gjorde att jag inte såg fortsättningen. Dessutom inbillade jag mig att detta bleck var en tunn sak som mycket väl kunde vara en säkring.
Man ser ibland saker som hjärnan är inställd på och det visar sig att det inte stämmer.
uchatin
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 21:00:27, 31-10-2017
Ort: Lund med en viss tvekan!
Sverige

magloman

#38 » 19:31:36, 07-11-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

om du bara vill ha svar från forsman så kan du skicka pm till han!

vet hut!

stänger tråden tillsvidare
)))) Min YouTube kanal: https://www.youtube.com/magloman ((((

8 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
magloman
Moderator
Moderator
 
Blev medlem: 22:53:49, 16-04-2008
Ort: Karlskoga
Sverige
Maskintyp: Traktorgrävare
Maskin: Volvo BM 6300 EHC
Rottne Rapid 8wd
Zetor 8011 / Ursus 385
Volvo BM T430


Återgå till Svetsning

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: AndersSivert, JPEG och 3 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se