Tack för alla svar jag va till garaget och försökte beta mej igenom felsöknings listan är lite svårt då jag inte är helt inne på alla termer, jag mätte dioderna igen och alla va hela, va jag som mätte en fel sist, alla hade samma värde och släppte bara igenom åt ett hål, där imot så va de väldigt svårt att mäta kondensatorn, ibland fick jag värde på den och ibland inte, pendlade väldigt mycke när jag mätte, mätte med Ohm läget på min fluke,
Torbjörn = Min svets har serie nr efter 11334 vill säga min är nyare,
Något oscilloskop har jag ej tillgång till tyvär,
Valter= ja den gula kabeln går från en diod på diodbryggan,
Finns bara en
gul kabel som går från diodbryggan och den går ner på sidan och sitter
På en
skruv som är isolerad från att jordas, han jag köpte svetsen av hade bytt tändspolen
Och inte tänkt på att den kabeln som gick ihop med den gula på den isolerade skruven
Det finns en kabel över från tändspolen som man dödar motorn med, men orginal på dess
Svetsar så dödar man motorn med ett metalbit mot tändstiftet, så jag vet inte om orginal tändspolen har nån annan
Kabel,
Bifogar bild på den gula kabeln från diod bryggan