Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexVerkstadsforumVerkstadenSvetsning

Gas/magnetventil koppling

2 inlägg • Sida 1 av 1
Diskutera svetsning här

valmetman (trådstartaren)

#1 » 14:42:14, 13-01-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

Origo.pdf
HUr/vart kan jag koppla en magnetventil på esab origo mig c151 svets vill byta slangpaketet till euro fastsättning.
valmetman
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 16:25:12, 17-01-2013
Maskintyp: Traktor



torbjorn_forsman

#2 » 15:22:59, 13-01-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

Förmodligen går det bra att ansluta magnetventilen parallellt med spolen till relät RE1, om den inte drar mer ström än att manöverkretsarna på kortet tål det, och du kan få tag i en magnetventil med lämplig manöverspänning (DC). Den stora kondensatorn C1 parallellt med reläspolen är, som synes i funktionsbeskrivningen på näst sista sidan, tänkt att ge ett fördröjt frånslag av relät och om man lastar ner kretsen med en magnetventil parallellt så kommer fördröjningen att bli kortare.

Om du har en magnetventil för 230 V AC, så kan du ansluta den mellan A1 och A3 på kretskortet.

Komponentlistan på första sidan verkar inte riktigt stämma överens med vare sig schemat för den kompletta svetsen eller schemat för kretskortet.

Sen kan man fundera på om det är värt mödan och kostnaden att byta till ett bättre slangpaket på en sån här rätt grovt tillyxad enfas MIG-svets.
torbjorn_forsman
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 23:35:35, 02-11-2016
Ort: Västernorrland
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Take Job TB016
Deutz F3L514


Återgå till Svetsning

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 7 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se