Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterMaskinistenin rikosrekisteri

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexVerkstadsforumVerkstadenSvetsning

trådmatnings problem luna minimig 140

6 inlägg • Sida 1 av 1
Diskutera svetsning här

wipwip (trådstartaren)

#1 » 11:59:33, 10-03-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

håller på att sätta i hop en luna minimig 140, har fått i gång allt för utom matningen , det kommer ingen ström till matarmotorn när jag startar svetsen på knappen på svetshandtaget, bara att den slår till och öppnar gasventilen , så jag undrar nu om någon vet var man kan hämta ett el-schema till en sådan här svets då, eller om någon kanske vet vad det kan vara .
wipwip
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 08:57:57, 22-04-2013
Sverige



torbjorn_forsman

#2 » 12:29:44, 10-03-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

Några bilder kanske kan underlätta identifiering av svetsen. Det är väl ganska troligt att den egentligen är tillverkad av Telwin eller någon av de andra stora italienska firmorna, och att samma svets finns även under andra märken.
Kan vara bra med bilder även på innanmätet i svetsen, kretskortet med trådmatningsstyrning mm.
torbjorn_forsman
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 23:35:35, 02-11-2016
Ort: Västernorrland
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Take Job TB016
Deutz F3L514

Turbodiesel

#3 » 18:22:26, 10-03-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

Troligen byggd av migatronic på den här tiden, kan ha hetat 140 mono har jag för mig. Tyvärr en enfasmaskin, så lägg inte ned för mycket jobb. Den vi hade gjorde ingen glad i överkant.
TD´s gamla maskinteckningar.
::::
Framtiden var bättre förr..
Användarvisningsbild
Turbodiesel
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 17:11:13, 21-05-2008
Ort: U-ganda
Sverige
Maskin: John-Deere

Filijox

#4 » 01:26:40, 11-03-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

Om du bor nära mig kan du få en till likadan svets mot att du hämtar den. Har en stående som inte blivit använd på typ tre år efter att jag köpte min esab... Är du intresserad så PM:a mig så kan vi se om avståndet är det rätta...

1 person gillar det här inlägget.
Filijox
 

ElCabo

#5 » 16:05:29, 14-03-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

Jag har kvar handboken till min gamla minimig, här är elschemat som är i den.

Jag tycker jag får lov att lägga två timmar på att fixa trådmatningsproblem för varje 15 minuter svetsning, det börjar kanske vara dags för en ny slang... Att sen svetsarna ser ut som kattskit beror nog mer på mig än svetsen :vissla:

Bild
ElCabo
1 inlägg
 
Blev medlem: 23:10:26, 13-03-2019
Ort: Stockholm
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: inte mycket

InläggDetta inlägg har raderats av ElCabo den 17:04:40, 14-03-2019.
Anledning: Dubbelpost


Återgå till Svetsning

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 7 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se