Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexVerkstadsforumVerkstadenSvetsning

Kemppi Kempomat 180

20 inlägg • Sida 2 av 2
Diskutera svetsning här

PerÖ83

#16 » 10:57:21, 23-04-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

Om de är den högra symbolen som ni menar
Bild
så är den tillför när man ska krympa plåt med kolstav
http://verktygsboden.se/platriktningsverktyg/kolstav
Bild
Bara att stänga av gasen och trådmatningen och koppla återledarklamman i de utaget :thummar:
Användarvisningsbild
PerÖ83
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 20:15:01, 18-01-2013
Ort: Dalarna "masdjävul"
Sverige
Maskintyp: Redskapsbärare
Maskin: Hemabygda:
Suzuki 4x4x4
Cross-Kart 650cc 4x4
MC? 110cc 3x3
Pocket Bike 250cc 4t 20hp
Sajo RC45



Sparkz

#17 » 20:13:53, 26-04-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

Jag har också en "slö" Kempomat 180. Har inte felsökt djupare i det, för jag "blev ve" en gammal Erfi som jag lyckades laga. Ful, rostig, och utan sidplåtar, men den går som en dröm. Eldade lätt hål i en 3 mm plåt när jag provade första gången och vred upp till max. Det tror jag inte Kemppin har klarat nån gång. Det står iofs 190 A på Erfin jämfört med Kemppins 180, men skillnaden känns större än så.

Men Kemppin ska igång, jag köpte den ny i mitten på 90-talet när jag fortfarande bodde hemma. Slängde till morsan en tusenlapp i månaden och hade resten av lönen till verktyg. (Och sprit.)
Den som inte ens försöker kommer aldrig att lyckas med något
Sparkz
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 10:18:32, 28-01-2009
Ort: Herrljunga
Sverige
Maskintyp: Ej angivet

Stefan1972

#18 » 08:15:04, 27-04-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

det är nog vanligt med fel på diodbryggan på dem. När jag jobbade på LFV verkstan på arlanda hade vi dussintalet kemppi och bland annat en försvarlig mängd på smedjan som oftast nyttjades av mig på helger och sånt när man var där och jag påtalade till en av smederna att fasiken vad dåligt din svets går men näe han hade inte märkt nåt men sedermera hade han väl jämfört och det var ju som natt och dag. Den fick nytt diodpaket.

180´n är ju en "plåtslagarmaskin" och därav funktionen med kolstav. Ganska trevlig funktion.

Jag har förresten manual och reservdelslista liggandes nånstans. Kan scanna in vid tillfälle. (eller rättare sagt när jag hittat dem) Original var det ju bara A4 kopior nödtorftigt ihophäftade.
Stefan1972
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 15:07:16, 10-01-2013
Ort: Torpshammar
Maskintyp: Ej angivet

Patrik Carlsson

#19 » 01:00:11, 12-03-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Blev det inget uppladdat till downloads av filerna TS fick från Kemppi?
Jag hittar inget iaf :-(
/ Patrik
Patrik Carlsson
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 00:48:57, 13-11-2008
Ort: Borlänge
Sverige
Maskintyp: Traktorgrävare
Maskin: JCB 3C -66 + en Julakorp :)
Scania 143 -89

Great

#20 » 18:23:32, 12-03-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Patrik Carlsson skrev:Blev det inget uppladdat till downloads av filerna TS fick från Kemppi?
Jag hittar inget iaf :-(


hmm, jag hittade 2 PDF:er på burken, som jag kan skicka när jag kommer hem, kunde inte kolla dom nu så jag vet inte vad det är, men dom hette Kempii 180 iallafal

2 personer gillar det här inlägget.
Great
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 21:17:25, 22-01-2010
Maskintyp: Lastbil
Maskin: Scania R410 Tridem Lvx+kran

John Deere 2030 -78


Återgå till Svetsning

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 9 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se