Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexVerkstadsforumVerkstadenSvetsning

Meltolit 5P Silverfosforkopparlod

8 inlägg • Sida 1 av 1
Diskutera svetsning här

Truckmuck (trådstartaren)

#1 » 20:59:37, 31-07-2013
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej

Vet att detta kanske inte är riktigt rätt forum för denna fråga, men hittade hit via google.

Flyttade nyligen och hittade då 2 paket, ca 1kg vardera, överbliven Meltolit i källaren, där det legat ett antal år. Har absolut ingen användning av det och kommer inte ha heller närmaste tiden. Känns jävligt dumt att slänga med tanke på vad det kostar. Finns det någon som kan tipsa om vart man kanske kan få nån hundring för det. Känns inte direkt som något folk letar efter på blocket eller tradera :)

Som ni kan se på bilden är det ett paket Meltolit 5P 2,5mm och ett 2x2mm.

Bild

Tack på förhand

Mvh
Tommy
Truckmuck
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 19:02:54, 31-07-2013
Maskintyp: Ej angivet



G-son

#2 » 21:23:04, 31-07-2013
  • Överför markerat ord till lexikonet

Det är rätt bra omsättning på grejer i Traderas svets & löd-avdelning, så det är vad jag hade satsat på om jag skulle sälja något sånt. Med en beskrivning av vad det går använda till självklart, så även dom som inte vet vad det är eller ens vet att dom har nytta av det kan bli intresserade. :laes_detta:

Hade jag haft pengar till övers hade jag frågat vad du vill ha för grejerna, jag har heller inga planerade projekt som det passar till men man kan aldrig ha för mycket lödnings- och gassvetsningsgrejer. :vissla:
There is no such thing as material failure - all failures are human in origin!
Användarvisningsbild
G-son
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 13:05:19, 21-09-2011
Ort: Vimmerby
Sverige

Holger

#3 » 21:23:56, 31-07-2013
  • Överför markerat ord till lexikonet

Prova även vårt köp&sälj:
buysell/index.php
Användarvisningsbild
Holger
Webmaster
Webmaster
 
Blev medlem: 10:54:48, 12-10-2003
Ort: Hannover
Sverige
Maskintyp: Hjullastare
Maskin: Test

Truckmuck (trådstartaren)

#4 » 21:36:01, 31-07-2013
  • Överför markerat ord till lexikonet

G-son skrev:Det är rätt bra omsättning på grejer i Traderas svets & löd-avdelning, så det är vad jag hade satsat på om jag skulle sälja något sånt. Med en beskrivning av vad det går använda till självklart, så även dom som inte vet vad det är eller ens vet att dom har nytta av det kan bli intresserade. :laes_detta:

Hade jag haft pengar till övers hade jag frågat vad du vill ha för grejerna, jag har heller inga planerade projekt som det passar till men man kan aldrig ha för mycket lödnings- och gassvetsningsgrejer. :vissla:


Hade väl tänkt mig 500:- för allt :)

Kanon, tack, får ta å testa Tradera
Truckmuck
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 19:02:54, 31-07-2013
Maskintyp: Ej angivet

G-son

#5 » 22:36:36, 31-07-2013
  • Överför markerat ord till lexikonet

Föreslår att du säljer paketen var för sig, eller t.o.m. dela paketen och sprider ut det över lite längre tid. Lite mer jobb, men folk har ju alltid lättare att öppna plånboken när det gäller en hundralapp eller två än en hel femhundring. Och låt bägge hela paketen skymta på nån bild, så kan nån se det, maila och fråga om det går köpa allt på en gång... Traderaaffärer kräver strategi! ;)

Gogglade lite och såg att enkilospaket såldes för ~750kr nånstans, en femhundring för nära två kilo är nog inte alls orimligt.
There is no such thing as material failure - all failures are human in origin!
Användarvisningsbild
G-son
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 13:05:19, 21-09-2011
Ort: Vimmerby
Sverige

Truckmuck (trådstartaren)

#6 » 23:17:37, 31-07-2013
  • Överför markerat ord till lexikonet

Vill egentligen bara bli av med det, och så skulle vara fint att de kom till nån användning :)
Truckmuck
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 19:02:54, 31-07-2013
Maskintyp: Ej angivet

MickeR

#7 » 23:30:52, 31-07-2013
  • Överför markerat ord till lexikonet

Jag är intresserad då jag har en del lödning framför mig i mitt garagebygge... skickar pm...
MickeR
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 21:02:29, 31-01-2010
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin:
JCB 410
Hanix H36B

Gossebear

#8 » 21:27:09, 03-08-2013
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hmm?

har vi inte diskuterat detta tidigare? Det där är väl VVS-lod för koppar rör alltså inte helt äkta "silverlod" ?
Meltolit 5P

Silverfosforkopparlod med 5% silver som används främst för koppar-rördetaljer och kopparplåt. Silverfosforkopparlod Meltolit 5P är för hårdlödning i koppar samt mässing och i viss mån stål. Produkten innehåller fosfor vilket bryter ”oxiden” på grundmaterialet vid sammanfogning av kopparrör, kopparanslutningar och VVS/Kyl – detaljer!
Vid lödning av mässingsdetaljer behövs separat flussmedel typ Meltolit 770, (VVS godkänt.)



Annars kolla med Meltolit/svetsteknik. Tel 031-748 52 25
http://www.meltolit.se
Frågar man så lär man sig.
Gossebear
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 11:44:30, 07-08-2007
Ort: Göteborg
Sverige
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: XC70 D5,-16 justerad till 275 hk.
Fronuis TPLS500, Esab 2000i, Kemppi 2200
Fräs XZ45 Svarv Örn,
Och en satans massa andra saker.


Återgå till Svetsning

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Axelqvist och 10 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se