Sv: CE märkning, maskindirektiv m.m.
Postat: 01:37:31, 05-01-2011
Då skulle du sett den på nära håll.
Det e vad jag kallar för att "limma men svetsen"
Produktsäkerhetslagen ingår under Konsumentköplagen efter va jag fick reda på av konsumentvägledaren. O de var han som tipsade mig om att även åberoppa Produktsäkerhetslagen.
Men har man med företag att göra som inte vill ta ansvar o vet vad dom sysslar med så blir de knas. Tråkigt bara att man inte viste mer om företaget o deras "pollecy innan man la massa pengar (der var även andra brister men som kanske inte passar in här under CE-mäkningen. Jag köpte traktor, vagn, gaflar etc.)
O nej volvo skall inte kalla tillbaka alla billar pga en fälg. Men blir man upplyst om 100,000 kanske man skall fundera på saken? O inte be kunden reparera fälgen själv kanske.
Fler liknande olykor har hänt. B.la i italien (om jag inte mins fel) men det var ju dödsölycka. Även england va inblandad.
O det meddelade JAG Möre om och ställde även frågan (vid ett flertal tillfällen) om dom hört av sig till andra kunder som köpt produkten för att kolla läget/fråga eller varna. Kunderna borde iaf fått en sjans att svätsa riktigt. Men inte fått något svar på den frågan.
Så CE-Märkes reklam ger jag inte mycke för. Lätt att vi konsumenter drar det kortaste strået till sist. som vanligt o sen finns der myndigheter som skall kolla o hjälpa oss med sånt Skrämande.
Det e vad jag kallar för att "limma men svetsen"
Produktsäkerhetslagen ingår under Konsumentköplagen efter va jag fick reda på av konsumentvägledaren. O de var han som tipsade mig om att även åberoppa Produktsäkerhetslagen.
Men har man med företag att göra som inte vill ta ansvar o vet vad dom sysslar med så blir de knas. Tråkigt bara att man inte viste mer om företaget o deras "pollecy innan man la massa pengar (der var även andra brister men som kanske inte passar in här under CE-mäkningen. Jag köpte traktor, vagn, gaflar etc.)
O nej volvo skall inte kalla tillbaka alla billar pga en fälg. Men blir man upplyst om 100,000 kanske man skall fundera på saken? O inte be kunden reparera fälgen själv kanske.
Fler liknande olykor har hänt. B.la i italien (om jag inte mins fel) men det var ju dödsölycka. Även england va inblandad.
O det meddelade JAG Möre om och ställde även frågan (vid ett flertal tillfällen) om dom hört av sig till andra kunder som köpt produkten för att kolla läget/fråga eller varna. Kunderna borde iaf fått en sjans att svätsa riktigt. Men inte fått något svar på den frågan.
Så CE-Märkes reklam ger jag inte mycke för. Lätt att vi konsumenter drar det kortaste strået till sist. som vanligt o sen finns der myndigheter som skall kolla o hjälpa oss med sånt Skrämande.