Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexAdministrativtPappersexcersisen, ekonomi, försäkring och utbildningArbetsmiljö och -säkerhet

Inställning av förarstol ?

2 inlägg • Sida 1 av 1
Diskutera allt som rör arbetsmiljö och arbetssäkerhet här

pinch (trådstartaren)

#1 » 21:32:26, 27-01-2011
  • Överför markerat ord till lexikonet

Har för mig att jag tidigare har sprungit på en manual för inställning av förarstol ur ergonomisk synpunkt men nu hittar jag inte något liknande .
Är det någon som har sett något dylikt ?
Användarvisningsbild
pinch
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 17:58:09, 03-03-2006
Ort: Stockholm / Kungsängen
Sverige
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: Chrysler Voyager 2007 CRD
Svedala Arbrå DS-6 1974



AntonNormark

#2 » 22:20:29, 27-01-2011
  • Överför markerat ord till lexikonet

har haft problem med domningar och ryggsmärtor tidigare, följde en massa manualer och instruktioner, men kontentan blev att jag räta upp ryggstödet, justerade sitsen rätt rakt, nästan framåtlutande, huvudsaken är att du aldrig har hängande ben när du kör, det är bättre att benen vilar på fötterna, annars får man lätt domningar å närvklämningar, men allt är väldigt individuellt.. men tänk köksstol, man ligger inte i den heller..
Användarvisningsbild
AntonNormark
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 21:53:17, 06-11-2006
Ort: Skellefteå
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: L60F


Återgå till Arbetsmiljö och -säkerhet

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se