Det här borde jag ha svarat på för länge sen men jag har glömt.
Kort resumé:
Kunden ville ha plinthål för staket, jag frågade men det fanns inga kablar (ej skriftligt).
Så jag grävde och hittade lite "fynd".
Sen visade det sig att kunden var stamkund hos kronolle.
Brev från advokat som krävde att jag skulle betala skadorna. Mitt svar var att "Jag skriver på skadeanmälan om kunden betalar min faktura".
Advokaten protesterade och sade att jobbet var felaktigt gjort, det går inte att göra staketplint där.
Detta bemötte jag med att begära en besiktning men det vägrade advokaten.
Dessutom ville dom ha ersättning för markskador, även detta ville jag besiktiga då marken innan var "naturtomt" som en mäklare skulle uttrycka det.
Så småningom kröp det fram orsaken till att dom inte ville besiktiga, kunden hade återfyllt stolphålen utan att göra några plintar. Det gick alltså int att besiktiga. Sicket nöt! Och en poäng till mig!
Nå, jag erbjöd alltså min underskrift på skadeanmälan så fort dom betalat och då blev det tyst på advokaten. Jag fick helt enkelt inget svar på det där och jag har ändå påmint om att jag vill ha ett svar men inget händer.
Min tolkning av detta är att kunden har gjort som jämt annars, låtit bli att betala, i det här fallet advokaten och att denne då har lagt ner fallet.
Så det verkar som om det löste sig genom att kunden satte krokben på sig själv.