Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexAdministrativtPappersexcersisen, ekonomi, försäkring och utbildningArbetsmiljö och -säkerhet

Arbetsmiljöplan??

2 inlägg • Sida 1 av 1
Diskutera allt som rör arbetsmiljö och arbetssäkerhet här

södergård (trådstartaren)

#1 » 18:23:39, 16-01-2013
  • Överför markerat ord till lexikonet

Ska göra ett jobb åt kommun & fick beställningspapperna idag. Fälla 2 almar bredvid väg.
Vägen stänger kommun av & & sköter allt med polis,brandkår etc.
Men de ville ha in arbetsmiljöplan på
Personligt fallskydd.
Det har jag iomed att jag jobbar en del från skylift med trädfällning. & ja jag har utbildning på skylift.
Personligt skyddsutrustning .
Har motorsågskörkort & hugger en hel del så kläder hjälm finns.Har även huggt åt kommun förut så de vet ju vad jag har... Dock en nyanställd på kontoret hos dom
Skydd mot skada genom ras & fall??
De vet i fn va de menar med..
Ställningar & liftar. tja har ju kort på liftar så det borde räcka att kopiera kortet antar jag.
Första hjälpen.

Då är frågan. Ngn som vet hur man ska skriva eller göra??
Det bästa är ju att detta jobb skall ske tisdag nästa vecka & de beställde jobbet igår så de är ju lite halvbrådis då de ville ha in planerna senast måndag morgon..
södergård
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 14:06:14, 23-04-2011
Ort: vadstena
Maskintyp: Traktor



stefansmark

#2 » 18:48:47, 16-01-2013
  • Överför markerat ord till lexikonet

En arbetsmilijöplan ska alla företag ha enligt lag. Mindre företag - enklare plan, större företag - större krav på arbetsmiljöplan.
Där ska finnas arbetsmiljöpolicy, rutiner för det systematiska arbetsmiljöarbetet(SAM), riskanalyser, rutiner för nödläge etc.
Det finns mycket att läsa om du googlar på arbetsmiljöverket eller arbetsmiljöplan.
I det här fallet nöjer de sig säkert om du kan visa upp en riskanalys på de olika momenten och hur du arbetar för att förebygga risker.
stefansmark
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 22:46:16, 15-07-2006
Ort: LULEÅ
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Grävmaskin, hjullastare, lastbil och diverse


Återgå till Arbetsmiljö och -säkerhet

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se