Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexAdministrativtPappersexcersisen, ekonomi, försäkring och utbildningArbetsmiljö och -säkerhet

Värsta person skadorna på jobbet

20 inlägg • Sida 2 av 2
Diskutera allt som rör arbetsmiljö och arbetssäkerhet här

Martin.Eriksson

#16 » 22:55:51, 18-02-2009
  • Överför markerat ord till lexikonet

Ja själv har ja klarat mig från några större skador men ja har en kompis som fastnade i kraftutagsaxeln mellan traktorn o dyngpumpen när vi höll på röra om i dyngbrunn, en traktor på 140hk o en axel som snurrar mellan 540 o 1000 varv i minuten då har man inte något att säga till om när man fastnar.. Han blev av med ena armen och den andra blev svårt skadad. Idag har han en egen maskinstation med en egen traktor en case cvx 1195 och sen har han diverse redskap som han kör med tex hackvagn o dyngspridare, Och inte nog med det så krockade han med bilen för några år sen så han skadade ryggen o har svårt att gå, men de hindrar inte han från att kunna jobba. finns nog ingen som är så envis som han, på både gott och ont :smile:

Han närmast i bild
Bild

han har en trailer och flyttar maskiner med oxå
Bild
Martinsgrävoentreprenad på instagram
Det är aldrig för sent å ge upp..
Användarvisningsbild
Martin.Eriksson
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 21:27:32, 10-01-2006
Ort: Hudiksvall
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Huddig 960c6



Holger

#17 » 11:21:14, 19-02-2009
  • Överför markerat ord till lexikonet

Modig och stark kille! Bara att dra hatten! :buga:
Användarvisningsbild
Holger
Webmaster
Webmaster
 
Blev medlem: 10:54:48, 12-10-2003
Ort: Hannover
Sverige
Maskintyp: Hjullastare
Maskin: Test

arcticforever (trådstartaren)

#18 » 16:45:57, 11-12-2009
  • Överför markerat ord till lexikonet

Putte,berättelsen i från början som skar sig i handen, Har fått bakslag på ersättning.....han skall jobba vidare på det
Användarvisningsbild
arcticforever
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 16:19:21, 03-02-2008
Ort: Örnsköldsvik
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Mercedes 320 CDI 4 matic

Andersson Pontus

#19 » 18:14:06, 11-12-2009
  • Överför markerat ord till lexikonet

arcticforever skrev:Putte,berättelsen i från början som skar sig i handen, Har fått bakslag på ersättning.....han skall jobba vidare på det


Kompisen drog gips kviven rätt in i tummen och var i nått ledband eller sena eller var det var. Han blev ju sjukskriven i 2 månader för tummen hängde inte med .. Han fick runt 50 000 för det där.

Förra vintern spräckte jag ögonbrynet så in i.. Då jobbar kompisen klippte en 40 slang.. Dom sista metrena på trumman och en -10grader.. För dom som alldrig jobbat med en Pem slang kan vi berätta att dom har ett helt eget liv när dom vill.. Den kom fan i 300km slang jävlen, hörde bara hur han öppnade slangsaxen och sen en djävulsk smärta runt ögat..

Det var fan inte det smidigaste att koppla på plogen i gen när blodet rann runt ögat. Men en slangsudd och lite eltejp så var man snygg igen.. :mrgreen:
Användarvisningsbild
Andersson Pontus
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 00:02:48, 24-12-2008
Ort: Jerusalem
Maskintyp: Grävmaskin (hjulburen)
Maskin: Volvo Ew140C - Slynan.

Pubben

#20 » 11:56:09, 12-12-2009
  • Överför markerat ord till lexikonet

Tja
Jag har klarat mig medans jag jobbade, men en gåg var det jäkligt nära att en gubbe miste ögat. (Minst)

Jag satt i en sprillan ny Komatsu PW 140-7 och den var som tidigare sagts jäkligt dåligt ihopskruvad. Var alltid nåt som behövde åtgärdas. (Tack Swelog) :lmao:
Denna dag så kom det som en tunn oljedusch från någon koppling, och jag kunde inte se varifrån där jagsatt eftersom det bara var när en spakrörelse utfördes, så ja fatta ju att det var tryck i skiten:)
Ja sa åt gubben att kolla ifall han kunde se nåt o att han skulle vara försiktig. Han sa åt mig:
- gör en gång till, en gång till då även han hade svårt att lokalisera.
Rätt som det var så drog det iväg en tunn jäkla stråle som träffade honom RÄTT I ÖGAT!! :-o
Han hoppa till o vred sig o ja tänkte att jäklar där rök hans öga eller ännu värre. Han hann inte ens blinka, o den reaktionen är ändå rätt så snabb.
Ögat var lika rött som en ketchupflaska.
Ja sa att han måste till lasarettet men han var ju tuff hojåkare o sa nej. Men efter mycket om och men så åkte han i vart fall.
De konstaterade att han haft jäkla tur, han stod ca: 2-3 meter bort o klarade sig från att punktera ögat pga. avståndet, dessutom var maskin och oljan helt ny och ren vilket gjorde att han klarade sig helt oskadd.
Han var rätt så röd i ögat ett par dagar o hade väl lite ont, men han harde i vart fall synen kvar :thumme:
Tror dock att han är försiktig med att kika på läck på maskiner i fortsättningen :mrgreen: Efter det hade jag alltid skyddsglasögon med mig i hytten, billig kostnad för att klara synen :thumme:
F d. Maskinägare (Cat. M315-01, Huddig 1160-00)
För tillfället endast "knegare" o kör Neuson!
Pubben
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 15:34:07, 06-05-2006
Ort: Eskilstuna
Maskintyp: Grävlastare
Maskin: Huddig 1160 - 00


Återgå till Arbetsmiljö och -säkerhet

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se