Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterMaskinistenin rikosrekisteri

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexAdministrativtPappersexcersisen, ekonomi, försäkring och utbildningArbetsmiljö och -säkerhet

Call start som inte vill fungera

18 inlägg • Sida 2 av 2
Diskutera allt som rör arbetsmiljö och arbetssäkerhet här

TomasW

#16 » 11:44:45, 15-01-2009
  • Överför markerat ord till lexikonet

ekstam skrev:Det hoppas jag verkligen! (annars sover jag dåligt inatt :mrgreen: ), men hanteringen av det hela ligger nog mer på växelnivå, alltså om meddelandet inte kan skickas till minicall-enhet 1, så prova då med minicall-enhet 2, osv. Det var ett tag sen jag meckade med detta då vi i ganska stor utsträckning har gått över till vanliga SIP-växlar som ringer upp mobiltelefoner istället. Samma leveransgaranti, men betydligt billigare.


:off_topic:
Nu är nattsömnen illa ute. :mrgreen: :lmao:
Jag blev lite nyfiken och vart tvungen att kolla detta.
Det är envägskommunikation från radiosändaren till mottagaren så att den sändaren vet inte om mottagaren har tagitimot meddelandet.
Så någon leveransgaranti finns inte.
Därimot så anser leverantörena av dessa system att täckningen är så bra så man behöver ingen övrig säkerhet. :slag:
Alla människor behöver en lastmaskin!!
TomasW
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 11:16:43, 24-07-2007
Ort: Sundsvall
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Bobcat 323



63an

#17 » 17:26:39, 25-02-2009
  • Överför markerat ord till lexikonet

Min-call utvecklades i första hand för folk som hade beredskap på nån större anl. och var envägs till teleabonnemanget. sen visade displayen företagets telenr, då ringde man upp, fick uppgifter varför man var uppringd ovh med ledning av det så kunde man avgöra nu, eller aldrig, det var bra valfrihet! Självfallet måste man kunna sin anl. till punkt o pricka om man bestämde aldrig!
63an
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 21:08:25, 01-02-2009
Ort: Nu eljest.. Pite med omnejd.
Sverige
Maskintyp: Baklastare

outback

#18 » 14:29:51, 23-03-2011
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hur gick det sen?
Användarvisningsbild
outback
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 21:34:35, 21-05-2010
Ort: Lycksele
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Nuffield 4DM halvband dragandes ABS Universal
IH 475
Fiat 580 DT


Återgå till Arbetsmiljö och -säkerhet

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se