Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexDiverseBild-serier och filmsnuttar

Diverse bilder från mina projekt och äventyr

1108 inlägg • Sida 4 av 74
Här kan du starta inlägg med bild-serier på maskiner.
Använd detta forum även för roliga filmsnuttar som du hittar på nätet.

Kotten (trådstartaren)

#46 » 20:31:42, 18-06-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Bild
Bild
Tyckte det var lite tomt på gården... :mrgreen:
IH B275 troligen från 1961, fullt fungerande enligt uppgift innan en bränsleslang gick och dränkte motorn i diesel varpå gnista gjorde traktorn till majbål! Motorn ska vara renoverad för ca 2000 timmar sen, relativt ny startmotor och nytt (numera smält men tydligen fungerande) torrbatteri. Jag hoppas på att den går igång efter nya slangar, oljor och lite elfix :smile: Det ser värre ut än det är. Sen har jag lite tankar på att behålla den såhär bränd, kanske till och med bränna resten av färgen för att sedan olja och tillsätta kromade detaljer. Hytten åker av imorgon, kanske bygger jag om den och har den på under vinterhalvåret men för att vara ambitiös gör jag den cab inför skruvandet och sommarkörning :grin: Ingen riktig anledning till att köpa den mer än att jag vill ha en mindre traktor också för att finköra och flytta vagnar, och priset var bra!

Var på Bathso idag och letade efter lite saker, men hittade inte vad jag sökte eller något annat intressant. Mycket har nog gått på skrot de senaste veckorna! Hittade inte heller någon där att prata med om sakerna så kunde inte köpa den enda intressanta saken (en stol som passat perfekt i lastaren). För övrigt har det blivit lite småfix hemma idag, svetsade lite i morse och påbörjade att fixa låsningen till lastarens lilla bm fäste, allt flyter på :thumme:
"Allt du gör med skyffel och spade gör du fel" - okänd

6 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
Kotten
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 19:39:13, 03-05-2017
Ort: Norra Skåne
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Deutz D10006 -74
Munktell C1 "långa hund" väghyvel -39
2st Deutz F2l514 Hochrad -52
Porsche Standard Diesel 218 -59
Volvo T43 Hesselman ~45
BM 21 ~51
SAME 450V -64
Poclain 60PL -83
Kockum Landsverk 121B -72
Fuchs 301 lingrävare -63
Åkerman 300 lingrävare - 41
Åkerman 350 lingrävare -53
Åkerman 200D lingrävare -58
Priestman Cub Dragline ~60
Midwest Utilitor -1919
Saab V4 -73



Kotten (trådstartaren)

#47 » 20:46:50, 25-06-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Lite mer har hänt! Som syns i Kotten @ Nya leksaken: Case W9 lastare! så körde jag fast samt soppatorsk med lastaren på midsommarafton, midsommar var för övrigt härlig :smile: Under helgen när jag var i en stuga på västkusten var pappa flitig så när jag kom hem igen stod lastaren framför verkstaden med nymonterad huvudströmbrytare :thumme: Kan ju inte bara roa mig, så passade på att handla på biltema när jag var iväg. Ett avgasrör till nyinköpta lilla brandbomben till IH 275 som blev prydligt polerat under någon timme i morse samt ett nytt 90 graders 3 tums rör till lastaren att ersätta det gamla :thummar: Har inte någon bild på dessa, men det ena syns nog i den bilden jag har från idag. Har beställt nya slangar, remmar, lampor, etc etc etc till IH'n så förhoppningsvis blir den levande igen denna veckan! :hurra: Vi håller tummarna! Blev avbruten i mitt skruvande för sen hände detta

Bild

Notera polerat avgasrör på bakre traktorn :mrgreen:

Köpte en kompis till IH'n... :vissla: Grannen hade två IH D430 som var delvis demonterade men kompletta med råge! Traktorn på bilden hade bara behövt sättas ihop med ny toppackning och lite andra delar som ligger bredvid, men allt finns. Den andra har motorn demonterad och saknar bakhjul, alltså är det mest traktorkroppen kvar och lite mätare. Planen är att ta lite reservdelar som mätare och kanske hjul till min brandbomb och sedan sälja resten, så är någon intresserad av en massa D430 delar runt Norra Skåne är det bara att lämna ett Pm. Ska försöka komma ihåg att ta bort den här delen av meddelandet om jag säljer sakerna, så står det kvar är nog grejerna kvar! Har några VÄLDIGT fina sådana här emblem
Bild
Bild
De verkar vara svåra att hitta, tog mig ett tag att få läsbara bilder! Finns inte att köpa vad jag hittat, men jag säljer båda paren billigt.

Jag gör nog en tråd för 275an snart. väntar tills den är igång så jag vet om det är skrot eller inte, men om allt går sin väg blir det en kort projekttråd hur man omvandlar en brunnen traktor till en häftig rat rod glidartraktor :cool: Däcken förbryllar mig dock. Ny-nya traktorn hade 11-32or och brandbomben 11.25-28, är inte säker på hur jag ska göra med hjulen eftersom av alla kompletta hjul 1st 11.25-28 (ganska sprucket), 2st 11-32 (väldigt smala! ett är också ganska sprucket) och 1st 12,4-32 så är alla nästan exakt lika höga, det vill säga 128cm. Detta stör mig eftersom jag vill ha lite större hjul, mer allra minst två identiska, och som det ser ut så får jag nöja mig med 11-32 tills det ena sprängs och utbyts med 12,4-32. Nu blev det mycket siffor :myzsko: Får fundera och leta runt, men kan bli en hel del hjulbyte om jag inte bestämmer mig snart! Ja ja, det har varit dagen iallafall. Mer fixande inbokat imorgon :smile: Trevlig kväll!
"Allt du gör med skyffel och spade gör du fel" - okänd

4 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
Kotten
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 19:39:13, 03-05-2017
Ort: Norra Skåne
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Deutz D10006 -74
Munktell C1 "långa hund" väghyvel -39
2st Deutz F2l514 Hochrad -52
Porsche Standard Diesel 218 -59
Volvo T43 Hesselman ~45
BM 21 ~51
SAME 450V -64
Poclain 60PL -83
Kockum Landsverk 121B -72
Fuchs 301 lingrävare -63
Åkerman 300 lingrävare - 41
Åkerman 350 lingrävare -53
Åkerman 200D lingrävare -58
Priestman Cub Dragline ~60
Midwest Utilitor -1919
Saab V4 -73

Kotten (trådstartaren)

#48 » 22:10:14, 26-06-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Idag har Detta hänt :smile: Har också kollat lite mer på traktorerna, börjar bli lite sugen att få igång även den ny-nya IH'n. Först och främst kommer brandbomben, som ska få ett 11-32 hjul och ett 12,4-32 hjul, eftersom de var lika stora! Såg i en tråd på forumet att man förr benämnde däck efter vilka fälgar de passade på, men jag vidhåller mitt statement om att de måste ha varit kassa på att mäta inom däckindustrin förr :vissla: Börjar mer och mer fundera på att fixa motorn på traktorn som kom hem igår och få igång två, men jag ska försöka ta en i taget. Väntar med spänning på delarna jag beställde från OIE till traktorn, gör så mycket förberedande jag kan men vill ju bara få på bränsleslangar och prova om den startar! Målet är att få den så fin som möjlig och körbar inför årets lokala traktorrunda, dock har jag redan klart för mig att Deutzen måste med så får hitta en annan förare till brandbomben :driver: Ingen runt Norra Skåne som är frestad att köra traktorn en runda med ett gäng andra gamla traktorer den 21/7? Vi grillar och stannar för småprat titt som tätt, trevlig sammanställning vi drog igång för några år sen :grin:


Tänkte också visa de enligt mig väldigt fina emblemen jag fick med nyaste köpet av grannens traktorer
Bild
Synd att F'et på ena är skadat, men det finns ju tre fina! Tänkte sälja dem på ebay. Har inte hittat sådana och jämför man med de här borde man kunna få iallafall några hundra, helt hutlösa priser ju! :aaargh: Synd att de inte bara säger International Harvester, då hade de gått på min traktor direkt. Ja ja, allt löser sig i slutändan :thummar:
"Allt du gör med skyffel och spade gör du fel" - okänd
Användarvisningsbild
Kotten
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 19:39:13, 03-05-2017
Ort: Norra Skåne
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Deutz D10006 -74
Munktell C1 "långa hund" väghyvel -39
2st Deutz F2l514 Hochrad -52
Porsche Standard Diesel 218 -59
Volvo T43 Hesselman ~45
BM 21 ~51
SAME 450V -64
Poclain 60PL -83
Kockum Landsverk 121B -72
Fuchs 301 lingrävare -63
Åkerman 300 lingrävare - 41
Åkerman 350 lingrävare -53
Åkerman 200D lingrävare -58
Priestman Cub Dragline ~60
Midwest Utilitor -1919
Saab V4 -73

ord bind

#49 » 09:15:36, 27-06-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

32"tum's däck kan vara både svåra att hitta och dyra att köpa. :sad:
Vad är skilnaden mellan bröte och "bra att ha saker"?
"Bra att ha saker" vet man att man har och var man har,
bröte är det som ligger i vägen när du ska ha dom.
ord bind
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 09:57:07, 06-03-2012
Sverige
Maskintyp: Baklastare
Maskin: bm840 unimog316 el-tugger

Kotten (trådstartaren)

#50 » 20:38:34, 27-06-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Okej ord bind, det kanske de är. Lyckades hitta ett par 12,4-32 däck via en facebook sida när det behövdes i höstas, har kvar ett och det andra på traktorn är bra, men kanske jag hade väldig tur :smile: Denna traktorn kommer nog bara gå till lite finkörning och på gården för att flytta vagnar så borde gå bra om jag sparar det gamla 11-32 också ifall man får punka, men jag ska ha det i åtanke! Tack! :grin:
"Allt du gör med skyffel och spade gör du fel" - okänd

1 person gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
Kotten
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 19:39:13, 03-05-2017
Ort: Norra Skåne
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Deutz D10006 -74
Munktell C1 "långa hund" väghyvel -39
2st Deutz F2l514 Hochrad -52
Porsche Standard Diesel 218 -59
Volvo T43 Hesselman ~45
BM 21 ~51
SAME 450V -64
Poclain 60PL -83
Kockum Landsverk 121B -72
Fuchs 301 lingrävare -63
Åkerman 300 lingrävare - 41
Åkerman 350 lingrävare -53
Åkerman 200D lingrävare -58
Priestman Cub Dragline ~60
Midwest Utilitor -1919
Saab V4 -73

Kotten (trådstartaren)

#51 » 21:15:44, 27-06-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Inget nämnvärt hänt idag, bara lite småfix som fotgasfjädring och fortsatt demontering / städning av brandbomben :thumme:
Bild
Detta batteriet var en vecka gammalt när traktorn brann och nu är det smält på två sidor, ägaren hade testat och jo visst fungerade det :mrgreen: Dock vill jag inte ha det... Blir det ren skrot eller är jag för försiktig? Är ju typen utan syra, som jag förstår är det cylindrar av blyplåt och glasfiber, men känns fel att sälja
Bild
Huven uppsatt inför bränning, rostning och målning :thumme: Efter bild kommer förhoppningsvis imorgon, men jag har sett den och den är fin! :grin: Håller tummarna för att grejerna jag beställt kommer imorgon också!
"Allt du gör med skyffel och spade gör du fel" - okänd

1 person gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
Kotten
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 19:39:13, 03-05-2017
Ort: Norra Skåne
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Deutz D10006 -74
Munktell C1 "långa hund" väghyvel -39
2st Deutz F2l514 Hochrad -52
Porsche Standard Diesel 218 -59
Volvo T43 Hesselman ~45
BM 21 ~51
SAME 450V -64
Poclain 60PL -83
Kockum Landsverk 121B -72
Fuchs 301 lingrävare -63
Åkerman 300 lingrävare - 41
Åkerman 350 lingrävare -53
Åkerman 200D lingrävare -58
Priestman Cub Dragline ~60
Midwest Utilitor -1919
Saab V4 -73

63an

#52 » 22:39:08, 27-06-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Fräckt mont. av lysena!
Kör så det ryker.. Har slutat att ryka nu :vissla:

2 personer gillar det här inlägget.
63an
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 21:08:25, 01-02-2009
Ort: Nu eljest.. Pite med omnejd.
Sverige
Maskintyp: Baklastare

Kotten (trådstartaren)

#53 » 23:32:38, 01-07-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

I fredags var det inte mycket kvar jag kunde göra på traktorn, så det blev lite efterlängtat arbete med maskinerna istället för att skruva konstant! :grin: Kombination med Deutz 10006 och dumpersvagn är fantastisk, en lastare och en grävare på det så händer det lite :thumme: Körde några lass till min nya dumpningsplats, samt jämnade ut vägen dit än en gång.
Bild
Ser ganska små ut men de vart inte så små när man stod bredvid dem
Bild
Backade till mot grävaren för att kunna lasta på, sen svängde jag runt grävaren och kollade om det var plats, jodå det finns gott om plats! Minst 5 cm! :mrgreen: En liten stund senare behövde jag komma närmre stenarna så körde lite fram och sen tog det i lite på kanten när jag svängde. Ja ja grejerna ska ju användas :thumme:
Bild
Här är stenarna som ger mig huvudbry. Den framför skopan går inte att lyfta men jag fick loss den, såväl den lite mindre bak till vänster om den som är i marken på bilden, men den vänstra stenen verkar aldrig ta slut. Hoppas att det når nästa gång jag ger mig ut då denna sten vore precis ivägen för planerat maskinskjul :ohnej: Den enda också. I värsta fall får man fylla upp och parkera över en 20cm uppstickande sten, men känns ju sådär när man bygger nytt. I slutändan av dagen var jag nöjd med vad jag gjort. Tryckt bak skogskanten lite mer, fixat vägen till dumpningsplatsen och lirkat loss de två stora stenarna. Min farbror som bor bredvid ringde efteråt och frågade om det var jag som väsnats hela dagen :mrgreen: Vad jag gör med de stora stenarna sen vet jag inte. Antingen gräver jag ner dem lite djupare eller så rullar jag upp dem och försöker lyfta med lastaren, kan de väga mer än 3 ton? Sten är kompakt, men inte bly. Någon som har förslag på vad man kan göra med dem? Vore kul om de kom till användning, eller iallafall kunde förgylla en annan plats istället för att vara ivägen :smile: Alla förslag välkomnas! :grin:
"Allt du gör med skyffel och spade gör du fel" - okänd

4 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
Kotten
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 19:39:13, 03-05-2017
Ort: Norra Skåne
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Deutz D10006 -74
Munktell C1 "långa hund" väghyvel -39
2st Deutz F2l514 Hochrad -52
Porsche Standard Diesel 218 -59
Volvo T43 Hesselman ~45
BM 21 ~51
SAME 450V -64
Poclain 60PL -83
Kockum Landsverk 121B -72
Fuchs 301 lingrävare -63
Åkerman 300 lingrävare - 41
Åkerman 350 lingrävare -53
Åkerman 200D lingrävare -58
Priestman Cub Dragline ~60
Midwest Utilitor -1919
Saab V4 -73

Blommas

#54 » 00:16:28, 02-07-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet


1 person gillar det här inlägget.
Blommas
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 12:46:02, 11-04-2011
Ort: Södra Sverige
Sverige

Kotten (trådstartaren)

#55 » 00:34:42, 02-07-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Tack Blommas! Jag ska läsa den tråden, blir nog inte att göra något sprängande själv då det känns betydligt säkrare att anlita lokala killen med spränglicens. Annars finns flera intressanta tekniker, tack för tipset! :smile:
"Allt du gör med skyffel och spade gör du fel" - okänd
Användarvisningsbild
Kotten
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 19:39:13, 03-05-2017
Ort: Norra Skåne
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Deutz D10006 -74
Munktell C1 "långa hund" väghyvel -39
2st Deutz F2l514 Hochrad -52
Porsche Standard Diesel 218 -59
Volvo T43 Hesselman ~45
BM 21 ~51
SAME 450V -64
Poclain 60PL -83
Kockum Landsverk 121B -72
Fuchs 301 lingrävare -63
Åkerman 300 lingrävare - 41
Åkerman 350 lingrävare -53
Åkerman 200D lingrävare -58
Priestman Cub Dragline ~60
Midwest Utilitor -1919
Saab V4 -73

Blommas

#56 » 01:10:23, 02-07-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Köp några kilar så delar du dom lätt.

2 personer gillar det här inlägget.
Blommas
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 12:46:02, 11-04-2011
Ort: Södra Sverige
Sverige

Kotten (trådstartaren)

#57 » 18:35:54, 02-07-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Jag funderar på det, att kunna spräcka sten känns som något bra att kunna :thumme: ska kolla på kilar.


Inleder dagens inlägg med en fråga, traktordelarna från Olssons i Ellös kommer imorgon. Jag bygger upp elsystemet som minusjord istället för plusjord, hur gör jag med startmotorn då? Har skruvat av den och kollat och det verkar inte som den jordar i karossen vilket är bra, men hur ska det kopplas? Här är en bild
Bild
Det är denna startmotor https://www.oie.se/Produkt/startmotor-12-v-2-7-kw-(1500208-R)?sectionId=1000193296&model=VT_TraktorCASEIHB275 Står ju inget om plusjord så kan det vara så lätt att koppla +, - och tillslag så fungerar allt? Eller är det så att eftersom solenoiden och startmotorn är ihopkopplade med en sladd och ett plattjärn så måste jag växla dessa, för att inte köra motorn eller solenoiden baklänges? Hittade inga märkningar, tänkte testa mig fram men hittade inga bra sladdar fort. Förhoppningsvis kommer traktorn igång innan helgen! :grin: Endast 19 dagar kvar till traktorrundan så vi håller tummarna.


Sen blev det mer körning, fokuserar lite på planen nu när vädret är så bra. Rejält med sten här hemma!
Bild
Kanske var jag lite väl ambitiös med all sten :vissla:
Bild
När jag backade ner för den lilla backen till dumpningsplatsen ställde sig traktorns framaxel i luften och hela traktorn vände sig 90 grader vänster så att fronten hamnade på vägvallen framför ett träd :insomnia: Bakom mig var stenar som jag aldrig någonsin skulle kunna backa upp på och framför mig ett träd, fullt lass på vagnen. Detta var under väldigt specifika omständigheter och jag vägrar påstå att ekipaget inte skulle vara bra, har ju aldrig hänt innan :razz: Lite lirkande fram och tillbaka lyckades jag få tillbaka traktorn mot vägen, gick ut emellan och lade i sten i hålet jag grävt med vänster bakhjul under tiden :mrgreen: Sen tippade jag och körde tillbaks. Planen börjar bli liten nu, ska utöka lite så att jag inte fastnar såhär igen. För övrigt blev det några lass körda, lastaren går bra som alltid fastän den ryker lite mer än jag velat, grävaren fungerar bra fast jag fick ladda batterierna i morse (ska på huvudströmbrytare snart om den drar tjuvström) så jag säger väl att det varit en bra dag! :thumme: Jag har iallafall haft roligt! Hade varit kul att filma lite men systemkameran filmar kasst så har bara min mobil och det vore bara bra om jag satte den på stativ.
"Allt du gör med skyffel och spade gör du fel" - okänd

5 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
Kotten
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 19:39:13, 03-05-2017
Ort: Norra Skåne
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Deutz D10006 -74
Munktell C1 "långa hund" väghyvel -39
2st Deutz F2l514 Hochrad -52
Porsche Standard Diesel 218 -59
Volvo T43 Hesselman ~45
BM 21 ~51
SAME 450V -64
Poclain 60PL -83
Kockum Landsverk 121B -72
Fuchs 301 lingrävare -63
Åkerman 300 lingrävare - 41
Åkerman 350 lingrävare -53
Åkerman 200D lingrävare -58
Priestman Cub Dragline ~60
Midwest Utilitor -1919
Saab V4 -73

JPEG

#58 » 18:46:20, 02-07-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Det spelar ingen roll hur du vänder på polariteten på startmotorn, dess konstruktion gör att den går åt samma håll i alla fall.

3 personer gillar det här inlägget.
JPEG
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 02:07:39, 08-05-2012
Ort: Stockholm NV
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: MF 35

Kotten (trådstartaren)

#59 » 20:48:49, 03-07-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Traktordelarna kom idag! :hurra: Dock först vid tretiden så före det blev det annat gjort. Småfix kring traktorn med planering för instrumentbrädan som fick lite spillolja till målning och sånt. Fick två hjärtattacker när jag provade startmotorn, med lite gnistor och ett poof small den igång så jag hoppade bak, men tillslaget var ju inte i! :insomnia: Testade att byta + och - men den fungerade lika bra, men det bekymrar mig att tillslaget inte används. Måste dra tjock sladd till instrumentbräda för start och sen vidare till startmotorn, eller fixa något rejält relä för att det ska fungera. Tömde också motorn på motorolja då den såklart ska bytas, sen tyckte jag att den uppskurna dunken vi har till spillolja var lite tråkig att bära så jag fick en ide...
:idee3:
Bild
Tjatar er partner, dotter eller annan familjemedlem om att få en dyr väska? Be dem då iallafall att de fixar en väska till er först! :mrgreen: Lite böjd metall blir lätt handtag och sen var det mycket lättare att bära! Sen fick jag sluta tramsa mig för paketet kom
Bild
Känns ju som julafton! Även om man betalt själv :smile: Stor låda, halvfylld med luft och halvtom med saker :mrgreen: Fick allt jag beställt iallafall, nu ska det nog bli fason på traktorn! Märkte dock att jag nog beställt fel fläktrem för...
Bild
detta. Farsan hjälpte till att få på remmarna, generatorremmen gick perfekt men när man försökte få på den andra remmen fick kylaren lyftas av och efter en del våld gick den på! Men den hade vänt sig upp och ner... Kilrem med kilen upp, spänd som en fiolsträng. Efter några försök till började vi få på den på rätt håll men sen brast den, nu märker jag att jag råkat beställa två generatorremmar :ohnej: Inga stora pengar men nu får man vänta någon dag till, ja ja det finns att göra här hemma! Har med hjälp av mamma hittat några platser där de stora stenarna passat bättre, några träd formklipptes lite och snart får vi se om lastaren orkar flytta stenarna :thumme: En sten blir nog sprängd men om man kan förfina naturen lite med de andra är det bara trevligt! Helt nöjd med dagen, fler bilder och överdrivna texter kommer imorgon :thummar:
"Allt du gör med skyffel och spade gör du fel" - okänd

2 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
Kotten
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 19:39:13, 03-05-2017
Ort: Norra Skåne
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Deutz D10006 -74
Munktell C1 "långa hund" väghyvel -39
2st Deutz F2l514 Hochrad -52
Porsche Standard Diesel 218 -59
Volvo T43 Hesselman ~45
BM 21 ~51
SAME 450V -64
Poclain 60PL -83
Kockum Landsverk 121B -72
Fuchs 301 lingrävare -63
Åkerman 300 lingrävare - 41
Åkerman 350 lingrävare -53
Åkerman 200D lingrävare -58
Priestman Cub Dragline ~60
Midwest Utilitor -1919
Saab V4 -73

Stridis2

#60 » 11:29:29, 04-07-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Ser ju inte ut att vara alltför lång rem. Biltillbehörsfirmor kan tänkas ha (även Biltema), traktorreparatörer, gräsklipparfirmor eller firmor med industriförnödenheter som Momentum och Ahsells om du vill ha igång traktorn snabbare. Att beställa bara en rem kan bli dyrt med frakten... :vissla:
Det sägs att man är vuxen när man pratar mer om vad man har gjort än vad man ska göra.
Med den definitionen vill jag aldrig bli vuxen.

1 person gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
Stridis2
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 09:40:43, 31-12-2010
Ort: Nordvästra Skåne
Sverige
Maskintyp: Mini-/kompakt-/teleskoplastare
Maskin: Manitou 1230
Komatsu PC120-6
Case 1830
Volvo BM DR 861
Grillo 700
IH 844
IH 624


Återgå till Bild-serier och filmsnuttar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se