Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexDiverseBild-serier och filmsnuttar

Diverse bilder från mina projekt och äventyr

1108 inlägg • Sida 60 av 74
Här kan du starta inlägg med bild-serier på maskiner.
Använd detta forum även för roliga filmsnuttar som du hittar på nätet.

Kotten (trådstartaren)

#886 » 19:47:59, 01-06-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Bild
Och så fick de färg också! :grin: Tyvärr var primern lite för tjock och fälgfärgen lite för tunn så det syns lite ojämnheter om man kollar noga på fälgarna, men det är ingen utställningsbil så så länge är det ändå ett enormt lyft :thumme:



Bild
Och så krängde jag på alla nya fina däck :grin: Det var ju riktigt roligt. Bara kvar att få hjulen balanserade om det behövs.



5 April 2021
Bild




Bild
Bild
Bild
Vilket lyft :grin: Fälgfärgen silvergrå tycker jag passar perfekt som halvmatt och inte för ljus, precis vad jag ville ha. Nu borde bilen egentligen tvättas från allt vägdamm och pollen men jag misstänker att det inte varar mer än en dag. Jag har även provkört en del med lite hessa kalkbort som syra i kylsystemet och kanske har jag överdrivet innan men nu tycker jag definitivt att bilen kyler bättre :thummar: Ska rengöra och köra några fler gånger när annat ses över men riktigt kul att den börjar bli en helt okej bil! Även bromsarna tycker jag tar bättre nu, kanske hjälpte det med nya däck samt att bromsarna börjar slita till sig lite. Det sista att anmärka på är att jag har uddafälgen höger bak nu, men med risk för att låta dum tycker jag nästan att det passar bättre med olika fälgar :mrgreen: De gamla fälgarna med små hål passar bäst fram så bilen ser lite äldre och charmigare ut, men baktill blir det lite mycket fokus på hålen. Den nyare fälgtypen är lite mer diskret och aningen bredare som gör att bakhjulen ser mer dolda ut. Vi får väl se vad jag tycker efter ett tag :smile: Så nu går det åt rätt håll! Provbesiktning snart hoppas jag, sedan lite intensivt skruvande för att fixa motorn och kopplingen innan det blir åka av :driver:
"Allt du gör med skyffel och spade gör du fel" - okänd

14 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
Kotten
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 19:39:13, 03-05-2017
Ort: Norra Skåne
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Deutz D10006 -74
Munktell C1 "långa hund" väghyvel -39
2st Deutz F2l514 Hochrad -52
Porsche Standard Diesel 218 -59
Volvo T43 Hesselman ~45
BM 21 ~51
SAME 450V -64
Poclain 60PL -83
Kockum Landsverk 121B -72
Fuchs 301 lingrävare -63
Åkerman 300 lingrävare - 41
Åkerman 350 lingrävare -53
Åkerman 200D lingrävare -58
Priestman Cub Dragline ~60
Midwest Utilitor -1919
Saab V4 -73



Mattias_E

#887 » 20:38:03, 01-06-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Snyggt :thumme:

Ett par plåtfälgar som är i ordning lyfter helhetsintrycket ordentligt :cool:

5 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
Mattias_E
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 14:48:15, 06-10-2017
Ort: NÖ Skåne
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: MF 35 -61
IH 454 -72

jonnordvall

#888 » 23:09:43, 01-06-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Det där blev ju kanoners.

Körde på crusingen här i stan med min Saab första året jag hade den............. tog nog två timmar ett varv runt stan här. Full värme och öppna dörrar med fem personer i bilen. Då höll den sig i temp. Efter det blev det kylarrengöring av samma sort som du gjorde. Jäsiken vilket skit till brun sörja det kom ur den. Sedan dess har jag inte haft några problem alls så du kan nog fortsätta vara nöjd.

Och du gjorde helt rätt som lackade fälgarna!
Jag hade vad jag tyckte va rätt dina fälgar på min då jag köpte den. Men däcken va hemska som jag kanske skrev förr.
Köote nya däck och lät lägg om. Men då ångrade jag mig efteråt för fälgarna va inte all så fina som jag tyckte innan..
Hade varit värt varenda krona att fått dom blästring och lackade. Min bil har kanske lite mer puts men mina fälgar skämmer riktigt bilen nu. Borde ta tag i det men samtidigt är min bil absolut inte I någon mint variant så det vette fasen när om det kommer bli av.
Rätt att göra det direkt iaf!
"Börja inte trä jon!"

1 person gillar det här inlägget.
jonnordvall
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 14:23:26, 06-09-2014
Ort: hudiksvall
Sverige
Maskintyp: Hjullastare
Maskin: Volvo viking -63
Zl16d (hjullastare)
Swekip 1200f -08(såld)
fe 35 guldkalv -57
grålle (sambons vinterobjekt)
2st Gmc epatraktor från ca 1930
Saab v4 -73
Nv motorcykel -53
Zetor 6718 -80
En halv jcb 3t grävare ca 1990

Kotten (trådstartaren)

#889 » 08:47:59, 02-06-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Tack, Jon! :grin: Ja det var smidigt att göra det samtidigt, den lilla extra glansen höjer verkligen helhetsintrycket. Det är inte så jobbigt eller dyrt heller, även om man lämnar iväg allt jobb borde det gå relativt fort och förhoppningsvis vara prisvärt därefter, så det kan jag rekommendera :thumme: Jag höll nog bara på någon timme totalt med att rengöra, blästra och måla.
"Allt du gör med skyffel och spade gör du fel" - okänd

1 person gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
Kotten
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 19:39:13, 03-05-2017
Ort: Norra Skåne
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Deutz D10006 -74
Munktell C1 "långa hund" väghyvel -39
2st Deutz F2l514 Hochrad -52
Porsche Standard Diesel 218 -59
Volvo T43 Hesselman ~45
BM 21 ~51
SAME 450V -64
Poclain 60PL -83
Kockum Landsverk 121B -72
Fuchs 301 lingrävare -63
Åkerman 300 lingrävare - 41
Åkerman 350 lingrävare -53
Åkerman 200D lingrävare -58
Priestman Cub Dragline ~60
Midwest Utilitor -1919
Saab V4 -73

Kotten (trådstartaren)

#890 » 11:24:29, 11-06-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Nu kommer lite bilder från lite fix! :smile:

Bild
Jag bankade till saabens höger bakskärm som var tillknycklad, nu är den nästan bra nog att spackla och måla men huvudfokus var att den inte skulle vara uttryckt eftersom hjulet inte fick att få på då :mrgreen: Men med lite mer varsamt bankande och kosmetika på blir det nog över förväntan!

Bild
Rev också bromsarna bak eftersom bilen bromsat så dåligt. Rengjorde grundligt och tog bort lite rost innan jag lyckades få loss justerskruvarna! Det verkar ha lönat sig att köpa en bil som knappt rullat söder om saltgränsen :grin: Sedan justerade jag upp bromsarna väldigt mycket tills de precis inte låg på, och då blev bromsen genast bättre! Men inte helt perfekt, så efter lite provkörning insåg vi att frambromsarna låg på och då var det bara att riva!


Bild
Ännu en gång verkar allt sitta mirakulöst inte-så-in-i-helvete-fast. Även här rengjorde jag, fick bort lite rost och smörjde upp så alla rörliga delar gick fint. Slitdelarna både fram och bak var i förvånansvärt bra skick! Men som allt på denna bilen har inget justerats någonsin. :mrgreen: Ännu mer mirakulöst var att luftnipplarna inte var fastrostade så efter luftning av bromsarna tog de nu som på en ny bil!


Bild
Sen var det inte mycket kvar, så jag fixade några små elfel och bytte ett par lampor och nu började bilen bli riktigt vettig! Fixade försäkring och bokade tid för provbesiktning, och sen körde jag dit. Till min positiva förvåning var det inte alls så mycket fel på den! :grin: Bara ett par enkla saker att fixa, som att spänna fast batteriet med en rem och byta gummifästena för avgasröret (vilket jag ändå tänkt göra). Frambromsarna låg också på lite men nu när jag kört lite mer har kolvarna börjat gå lättare så det problemet har jag inte längre. Iallafall, för första gången på 19 år får min lilla saab nu framföras på allmän väg - lagligt! :grin: Jag har en månad på mig att fixa de sista smågrejerna innan efterkontroll, då ska den allt gå igenom! Hade ju som plan att riva ur motorn och byta balansaxellager + koppling, men det får nog vänta lite eftersom problemen har blivit mildare och det inte fanns någon anmärkning där så det är bättre att göra storfixet när man inte har tidspress.


Bild
Bild
Sedan dess har det blivit ett par smårundor till de lokala sjöarna och saaben går som en dröm :thumme: Det är en riktigt underbar bil att köra runt med, helt okej att framföra i 80 (även om man är van vid lite mer accelerationsförmåga!) och förvånansvärt pålitlig. Har äntligen hittat tempgivaren på motorn så snart fungerar nog tempmätaren också, men efter flera längre rundor har jag fortfarande inte märkt något problem med att den skulle bli för varm så det är ju nästan löst om man har tur :grin:


Bild
Sist kan jag också bjuda på en bild när baklastarna får jobba. Huset ska målas om och tidigare ägare har byggt ett konstigt litet uterum med stålstomme, men på 10 år här har det endast använts två gånger eftersom det varit dåligt placerat, instängt och med enda ingången utifrån. Så nu var det dags att bli av med, först drog vi med 640n men då försvann en vägg helt plötsligt så vi startade Chasesiden som fick hjälpa till. Riktigt kul bild tycker jag :mrgreen: Jag tog detta som att det är bra med två pålitliga hjullastare, pappa tog det som att chasesiden fungerar nu och borde säljas snabbt :ohnej: Iallafall, allt är bra på torpet och jag njuter av sommaren. Hoppas även ni läsare gör det :thummar:
"Allt du gör med skyffel och spade gör du fel" - okänd

10 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
Kotten
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 19:39:13, 03-05-2017
Ort: Norra Skåne
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Deutz D10006 -74
Munktell C1 "långa hund" väghyvel -39
2st Deutz F2l514 Hochrad -52
Porsche Standard Diesel 218 -59
Volvo T43 Hesselman ~45
BM 21 ~51
SAME 450V -64
Poclain 60PL -83
Kockum Landsverk 121B -72
Fuchs 301 lingrävare -63
Åkerman 300 lingrävare - 41
Åkerman 350 lingrävare -53
Åkerman 200D lingrävare -58
Priestman Cub Dragline ~60
Midwest Utilitor -1919
Saab V4 -73

dea

#891 » 20:52:50, 11-06-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Grattis till besiktningen :thummar: skönt med enkla fix för att få den godkänd

1 person gillar det här inlägget.
dea
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 23:15:24, 09-09-2004
Ort: Njura, NordÖstra Skåne
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: IH 685
JD 6910
JD 6310
Fendt 815
BM 641

Kotten (trådstartaren)

#892 » 00:49:21, 13-06-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Tack, verkligen! :grin: Började kolla lite på anmärkningarna idag, bland annat fäste jag batteriet med ett band och fixade en till fästpunkt för upphängningen av ljuddämparen. Kollade också ifall spolarvätskepumpen fungerade men icke, anledningen var inuti :mrgreen:

Bild
Mest rost, och pumpens axel snurrade inte ens fritt längre :vissla: Så eftersom ett par saker dessutom gick sönder tror jag det är dags att köpa en ny spolarvätskepump.

Bild
Kollade också på tempgivaren som suttit så dolt innan, men lyckades inte förstå hur den lilla runda knoppen skulle vara någon form av anslutning och därför gick den tyvärr av under demontering :ohnej: Försökte göra ett nytt fäste vilket gick bra men motståndet blev helt annorlunda så nu maxas tempmätaren så fort man slår på tändningen. Ja ja, 13 euro för en ny givare är inte så illa - och nu vet jag att resten fungerar! Så det ska bli lite inköp, får hoppas allt kommer fort!



Sen köpte jag något nytt, kunde inte motstå :mrgreen: Men denna gången var det lite mer behändigt, det var en liten ångvält!







Bild
Så liten kanske ni inte trodde, och jag förstår varför det verkade fullt rimligt att jag köpt en riktig ångvält :vissla: Iallafall stod den så fin i grannbyns nya vintageaffär, så jag återkom och köpte den dagen efter jag varit där. Nu är dammet avputsat och min Wilesco D36 / D 365 har blivit körd ett par-tre gånger! :grin: Riktigt kul liten grej med väl variabel gas och flera andra småfinesser. Minns att en sådan här körbar ångmaskin var högt på önskelistan när jag var mindre, men de är ganska dyra om man inte har tur. Så nu får den väl pryda skrivbordet och provköras ibland, det är sådana guldkorn som förgyller livet :grin:
"Allt du gör med skyffel och spade gör du fel" - okänd

8 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
Kotten
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 19:39:13, 03-05-2017
Ort: Norra Skåne
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Deutz D10006 -74
Munktell C1 "långa hund" väghyvel -39
2st Deutz F2l514 Hochrad -52
Porsche Standard Diesel 218 -59
Volvo T43 Hesselman ~45
BM 21 ~51
SAME 450V -64
Poclain 60PL -83
Kockum Landsverk 121B -72
Fuchs 301 lingrävare -63
Åkerman 300 lingrävare - 41
Åkerman 350 lingrävare -53
Åkerman 200D lingrävare -58
Priestman Cub Dragline ~60
Midwest Utilitor -1919
Saab V4 -73

jonnordvall

#893 » 06:48:22, 13-06-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Kul med saaben :)
Visst är dom väl för mysiga. Körde till ett studentfirande i fredags jag med min oxå. Barnstol fastsatt med spännband i framsätet och sambo och barnvagnsunderrede i baksätet. Bagaget rymmer en hel del, ser minimalt ut men icke. Tyvärr alldeles för låg lucka....
Du vet qtt svenska saabklubben säljer en hel del saker? Vettiga priser och udda saker och tagit upp nyproduktion. När jag köpte bromsdelar och hbulalager så köpte jag där, ett par tior dyrare än i Tyskland bara så då stödjer jag gärna klubben så dom kan ta fram mer saker till bilarna.
Håller med dig om att 80 är en rätt trevlig hastighet, gärna på en kurvig smal väg. E4 och liknande låter iaf jag gärna bli.
Någon gång, om jag råkar få en sudd pengar över så vill jag låta bygga en ny motor. 1840 kubik går bra och då blir det nog mer fart i sakerna :)
"Börja inte trä jon!"

1 person gillar det här inlägget.
jonnordvall
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 14:23:26, 06-09-2014
Ort: hudiksvall
Sverige
Maskintyp: Hjullastare
Maskin: Volvo viking -63
Zl16d (hjullastare)
Swekip 1200f -08(såld)
fe 35 guldkalv -57
grålle (sambons vinterobjekt)
2st Gmc epatraktor från ca 1930
Saab v4 -73
Nv motorcykel -53
Zetor 6718 -80
En halv jcb 3t grävare ca 1990

håkan 13

#894 » 08:28:49, 13-06-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Det tillverkades väl ett fåtal med den större 1,7l v4an...
Var poppis bland rallyfolket... :mrgreen:
håkan 13
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 11:15:49, 15-03-2008
Ort: Finspång
Maskintyp: Traktor
Maskin: MF 6718s, MF 8S-265, NH T7-270, Case-IH 7230, JD 5820 V-BM L50c, L60h Weidemann 1250 Claas Lexion 7600 tt, mm, och på fritiden... ;-) Moelven 691, IH 475, Lundberg 342, en Chevapickis, nån SAAB och Alfa Romeo... och ganska många Land Rovers... mm...

Kotten (trådstartaren)

#895 » 08:54:38, 13-06-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Riktigt kul höra dina erfarenheter jon! :smile: Ja saabklubben gör ett jättebra arbete värt att stödja, insåg nu att de har betydligt mer grejer än jag trodde så det får man kolla in :thumme: Tyvärr ingen tankgivare, men i övrigt verkar de ha det mesta och dessutom riktigt billigt. Då kan det ju vara värt att beställa vad man kan därifrån! Angående större motor tror jag ni är helt rätt på det, jag har pratat med en lokal profil som kört rally med Saab sedan 60 talet och ganska många år framåt. Han har bland annat en 850 monte carlo. Han berättade att när V4an kom så borrade man upp motorerna i ca 5 steg från 1500cc till de 1840cc som nämnts, sedan satte man dubbla weber 45or och lyckades få upp 65 hkr till om det var 140 eller 180 hkr med liknande vikt, helt galen effektökning för den lilla bilen! Iallafall sade han dessutom att de ska bli väldigt krävande att köra då de understyr väldigt starkt om jag minns rätt. En sådan motor kostar runt 50 000kr att lämna iväg och få gjord och ungefär lika mycket att köpa. Lite mer effekt vore ju bara roligt, men jag nöjer mig nog med 65 hkr så länge :mrgreen:
"Allt du gör med skyffel och spade gör du fel" - okänd

1 person gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
Kotten
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 19:39:13, 03-05-2017
Ort: Norra Skåne
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Deutz D10006 -74
Munktell C1 "långa hund" väghyvel -39
2st Deutz F2l514 Hochrad -52
Porsche Standard Diesel 218 -59
Volvo T43 Hesselman ~45
BM 21 ~51
SAME 450V -64
Poclain 60PL -83
Kockum Landsverk 121B -72
Fuchs 301 lingrävare -63
Åkerman 300 lingrävare - 41
Åkerman 350 lingrävare -53
Åkerman 200D lingrävare -58
Priestman Cub Dragline ~60
Midwest Utilitor -1919
Saab V4 -73

Stridis2

#896 » 11:27:06, 13-06-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Personligen hade jag valt ångvälten före V4:an alla dagar i veckan, men smaken är som baken.
Jag har sett sådana ångvältar gå för 2.500 på Tradera...
Det sägs att man är vuxen när man pratar mer om vad man har gjort än vad man ska göra.
Med den definitionen vill jag aldrig bli vuxen.

2 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
Stridis2
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 09:40:43, 31-12-2010
Ort: Nordvästra Skåne
Sverige
Maskintyp: Mini-/kompakt-/teleskoplastare
Maskin: Manitou 1230
Komatsu PC120-6
Case 1830
Volvo BM DR 861
Grillo 700
IH 844
IH 624

jonnordvall

#897 » 12:18:33, 13-06-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Jag som alltid uppfattat dig som en sund person stridis........... ;)

Det såldes några med 1.7 motor. Och tror snett hade det oxå.
Samma som Ford tanus 17M . I den sitter rdom oxå. Dock finns det två olika fordmotorer och bara den från 17M som passar vad jag vet iaf
"Börja inte trä jon!"
jonnordvall
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 14:23:26, 06-09-2014
Ort: hudiksvall
Sverige
Maskintyp: Hjullastare
Maskin: Volvo viking -63
Zl16d (hjullastare)
Swekip 1200f -08(såld)
fe 35 guldkalv -57
grålle (sambons vinterobjekt)
2st Gmc epatraktor från ca 1930
Saab v4 -73
Nv motorcykel -53
Zetor 6718 -80
En halv jcb 3t grävare ca 1990

Stridis2

#898 » 12:39:09, 13-06-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

jonnordvall skrev:Jag som alltid uppfattat dig som en sund person stridis........... ;)

Det är jag också, och jag har en viss överlevnadsinstikt. Det är därför jag inte sätter mig i en V4:a... :djaevul:
Jag såg i början av 80-talet en jämförelse vad som hände om man frontalkrockade med en V4:a och en 142:a av likvärdig årsmodell (tror det var -73) och skick. Kommer inte ihåg allt men jag vill minnas att SAAB-föraren fick motorn i knäet, rattstången körd genom bröstet, fanns inga kraftupptagande zoner så större påverkan på föraren, mer av bilen kom in till föraren, inredningen var aggressivare och till slut så fick han värmereglaget inkört i knäskålen.
Volvoföraren kom lindrigare undan. Delad rattstång förhindrade spetsning, torpedväggens utformning gjorde att motorn tryckten ner under bilen istället för in i kupén, kraftupptagande zoner och vadderad inredning var snällare mot passagerarna, förstärkta dörrar höll ihop kupén bättre som en bur för att skydda osv.

Nu har iofs inte trafiksäkerhet jättestor betydelse för val av entusiastfordon, så jag får väl skylla på att jag aldrig har tyckt om Saab med några ytterst få ombyggda undantag (Frykholms breddade 900 och SAAB Spyder är de enda två jag kan komma på på rak arm). Men trots att jag inte själv tycker om SAAB i allmänhet, och V4:an i synnerhet, så tycker jag det är jättetrevligt att det finns knäppgökar som bevarar våra gamla prylar. Det är (nästan) alltid trevligt och intressant att prata med tekniknördar om deras intressen även om jag inte delar det själv, även att läsa sådana här trådar. Så kör på, Kotten, och skriv om din "snefyra", jag läser och njuter även om jag inte vill ha en sådan bil själv på villkors vis. Riktigt trevlig läsning! :thumme:
Det sägs att man är vuxen när man pratar mer om vad man har gjort än vad man ska göra.
Med den definitionen vill jag aldrig bli vuxen.

2 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
Stridis2
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 09:40:43, 31-12-2010
Ort: Nordvästra Skåne
Sverige
Maskintyp: Mini-/kompakt-/teleskoplastare
Maskin: Manitou 1230
Komatsu PC120-6
Case 1830
Volvo BM DR 861
Grillo 700
IH 844
IH 624

jonnordvall

#899 » 12:43:20, 13-06-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

:)
Smaken är som baken! Tur både baken och smaken är delade, skulle bli så trist och svårt annars!
"Börja inte trä jon!"
jonnordvall
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 14:23:26, 06-09-2014
Ort: hudiksvall
Sverige
Maskintyp: Hjullastare
Maskin: Volvo viking -63
Zl16d (hjullastare)
Swekip 1200f -08(såld)
fe 35 guldkalv -57
grålle (sambons vinterobjekt)
2st Gmc epatraktor från ca 1930
Saab v4 -73
Nv motorcykel -53
Zetor 6718 -80
En halv jcb 3t grävare ca 1990

torbjorn_forsman

#900 » 14:40:31, 13-06-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

jonnordvall skrev:Jag som alltid uppfattat dig som en sund person stridis........... ;)

Det såldes några med 1.7 motor. Och tror snett hade det oxå.
Samma som Ford tanus 17M . I den sitter rdom oxå. Dock finns det två olika fordmotorer och bara den från 17M som passar vad jag vet iaf


1,7 l-motorn lär ha suttit i V4:or som såldes till USA. Detta för att den redan fanns typprovad och klar för amerikanska avgasreningsregler. Men det står inte en bokstav om den i Saabs svenskspråkiga VHB för V4. Däremot finns en del skillnader för europeiska exportmarknader med i den handboken.
torbjorn_forsman
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 23:35:35, 02-11-2016
Ort: Västernorrland
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Take Job TB016
Deutz F3L514


Återgå till Bild-serier och filmsnuttar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: bernad244 och 5 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se