Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexDiverseBild-serier och filmsnuttar

Min MF-35:a

409 inlägg • Sida 10 av 28
Här kan du starta inlägg med bild-serier på maskiner.
Använd detta forum även för roliga filmsnuttar som du hittar på nätet.

HVA59

#136 » 22:24:38, 10-10-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Jag har nog lite bilder och kanske nån liten filmsnutt med på gång :smile: Tog inga själv men mamma var ju med och hon dokumenterade lite.

Tack själv för i helgen, det var kul att du ville komma och hjälpa till, annars hade det aldrig blivit nån ordning på de där gamla ängarna igen :smile:
Är man dum i huvet så får hela kroppen lida...

//Erik
Användarvisningsbild
HVA59
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 22:18:22, 31-07-2018
Ort: Norraskåne
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Volvo PV 544 -1960
Ferguson TEA-20 -1949
Massey-Harris 102 Junior -1945-46 (såld men saknad...)
Farmall DF -1953
Munktells BM-10 -1950
ATO Traktor -1944
Zetor 25A -1957
Zetor 25 -1952
Munktells BM-20 -1950
DKW Diamant ~1937
Berg VL-3 -1930/40 talet, 3st
Lister D -1935
Solo H2 -1946
Solo S21 -1947
Albin AL-1 -1936
Karl-Erik stationärmotor -1926?
Benzona modell H -1925
Eureka Storebro S.I.T -1918
Och en massa veteranmopeder och annat...



Kotten

#137 » 07:57:21, 11-10-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Ja det var en riktigt fin helg! Jag har som tur lite bilder :smile:

Bild
Bild
Träbiten på min slåttermaskin gick av när vi körde lite fort, fick sedan en aningen tjockare tillverkad i långsamväxande norrlandsvirke :thumme:

Bild
Bild
Bild
Bild
Men mot slutet gav sig istället den gamla tunna knivbalken såklart :mrgreen: Det ska nog gå att laga, men först ska jag se om jag kan få dit ett annat skär som Mattias hade. Det blev iallafall en del slått!

Bild
"Allt du gör med skyffel och spade gör du fel" - okänd

11 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
Kotten
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 19:39:13, 03-05-2017
Ort: Norra Skåne
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Deutz D10006 -74
Munktell C1 "långa hund" väghyvel -39
2st Deutz F2l514 Hochrad -52
Porsche Standard Diesel 218 -59
Volvo T43 Hesselman ~45
BM 21 ~51
SAME 450V -64
Poclain 60PL -83
Kockum Landsverk 121B -72
Fuchs 301 lingrävare -63
Åkerman 300 lingrävare - 41
Åkerman 350 lingrävare -53
Åkerman 200D lingrävare -58
Priestman Cub Dragline ~60
Midwest Utilitor -1919
Saab V4 -73

HVA59

#138 » 21:55:38, 13-10-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Så, jag lovade ju några bilder med ju :smile:
Tog bara ett tag som vanligt när jag ska göra nåt :ohnej:

Efter ett tafatt försök av mig att hålla slåtterbalken uppe fick jag skjuts den sista biten till platsen av Mattias :vissla:
Bild
Full fart på slåtterskäret!
Bild
Nån mysko typ som åker snålskjuts på slåttermaskinen? :mrgreen:
Bild
Bild
Det ser kanske inte så snyggt ut, men efter omständigheterna blev det riktigt bra slaget, trots att det ser lite klumpigt ut
Bild
Expertisen samlad för att reda ut vem f*n som kört sönder Kottens fina slåttermaskin :cool:
Bild
Mattias är ihärdig! När vi kom dit dagen efter hade han redan kört klart det lilla som var kvar på den stora åkern, och fullt redo att ta sig an den lilla
Bild
Själv gjorde jag ett ärligt försök att börja rensa upp efter första dagens slåtter, det var kanske ambitiöst, men gick bra, ända tills jag körde över min räfsa efter att ha tippat första lasset :ohnej:
Bild
Var och fick tag i denna istället, gammal ja, men funkade riktigt bra fast den stod inväxt i ett träd! Med ett snöre bundet i hytten kunde jag sköta utlösningen och efter lite övande kunde jag faktiskt göra helt ok strängar med den. Riktigt rolig!
Bild

Har lite videosnuttar med som är lite roliga, men nån viss kameraförare var väldigt duktig på att prata genom hela klippen :vissla:

Som lite context så är gården som skymtar i bakgrunden inte vår (längre), det är min morfars föräldrahem. Hans föräldrar flyttade därifrån på 60-talet och sålde gården, men behöll marken. De flyttade till en annan gård en liten bit längre bort istället. Gammelfarfar dog ganska tidigt, men gammelfarmor levde fram till 2008, när hon blev gammal tog morfar och hans yngre bror över driften av stället, men efter hand har även de blivit för gamla för att kunna ta hand om det, så sen 2 år har vi haft hand om det istället. De arrenderade ut åkermarken, men i somras sa arrendatorn upp arrendet på dessa två åkerlapparna. Så jag tyckte det var synd att det stod och växte igen, och tack vare Mattias och Kotten så verkar det nu kunna bli lite ordning på åkrarna igen :smile:
Så nu har jag tagit över din tråd så det räcker för ikväll Mattias :mrgreen:
Är man dum i huvet så får hela kroppen lida...

//Erik

12 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
HVA59
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 22:18:22, 31-07-2018
Ort: Norraskåne
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Volvo PV 544 -1960
Ferguson TEA-20 -1949
Massey-Harris 102 Junior -1945-46 (såld men saknad...)
Farmall DF -1953
Munktells BM-10 -1950
ATO Traktor -1944
Zetor 25A -1957
Zetor 25 -1952
Munktells BM-20 -1950
DKW Diamant ~1937
Berg VL-3 -1930/40 talet, 3st
Lister D -1935
Solo H2 -1946
Solo S21 -1947
Albin AL-1 -1936
Karl-Erik stationärmotor -1926?
Benzona modell H -1925
Eureka Storebro S.I.T -1918
Och en massa veteranmopeder och annat...

Mattias_E (trådstartaren)

#139 » 15:48:46, 16-10-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Varit torrväder sedan igår förmiddag så idag så körde jag upp igen för att slå sista biten som inte hanns med förra helgen. Blåste en del också och inget morgondis så det var förhållandevis torrt dessutom.
Bild
Bild
Bild

Började vid 11-tiden och var färdig en knapp timme senare.

Sedan blev det hem och göra i ordning för vinterförvaringen, blev till att demontera kniven och lite fingrar för att rengöra ordentligt, mycket skit med gräs/jord som kladdat ihop överallt i balken. När jag väl kopplade ifrån slåttermaskinen så blev det väldigt uppenbart hur krökt hela A-ramen blev efter förra helgens olycka. Tryckt ner järnet som bakre stödbenet sitter fast i att det inte längre ger något stöd till maskinen så den kan tippa framåt så jag fick sätta en träbit som stöd.

Det har varit rejäla krafter framme... :help: Men ingen blev skadad och och maskinen går att laga eller ersätta :shake_hands:

Bild
Bild
Bild
Bild

Får se om det går att räta upp med gissningsvis gott om värme och våld eller man ska leta efter en annan IH slåtterbalk och ta nuvarande som reservdelar :klia:
Funktionsmässigt är det inget fel på den mer än att den lär vara lagom rolig att försöka koppla på igen.

10 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
Mattias_E
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 14:48:15, 06-10-2017
Ort: NÖ Skåne
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: MF 35 -61
IH 454 -72

texas5020

#140 » 12:11:37, 17-10-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Klart den går att rikta, spänn fast den på lämpligt sätt och rikta pö om pö med ett spakblock på de ställen som behövs, ev i kombination med värme.

1 person gillar det här inlägget.
texas5020
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 21:57:37, 04-02-2013
Ort: Västerdalarna
Sverige
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: BM 473 Bison DD 15-20 med timmerrede o HIAB, -65
Massey Ferguson 165 Allmatic -69
Hanomag B8 B lastmaskin
Harley Davidson Road King -05
Lambretta LI 150 -60
Volvo Titan 49508 -64, Foco kran och 3 vägstipp
Husqvarna Rider
m.m...

Mattias_E (trådstartaren)

#141 » 12:07:47, 24-10-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Ibland är man dum så att klockorna stannar :ohnej:

Jag lyckades att för hand lasta upp slåtterskäret på släpet för transport för att få hjälp att försöka rätta A-ramen som är ordentligt krökt på högersidan. Tur att jag inte visste att det inte gick att lasta för hand, för annars hade jag aldrig provat :svettas: :djaevul:

Redan innan lastningen hade jag funderat på att det hade ju varit smidigt om A-ramen gått att demontera från slåtterbalken, men som den idiot jag är :idee: så kikade jag bara rakt framifrån och konstaterade att den är rejält svetsad ihop med ramen :snow:

Så jag slet och svor och fick med hjälp av att luta släpet bakåt, lyfta för hand en sida i taget samt användning av ett spännband få upp skäret och ner med släpet på backen igen. :screwy:


När jag igår var framme och vi lastat av slåtterskäret och pratat om att det vore ju bra om det hade gått att få ramen fri, så står jag bakom slåtterskäret och ser att det är bokstavligen bara två bultar som håller ramen mot resten av slåtterskäret :vissla: :insomnia: :ohnej:

Bulten som håller främre delen av stenutlösningen samt på andra sidan en bult rakt igenom ett U eller gaffel (som framifrån är helsvetsad, vilket var där jag tittade i ett halvmörkt garage och gav upp) som med en bult är leden som gör att hela slåtterbalken kan svänga ut bakåt när stenutlösningen löser ut. Naturligtvis kan den inte vara stumt svetsad ihop, den måste ju kunna rotera/svänga runt något för att stenutlösningen ska ha en funktion.... :vissla:

Men jag skyller på att jag haft några hektiska veckor på jobbet och min skalle har varit rejält slutkörd. Ni som har varit igenom väggen eller i dess närhet vet vad jag pratar om, känslan och ens förmåga att tänka logiskt när det blir för mycket är inte på topp :idee: :svettas:

Så ett par minuter senare så är ramen delad från slåtterbalken, bultarna var inte ens fastrostade :myzsko:

Vi konstaterade också att någon smart person hade spänt ihop stenutlösningen så att den var helt stum, det var fysiskt omöjligt för den att lösa ut :slag:
Så att saker kröktes, i detta fallet A-ramen var inte alls konstigt. Hade inte den gett sig så hade jag brutet av eller krökt hela slåtterkniven. Jag har i min okunnighet inte reflekterat över att fjädern var helt stum och stenutlösningen satt ur funktion :ohnej:

Sen efter lite olika uppslag som både involverade en gripklo på en skogsmaskin samt att pressa med hjälp av pallgafflar och en stor jäkla fyrhjulsdriven Ford så att den lättade från marken att det krävs värre saker att försöka pressa med för att räta ut ramen.

Nu står hoppet till att en rejäl press kan räta ut problemet, så att säga :nikka:
Bild

11 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
Mattias_E
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 14:48:15, 06-10-2017
Ort: NÖ Skåne
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: MF 35 -61
IH 454 -72

Burträskarn

#142 » 23:05:30, 24-10-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Är själv så nära vägen att jag känner smaken av tapetklistret, så jag vet precis vilka dumheter man kan åstadkomma. O-kul läge.
Jag misstänker att det enklaste sättet att få den där ramen att likna nåt igen, är att skära isär valda delar och svetsa ihop dem igen (lite mer rätt). Jag tycker det ser ut som att det centrala röret har vridit sig, och det lär vara väldigt svårt att återställa. Klokare människor än mig kan ha andra lösningar....
Destructum necesse est - dynamit smäller högst!

1 person gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
Burträskarn
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 01:08:09, 17-01-2011
Ort: Burträsk
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Deutz 10006
MF35X
Hydromac 115
Atlas Copco XAS85
Disco1
Scania P280

Mattias_E (trådstartaren)

#143 » 19:22:38, 28-10-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Ja, det stämmer att röret har vridit sig. Har också tänkt tanken att det kanske behövs ett snitt eller två för att få det rakt igen. Att kapa röret och svetsa det igen efter en tur i en press kan vara lösningen.

Planen just nu är att försöka rikta upp den på HVA59:s jobb, han är på en mekanisk verkstad så där finns en press på 100 ton om det skulle behövas och fästöronen ska demonteras så man får så stor och jämn yta som möjligt att pressa över.

2 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
Mattias_E
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 14:48:15, 06-10-2017
Ort: NÖ Skåne
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: MF 35 -61
IH 454 -72

Mattias_E (trådstartaren)

#144 » 21:24:12, 25-11-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Plötsligt händer det och lite snett är rakt det också bestämde jag och HVA59 :vissla: :thumme:

Hur är det ordspråket på M lyder? Finns det inte på bild så har det inte hänt? :photograph:

Så in med ramen i bilen och hämta upp HVA59 efter arbetet, stackarn han knappt hem och få i sig mat innan jag var utanför och iväg igen in på hans jobb på mekanisk verkstad för att räta ut ett och annat. Blev även förevisad maskingruppen som han kör samt den lilla djävulsdetaljen till plastrulle som nämnt i en annan tråd. Uppenbarligen mycket liten och otroligt ondskefull :myzsko: :djaevul:

Vi avfärdade den "lilla" pressen på 20 ton och gick direkt på den stora på 100 ton och begav oss på jakt efter lämpligt ämne att ha som tryckplatta. Efter ett första tryck och ett konstaterande att vi behövde ha något som hindrade ramen från att resa sig och vi mycket noggrant satte en bult genom kedjan och fast i pressen så gick det hela mycket bra och efter totalt en timme från att vi parkerade utanför verkstaden lastade vi in i bilen igen efter att ha undanröjt alla bevis efter oss.

Så ett stort tack till HVA59 för hjälpen och till hans firma som tillåter aktiviteter efter arbetstid :shake_hands:
Och ett stort tack till Mikkelgubben och Råttan för utan deras hjälp vet jag inte hur detta skulle löst sig :buga: :shake_hands: :mrgreen:
:idee: Undrar om det inte var så att de även löste problemet med dess fastnande spånor när plastrullen svarvades :idee3: :vissla:

Bild
Bild
Bild


Ramen gav visst inte upp utan strid. Dessa två metallbitar som fick agera tryckplatta varav den understa var laserskuren med deras senaste maskin och säkert full av nanoteknologi pressades raka och fina efteråt och lades varsamt tillbaka där dessa lånats ifrån. Den högteknologiska biten måste ju vara mallen för att kalibrera lasermaskinen, och som vi sa, lite snett är rakt det också :vissla: :cool: i alla fall nu :mrgreen:
Bild


Vi fick lägga under i nedre hörnet samt i övre hörnet på motsatt sida för att överböja ramen för att få bort skevheten helt och vi pressade även diagonalt över motsvarande hörn.
Säkerheten framförallt, inga Maskinister var placerade i ramens färdriktning om allt skulle skita sig :buga: :thummar:
Bild
Bild

Efter att "bara" behövt bruka ca 30 ton så är ramen i princip lika rak som när den var ny :thumme:
Det lilla som syns är helt inom felmarginalen och ramen är helt parallell i de fyra hörnen utan att det går att vicka den något. Ramen är säkert lika sned som när den var ny från fabrik :mrgreen: :laes_detta:
Bild

14 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
Mattias_E
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 14:48:15, 06-10-2017
Ort: NÖ Skåne
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: MF 35 -61
IH 454 -72

Mattias_E (trådstartaren)

#145 » 13:48:58, 25-12-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Förra snösvängen när det kom så himla mycket snö, ca 3-4 dm totalt sett så kom traktorn aldrig ut, fick aldrig tummen ur för att lägga på kedjorna och tilltron till att det skulle ligga kvar någon längre stund var inte så stor... så fel man kunde ha. Nu när snön smällt bort så kom det plötsligt återigen mer samt rejäl kyla på det med runt -16-17 grader under natten och med -14-15 grader långt in på förmiddagen, så nu tänkte jag inte låta chansen förgås att få leka lite, med eller utan kedjor så skulle det bli :driver: Vroom-Vroom :driver: :nikka:

Nyladdat batteri och lite glödning på det startade den så snällt, fick dock hålla den på lite gas i början för att hålla den på alla tre cylindrarna av någon anledning. Så det blev ett rejält rökfyll garage :help: , men som tur var så behövde jag inte vara kvar där inne....
Bild

Bild

Inga vinterskor på, men då det var -10-12 grader så var det lätt snö och det var inte tidigare direkt någon packad och polerad yta under så gick det bra. De gamla frusna vallarna ute på gatan från förra snösvängen krävde lite fart och att man skalade av dom i lager för att flytta bort dom dock. Hade gått betydligt lättare med broddkedjorna även om traktorn är lite väl lätt över drivhjulen oavsett. Krävs inte mycket för att den ska stå stilla, med eller utan kedjor...

Att det säkert hade gått fortare eller i alla fall lika fort att skotta uppfarten för hand hör inte hit..... :vissla: :djaevul:

Det var betydligt roligare på detta sättet :hurra: och svettig blev man ändå, mest på grund av att jag tagit på mig ett bra underställ.... :svettas: :vissla:

10 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
Mattias_E
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 14:48:15, 06-10-2017
Ort: NÖ Skåne
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: MF 35 -61
IH 454 -72

Sparrow

#146 » 14:14:44, 25-12-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Blir lite avundsjuk på dig, jag "lånade" ju ut min 35:a till äldsta dottern så den lär man väl inte få hem igen. Som väl är har jag ju min granne som alltid plogar vår uppfart o gårdsplan, sen får man ju putsa till med snöskyffeln det som är kvar. Märks att kroppen behöver röra på sig, :svettas: men hade varit roligare med 35:an. God fortsättning. :thummar:

1 person gillar det här inlägget.
Sparrow
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 21:46:00, 13-02-2012
Ort: Blekinge
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: MF 35 (utlånad till dottern på obestämd tid)

Stridis2

#147 » 21:56:15, 26-12-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Om det var något jag lärt mig av min fars 35:a så är det hur fantastiskt mycket det hjälper startvilligheten med varm luft till motorn. Vi parkerade alltid i närhet av eluttag. Varmluftspistol som man värmde insugsröret till kanske 20 plusgrader och sedan blåsa rakt ner i insugsröret. Då startade motorn hur lätt som helt även om det var snorkallt! :mrgreen:
Det sägs att man är vuxen när man pratar mer om vad man har gjort än vad man ska göra.
Med den definitionen vill jag aldrig bli vuxen.

5 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
Stridis2
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 09:40:43, 31-12-2010
Ort: Nordvästra Skåne
Sverige
Maskintyp: Mini-/kompakt-/teleskoplastare
Maskin: Manitou 1230
Komatsu PC120-6
Case 1830
Volvo BM DR 861
Grillo 700
IH 844
IH 624

Michael Meier

#148 » 13:59:10, 28-12-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Ja, man får liksom inte glömma bort att bränslet antänds vid högre temp och inte minus 20C.
/Michael M
Michael Meier
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 11:47:57, 14-10-2006
Ort: Karlsäter
Sverige

Mattias_E (trådstartaren)

#149 » 10:00:49, 06-03-2022
  • Överför markerat ord till lexikonet

Nu när det ständiga regnandet har upphört så har jag påbörjat att ta hand om lite omkullblåsta träd på arrendet som jag hjälper grannen med.

Började förra helgen, var något träd som blockerade vägen men det har den andre markägaren redan flyttat på, men jag klagar inte, mindre arbete till mig och jag slipper farliga spänningar när det ska ner på backen. Så det ligger avkapat och lagt åt sidan för mig att såga upp till kubbar och ta hem.

Inga bilder från denna helgen, kom upp sent igår eftermiddag efter att ha mest väntat på att solen skulle börja värma lite samt pillat med sågen, tömt tanken och blåst den med tryckluft för att få ut skit som sätter igen bränsletillförseln. Men tydligen så hjälpte inte det, när jag skulle ha igång sågen igen efter att ha kapat upp två stockar och lastat dessa på vagnen så startade den inte. Kollade bensinen och där var det i princip tomt, men inte hjälpte det så det var bara att lasta upp för att köra hemåt. Då startade inte traktorn, jag hade glömt lyset på och batteriet börjar väl sjunga på sista versen :ohnej: :help:
Så det blev till att ringa och begära starthjälp, som tur var så stod man ute på vägen och vänd åt rätt håll så man kunde koppla direkt på en bil.... :dancing_geek: Så av någon anledning så var inte bilder det man hade i tankarna :vissla:

Så hem kom man och efter ha lastat av så blev det ett nytt försök av att starta sågen, stendött. Hade kollat gnistan innan jag begav mig hemåt men antagligen så gjorde ljuset att jag inte kunde se den fastän jag försökte skugga med handen. Men jag tömde återigen ut tanken i en vit burk, fortfarande fullt med skit så efter att ha filtrerat bensinen och återfyllt några gånger så kom det inte ut mer skit från tanken trots våldsamt skakande av sågen. Drar några drag så startar den så snällt igen.

Lägger upp någon bild från förra helgen samt en översiktsbild över odlingen, tar ett tag innan man ger sig ut där med traktorn... :driver: Men med tanke på att vi fortfarande har frostnätter och det eventuellt finns tjäle i backen så är det inget som ska ner i jorden på ett tag. Har har legat snö kvar i ett par dagar här för lite sen, så kallt har här varit. Snöfritt i Hässleholm och Höör men inte i Sösdala.
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

11 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
Mattias_E
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 14:48:15, 06-10-2017
Ort: NÖ Skåne
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: MF 35 -61
IH 454 -72

Stridis2

#150 » 13:51:08, 06-03-2022
  • Överför markerat ord till lexikonet

Nu är jag inte någon van motorsågsmekaniker, men jag har en gång råkat ut för att bränslefiltret på slangen i tanken var så tätt att det inte släppte igenom tillräckligt med bränsle. Hjälpte inte att blåsa baklänges med tryckluft, men med ett nytt filer monterat så gick sågen hur bra som helst.
Det sägs att man är vuxen när man pratar mer om vad man har gjort än vad man ska göra.
Med den definitionen vill jag aldrig bli vuxen.

2 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
Stridis2
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 09:40:43, 31-12-2010
Ort: Nordvästra Skåne
Sverige
Maskintyp: Mini-/kompakt-/teleskoplastare
Maskin: Manitou 1230
Komatsu PC120-6
Case 1830
Volvo BM DR 861
Grillo 700
IH 844
IH 624


Återgå till Bild-serier och filmsnuttar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 7 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se