Maskin: Scania LS 110Super International H-30 B Brøyt X-20 Scania-Vabis L 71 Regent Scania LS 75 Super 3st Bolinder-Munktell VHK 85 Nuffield 10/60 Volvo T-22
Maskin: Scania LS 110Super International H-30 B Brøyt X-20 Scania-Vabis L 71 Regent Scania LS 75 Super 3st Bolinder-Munktell VHK 85 Nuffield 10/60 Volvo T-22
Den där "skrothögen" är ju en av testbilarna!!! Detta är ju en 76:a och inte en 110:a! Vi får väl se vad för planer som finns för den... Har kontaktat muséichefen så vi får förhoppningsvis svar
/Lars
Nä hä!!! Efter mer bildgranskning så är detta en vanlig 110:a!!!
Senast redigerad av Lars B 08:12:16, 23-11-2009, redigerad totalt 1 gång.
Maskin: Scania LS 110Super International H-30 B Brøyt X-20 Scania-Vabis L 71 Regent Scania LS 75 Super 3st Bolinder-Munktell VHK 85 Nuffield 10/60 Volvo T-22
Maskin: Scania LS 110Super International H-30 B Brøyt X-20 Scania-Vabis L 71 Regent Scania LS 75 Super 3st Bolinder-Munktell VHK 85 Nuffield 10/60 Volvo T-22
Harkel någon sa om vilken slipeer det kan bli jag säger annat tänk vilken Maskinistutflyktsbil det kan bli kan vara en gäng och sen kan man ta de som ev hittas och lasta på trailern går ju tom att winscha upp de som inte går att köra
Mvh Alexander Vad vore livet utan Maskiner eller Maskinisten
Man måste sikta mot stjärnorna för att nå trätopparna
Status just nu är att bilen går till skrot till våren!
Har kontakt med ordföranden i den förening som "ärvt" den.
Motorn är sprängd så därför blev den stående.
Har naturligtvis frågat vad som går att göra för att undvika skrotning, inväntar svar från dem...
Av HELT annan anledning är det någon som har pejl på en helt utrostad 110:a men med glasrutorna, lyktor och rovan i behåll...
Maskin: Scania LS 110Super International H-30 B Brøyt X-20 Scania-Vabis L 71 Regent Scania LS 75 Super 3st Bolinder-Munktell VHK 85 Nuffield 10/60 Volvo T-22
Ja men jag bildbehandlar och laddar upp för fulla muggar! Bilder kommer strax!
Tillägg efter 31 minut(er):
Här kommer lite osorterade bilder från mitt besök hos "vraket"...
Det drällde tyvärr ned några dm med snö på natten innan så många intressanta detaljer ligger under snön
En kul upptäckt är att trailern är den allra första i den serie av 30 fordonskombinationer som beställdes! Hoppas man kan rädda båda dessa undan kvarnarna! Tyvärr är det ju lite invecklat när det kommer till kronans fordon men jag har fått bra kontakter så vi får väl se vad som händer (närmast lite styrelsemöten mm). Finns en liten micro-chans att både bil och trailer blir Maskinisten bundna. Trailern är dock alldeles för biffig för mina behov 340 cm bred om rumpan skulle ju innebära att jag hade halva städer på släp
Allt i form av lyktor och fönster är utslaget och motorn ligger spridd i delar... Bromsklockorna på släpet är delvis klämda efter ett lyft med långgafflar osv dvs ett perfekt projekt! Eller?
Maskin: Scania LS 110Super International H-30 B Brøyt X-20 Scania-Vabis L 71 Regent Scania LS 75 Super 3st Bolinder-Munktell VHK 85 Nuffield 10/60 Volvo T-22