Okey, jag kan hålla med om att Slagkraft/Cranab är väldigt bra grejer, inget snack om det. Men vi har kört med en Ferri
kran i snart 8000 timmar, visst vi har svetsat lite på den och bytt några bussningar, men inget över "normalt slitage". (ska väl inte säga det för då går väl den jävlen av imorgon=)....
Och angående den kranen som var på bilden som satt på hyvlen, felet med den är väl att den inte har "knäckt"
bom, den blir ju otroligt hög iknät om man kör slåtter drag. Jag har liknande problem med våran 10 meters ferri kran. Våran kran blir nånstans mellan 4.60-4.80 hög när jag kör slåtterdrag. Jag tror att den Slagkraftkranen på bilderna säkert blir minst 1 meter till. Säg då att man kör vägar där det står telestolpar vid sidan så går ju inte kranen under ledningen, har själv varit ute för det ett flertal gånger. Likadant om det står lyktstolpar längs vägen.
Sen vet ju inte jag vad för körning du ska ha den till, ska du bara köra stora riks/europa vägar så är säkerligen fördelarna fler än nackdelarna.
Bifogar lite bilder på våran
traktor tillsammans med Svevias hyvel på E22:an....