skylinepower skrev:Med turbo, så vil jo forbrenningsrommet ha overtrykk isteden for ett konstant sug/vakum..
Da vil det jo bli mottrykk til dysene?
På en indirekt insprutad bensinmotor får du ju detta fenomen, då sprutas ju bränslet in under insugningstakten. Bränsletrycksregulatorn är ju kopplad till insuget för att hålla konstant deltaP över spridarna.
Men som Bygert skrev sprutar du ju in diesel under kompressionstakten.
Med högre öppningstryck öppnar spridaren senare också.
Trycket ökar väl en hel del över öppningstryck under insprutningstiden, så maxtrycket har väl inte så mycket med öppningstrycket att göra?
Kanske någon här som har erfarenheter om hur motorn beter sej med högre öppningstryck, om insprutningen startar vid samma tid.
Både bränsletrycket och turbotrycket vill väl öppna spridaren. Men kraften från turbotrycket är ju mycket lägre, är det något att ta hänsyn till?
Kan det bli risk för "självöppning" av av spridaren, vid höga turbotryck?
Lite funderingar bara.
Kul bygge skylinepower