Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexDiverseBild-serier och filmsnuttar

Diverse bilder från mina projekt och äventyr

1111 inlägg • Sida 57 av 75
Här kan du starta inlägg med bild-serier på maskiner.
Använd detta forum även för roliga filmsnuttar som du hittar på nätet.

Kotten (trådstartaren)

#841 » 07:42:28, 21-04-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Det bästa sättet att gynna det stora djurlivet var visst saaben, ja :mrgreen:

Väldigt bra tips, hid :thumme: En liten spoiler nu men igår justerade vi kopplingen som blev mycket bättre så det är nog den, kan vara att den är utsliten efter alla år av feljustering eller att det kommit olja på lamellen om även bakre packbox för balansaxel är sönder. Mer om det i ett framtida inlägg, men det kan vara bra att kolla splinesen ändå :thummar:
"Allt du gör med skyffel och spade gör du fel" - okänd

1 person gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
Kotten
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 19:39:13, 03-05-2017
Ort: Norra Skåne
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Deutz D10006 -74
Munktell C1 "långa hund" väghyvel -39
2st Deutz F2l514 Hochrad -52
Porsche Standard Diesel 218 -59
Volvo T43 Hesselman ~45
BM 21 ~51
SAME 450V -64
Poclain 60PL -83
Kockum Landsverk 121B -72
Fuchs 301 lingrävare -63
Åkerman 300 lingrävare - 41
Åkerman 350 lingrävare -53
Åkerman 200D lingrävare -58
Priestman Cub Dragline ~60
Midwest Utilitor -1919
Saab V4 -73



torbjorn_forsman

#842 » 09:29:09, 21-04-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Gamla Saab (i synnerhet V4 men även 99/900) är ökända för att ha lite väl kort slaglängd på kopplingsmekanismen. Det finns inte mycket marginaler om man ska både få spel vid urtrampningslagret då kopplingen är uppsläppt, och kunna få fullständig frikoppling då pedalen är i botten. Så det behövs inte mycket av t ex glapp i länken mellan pedal och huvudcylinder eller halvdant fungerande kopplingshydraulik, för att det ska bli problem.

2 personer gillar det här inlägget.
torbjorn_forsman
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 23:35:35, 02-11-2016
Ort: Västernorrland
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Take Job TB016
Deutz F3L514

Kotten (trådstartaren)

#843 » 20:30:57, 21-04-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Bra att veta, tack Torbjörn! :smile: Det kan säkert påverka lite här, får se över det när jag ser över kopplingen. Just nu går den att koppla ur bra men oavsett hur mycket man justerar kopplingen så tar den inte som den ska; så antingen är det olja på lamellen, uppsliten koppling eller båda :vissla:
"Allt du gör med skyffel och spade gör du fel" - okänd
Användarvisningsbild
Kotten
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 19:39:13, 03-05-2017
Ort: Norra Skåne
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Deutz D10006 -74
Munktell C1 "långa hund" väghyvel -39
2st Deutz F2l514 Hochrad -52
Porsche Standard Diesel 218 -59
Volvo T43 Hesselman ~45
BM 21 ~51
SAME 450V -64
Poclain 60PL -83
Kockum Landsverk 121B -72
Fuchs 301 lingrävare -63
Åkerman 300 lingrävare - 41
Åkerman 350 lingrävare -53
Åkerman 200D lingrävare -58
Priestman Cub Dragline ~60
Midwest Utilitor -1919
Saab V4 -73

Hidsmekolek

#844 » 21:23:50, 21-04-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Byta koppling på en V4a är inte så krångligt, värre att göra som en kompis gjorde i svunnen tid nämligen lägga en helg på att byta växellåda bara för att söndag eftermiddag upptäcka att felet var splinesen i vänster framnav... :snow: :mrgreen:

Kom på att jag har motor och låda från en -75a V4a stående från en bil som jag skrotade för 25 år sen.
Gick bra då, frisk i balansaxel. Billig just nu. :vissla:
-"Obstacles are those frightful things you see when you take your eyes off your goal" - Henry Ford.

3 personer gillar det här inlägget.
Hidsmekolek
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 16:49:27, 29-11-2012
Ort: Östra Frölunda
Sverige
Maskintyp: Traktor

Kotten (trådstartaren)

#845 » 09:01:36, 22-04-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Det var en smärtsam historia att höra :mrgreen: Bra att veta var reservgrejer finns om man skulle få problem, tur för min fritid att det inte är närmre :vissla:
"Allt du gör med skyffel och spade gör du fel" - okänd

2 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
Kotten
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 19:39:13, 03-05-2017
Ort: Norra Skåne
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Deutz D10006 -74
Munktell C1 "långa hund" väghyvel -39
2st Deutz F2l514 Hochrad -52
Porsche Standard Diesel 218 -59
Volvo T43 Hesselman ~45
BM 21 ~51
SAME 450V -64
Poclain 60PL -83
Kockum Landsverk 121B -72
Fuchs 301 lingrävare -63
Åkerman 300 lingrävare - 41
Åkerman 350 lingrävare -53
Åkerman 200D lingrävare -58
Priestman Cub Dragline ~60
Midwest Utilitor -1919
Saab V4 -73

jonnordvall

#846 » 10:41:26, 22-04-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Läste ikapp din tråd nu på fm som vanligt imponerande tråd. Och så att det blivit en Saab vi oxå :)
Fin inredning!
Reservdelar "kan" finnas här oxå.. har rätt mkt men det är ju inte helt nära trots att jag bor så centralt ;)
När jag köpte min satt det Michelindäck från 70talet på den. Stenhårda. Nya däck gjorde en otrolig skillnad på körbarheten. Bara ett tips
"Börja inte trä jon!"

1 person gillar det här inlägget.
jonnordvall
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 14:23:26, 06-09-2014
Ort: hudiksvall
Sverige
Maskintyp: Hjullastare
Maskin: Volvo viking -63
Zl16d (hjullastare)
Swekip 1200f -08(såld)
fe 35 guldkalv -57
grålle (sambons vinterobjekt)
2st Gmc epatraktor från ca 1930
Saab v4 -73
Nv motorcykel -53
Zetor 6718 -80
En halv jcb 3t grävare ca 1990

Kotten (trådstartaren)

#847 » 12:56:26, 22-04-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Tack, jon! :grin: Bra att veta eventuella ställen med reservdelar, oavsett var :thumme: Jag kan tänka mig att nya däck blir bättre, när jag ändå har nere resten av bilen tänkte jag blästra fälgarna och måla dem lite matt silver så de passar in. Vill mest bli av med rosten utan att de står ut.

Om någon vill tipsa om prisvärda 155/15 sommardäck lyssnar jag gärna, annars köper jag något halvbilligt som ändå har bra recensioner och index :thumme:



Nu kan jag skriva lite mer, i förrigår justerade vi förgasaren och kopplingen. Nu tar den ungefär som den ska men slirar lite om man gasar för mycket vi högre varv. Det kan vara olja på lamellen ifall balansaxelns bakre packbox är sönder och det kan läcka bak, men troligen är kopplingen ändå värd att byta när motorn är ute eftersom en komplett ny sats bara kostar 2800kr. :smile: Men som sagt fick vi den att gå ganska vettigt så det blev en del provkörning och videor! Tyvärr dör bilen efter ca 5min för då har det blivit stopp i bensinslangen, ska rengöra tanken innan man kan provköra lite längre sträckor :vissla: Men det är ändå sådana jobb jag gör på traktorer hela tiden! Bromsarna fungerar vettigt men tar mycket bättre efter ett par pumpningar, är det så på gamla bilar eller är det något fel? Lufta bromsarna?





Förhoppningsvis märks min glädje av att få köra den för första gången :grin: En så liten bil med mjuk fjädring ser tydligen riktigt rolig ut vid framfart :vissla: Jag gillar också vikten eftersom när bilen stannat 200 meter bort var det bara för oss att putta hem den :lmao: Summa summarum, lite pengar på nya däck och fix så ska detta nog bli en riktigt trevlig bil, och med lite färg och annan kosmetik ska den säkert bli av med sina skavanker också :vissla:
"Allt du gör med skyffel och spade gör du fel" - okänd

7 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
Kotten
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 19:39:13, 03-05-2017
Ort: Norra Skåne
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Deutz D10006 -74
Munktell C1 "långa hund" väghyvel -39
2st Deutz F2l514 Hochrad -52
Porsche Standard Diesel 218 -59
Volvo T43 Hesselman ~45
BM 21 ~51
SAME 450V -64
Poclain 60PL -83
Kockum Landsverk 121B -72
Fuchs 301 lingrävare -63
Åkerman 300 lingrävare - 41
Åkerman 350 lingrävare -53
Åkerman 200D lingrävare -58
Priestman Cub Dragline ~60
Midwest Utilitor -1919
Saab V4 -73

torbjorn_forsman

#848 » 13:10:37, 22-04-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Det är inte normalt att man ska behöva pumpa för att få bra bromsverkan. Så det behövs nog luftning och kanske allmän bromsöversyn.
Prova att dra åt handbromsen så att den nätt och jämnt börjar ta, om fotbromsen då tar högre och du inte behöver pumpa, så är orsaken att bakbromsarna behöver justeras. Jag tror inte de är självjusterande, och har ett minne av att justerskruvarna är bra på att rosta fast.

1 person gillar det här inlägget.
torbjorn_forsman
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 23:35:35, 02-11-2016
Ort: Västernorrland
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Take Job TB016
Deutz F3L514

roddjer

#849 » 14:12:48, 22-04-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

'
Åh! Jag vill också ha en "päronhalva"! ' :driver:

*prum*, *prum*, *prum* ...

' :rock_on:
//R
---------------------------
If you can't make it perfect, at least make it adjustable. // Jeremy Schmidt
Donera till Wikipedia, så vi får ha den kvar...

4 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
roddjer
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 22:22:56, 15-03-2017
Ort: Avesta
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: '
Volvo BM 350 Boxer -62
VW-pickis -88

HVA59

#850 » 22:53:47, 22-04-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Jag stod och tittade genom kameran när jag filmade den andra videon, och tänkte för mig själv att den ser ut som en stor, snabb, och väldigt högljudd groda som kommer farandes mot en :mrgreen:
Det är faktiskt en väldigt trevlig liten bil, även om den är just liten till mig som är lång, men den går riktigt fint i motorn faktiskt. Dock behöver den en hel del översyn av diverse grejjer innan den blir körduglig på riktigt :smile:
Är man dum i huvet så får hela kroppen lida...

//Erik

2 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
HVA59
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 22:18:22, 31-07-2018
Ort: Norraskåne
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Volvo PV 544 -1960
Ferguson TEA-20 -1949
Massey-Harris 102 Junior -1945-46 (såld men saknad...)
Farmall DF -1953
Munktells BM-10 -1950
ATO Traktor -1944
Zetor 25A -1957
Zetor 25 -1952
Munktells BM-20 -1950
DKW Diamant ~1937
Berg VL-3 -1930/40 talet, 3st
Lister D -1935
Solo H2 -1946
Solo S21 -1947
Albin AL-1 -1936
Karl-Erik stationärmotor -1926?
Benzona modell H -1925
Eureka Storebro S.I.T -1918
Och en massa veteranmopeder och annat...

Turbodiesel

#851 » 23:36:23, 22-04-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Knackar mer än en lombardinidiesel, klart godkänd för min smak.. :mrgreen:
TD´s gamla maskinteckningar.
::::
Framtiden var bättre förr..

4 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
Turbodiesel
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 17:11:13, 21-05-2008
Ort: U-ganda
Sverige
Maskin: John-Deere

Kotten (trådstartaren)

#852 » 09:11:05, 23-04-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

HVA59 skrev:...Dock behöver den en hel del översyn av diverse grejjer innan den blir körduglig på riktigt...


Vadå det är ju bara att plocka ut motorn, byta lager plus packboxar och packningar, justera bromsarna(ev byta), blästra och måla fälgarna sen skaffa nya däck, rengöra tanken, piffa upp lite invändigt och måla ett par ställen där ute. Det är knappt en halv del grejer enligt mig :mrgreen:
"Allt du gör med skyffel och spade gör du fel" - okänd

9 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
Kotten
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 19:39:13, 03-05-2017
Ort: Norra Skåne
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Deutz D10006 -74
Munktell C1 "långa hund" väghyvel -39
2st Deutz F2l514 Hochrad -52
Porsche Standard Diesel 218 -59
Volvo T43 Hesselman ~45
BM 21 ~51
SAME 450V -64
Poclain 60PL -83
Kockum Landsverk 121B -72
Fuchs 301 lingrävare -63
Åkerman 300 lingrävare - 41
Åkerman 350 lingrävare -53
Åkerman 200D lingrävare -58
Priestman Cub Dragline ~60
Midwest Utilitor -1919
Saab V4 -73

Kotten (trådstartaren)

#853 » 20:20:42, 25-04-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Bild
Efter några dagar av lite utflykter och händigarbete för familjemedlemmar fick jag i morse tid över till min lilla päronhalva :grin: Dagsmålet var att börja se över tanken och få den ren så den inte stannar av egen vilja.


Bild
Det bådar inte väl för en rostfri tank.. :mrgreen: Det var lite småknepigt att ta reda på hur man får ut tanken men när jag väl förstod alla anslutningar gick det ganska snabbt.

Bild
Ska rengöra lite runt tankens utrymme och göra nya gummimattor som vibrations- och ljuddämpning. Lite rosthål fanns också där under så jag får väl fixa det, är det bara att kapa och svetsa dit en plåt eller finns det andra okej lösningar? Ni hör att jag är van vid traktorer som håller hundra år utan rostskydd :mrgreen:

Bild
Det kom ut lite smuts när jag hällde ut den sista bensinen

Bild
Nivågivaren var lite rostig :vissla: Inte konstigt att den fungerat lite halvdant, men det ska jag nog kunna fixa! Är ju bara en enkel variabel resistor med flottör. Annars kanske jag hittar en bättre begagnad, eller rent av ny!

Bild
Bild
Eek hur såg den botten ut?! :uupps: Inte konstigt att bränsleslangen satt igen sig efter fem minuter, det konstiga är nog att den klarat sig så länge.

Bild
Lite sköljning så ser man att smutsen rör sig, då ska den gå att få ut någorlunda lätt! Först lät jag tanken stå med lite etanol i ungefär en timme, sedan hällde jag ut det och sköljde i flera omgångar innan jag fyllde med varmvatten plus lite etanol och syra. Sedan var det bara att skölja en massa gånger med vatten och nu verkar partiklarna i tanken ha gått från svärmande till obefintliga! Nu ska tanken bara torka lite innan den får bensin imorgon, får inte vänta för länge så det blir en massa ytrost inuti. Alla anslutningar verkar nu fria och förhoppningsvis räckte detta för att få bilen att gå så länge jag vill. Ska skaffa ett par små bränslefilter och byta det misshandlade som är där :mrgreen: Sedan är planen att tanka fullt för att skydda tanken. Det är ju inte så dyrt att fylla den lilla tanken, och bilen har ju tanklock med lås (samt en lättillgänglig urtappningsplugg under tanken... :mrgreen: ). Sen var det något mer idag.. Juste, ny maskin på gården! :grin: :mrgreen: Fast denna gången inte köpt av mig!



Igårkväll ringde grannen till farsan och ville sälja sin baklastare (det är sådana samtal som gör att gården fylls upp!), det är en Volvo BM 640 som pappa hjälpte sälja till grannen 2013. Nu efter 8 år av sporadisk och senare obefintlig användning har den bara stått och blivit mossig, då är det lite mer i den klassen vi köper! :mrgreen: Så i morse körde vi hela 300m till maskinen och satte dit ett batteri plus startbooster efter kontroll av motorolja och dieseltank. Det tog en stund men till sist fick vi inte igång maskinen - läs den meningen igen! Då kopplade vi i motorvärmaren och körde hem ett par timmar, när vi kom tillbaks startade maskinen ganska snabbt med startbooster och kallstart :thumme:

Bild

Tyvärr ville den inte röra sig och tydligen var det ingen olja på converterns oljesticka. Vi hade en liknande olja hemma så vi kunde fylla på relativt kort därpå, men maskinen rörde sig fortfarande inte alls :klia: Då drogs fokus till bromsarna eftersom jag innan anmärkt på de nära väldigt tröga bromspedalerna samt den stumma parkeringsbromsen som iallafall var ur. Testade lyfta upp framhjulen i luften men trots slägga, lågväxel och 2wd orkade maskinen inte röra hjulen! Då fick stordeutzen hämtas och med en riktigt rejäl kätting våldades maskinen lite fram och tillbaks, efter 10 min utan nämnvärd skillnad hoppade pappa in i baklastaren och kunde köra som om det aldrig funnits någon fråga om det :uupps: :thumme: Bromsarna ligger svagt på men det gick att köra 300m hem. Någon dag får vi plocka av ett hjul i taget och rengöra bromshusen samt smörja upp leder, sen borde den gå finfint som gårdsmaskin :smile: Tyvärr fungerade inte servostyrningen av någon anledning, har inte felsökt eftersom jag var upptagen med att slita i ratten :lmao: Det ska nog lösa sig det med. Så då fick vi en lite bättre gårdslastare med 4wd, skopa och bra gafflar! Alltid kul med spontanaffärer :grin:


Bild

Såhär såg maskinen ut för 8 år sedan. Den kanske inte kommer se riktigt så bra ut igen, men efter en tvätt blev den bra mycket renare än innan! Så det var nog en produktiv dag, fixade också en cykel och lite smått. :smile:
"Allt du gör med skyffel och spade gör du fel" - okänd

15 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
Kotten
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 19:39:13, 03-05-2017
Ort: Norra Skåne
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Deutz D10006 -74
Munktell C1 "långa hund" väghyvel -39
2st Deutz F2l514 Hochrad -52
Porsche Standard Diesel 218 -59
Volvo T43 Hesselman ~45
BM 21 ~51
SAME 450V -64
Poclain 60PL -83
Kockum Landsverk 121B -72
Fuchs 301 lingrävare -63
Åkerman 300 lingrävare - 41
Åkerman 350 lingrävare -53
Åkerman 200D lingrävare -58
Priestman Cub Dragline ~60
Midwest Utilitor -1919
Saab V4 -73

Kotten (trådstartaren)

#854 » 22:35:38, 28-04-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Bild
Vidare felsökning av tanknivågivaren!

Bild
Aah här är felet, där det är en svart ledsen mun ska det vara en silvrig ledsen mun :sad: Där ska den lilla pickupen kunna glida och få ström, men eftersom allt slitits bort fungerar mätaren bara när tanken är helt tom. Då är frågan, går det faktiskt att laga eller fixa ett nytt "kretskort"? Eller är det bara att köpa en ny tanknivågivare för 49 Euro?

Bild
Original är det en VDO 38/228 som jag bara kan hitta information om relaterat till Saab, verkar dessutom inte helt lätt att hitta delar till. Skandix.de har dock en ny sort som ska passa :thumme: Ja ja, så länge får denna iallafall hålla tanken tät. Jag fick tanken riktigt fin, iallfall den delen jag kunde se invändigt. Så förhoppningsvis orsakar den inte mer problem :smile:


Bild
Fick en idé häromdagen, att bygga om en gammal rickepump till stationärmotordrift :thumme: Verkar ha funnits kits och liknande pumpar kring 1890-1910, troligtvis ganska billigt om man jämför med en ny vattenpump. Det verkar iallafall vara ett perfekt redskap till en tidsenlig motor! Funktionellt, möjligt att bygga och framförallt häftigt :cool: Ser ut som något en smed kunnat bygga, så det får man kolla mer på! Svänghjulet på bild är dock lite i största laget, men man får se vad man har :smile: Här är en video på en liknande in-action:




Men, för att bygga en sådan vattenpump måste (borde) jag först ha klar den lilla jag påbörjade...

Bild
Så jag tog ett ryck och gjorde klart vevaxeln samt resten av länkaget. Kunde testa med skruvdragaren och den pumpar på bra! :grin: Nu är det bara kvar att göra en adapter till remskivan och ett bra stativ för hela maskineriet, inklusive fastspänning för själva pumpdelen.

Bild
Köpte också ett nytt bränslefilter till saaben, det blev betydligt större. Flådigt ska det va´! I kombination med en rengjord tank bör det eliminera en hel del bekymmer :smile: Fick hit HVA59 för att hjälpa mig med bilen lite vilket resulterade i like mer rengöring av förgasaren efter den stått tom ett litet tag, lite omjustering, översyn av tändsystemet och att de nya tändstiften monterades. Till sist fick vi bilen att gå som den skulle så då var det bara att köra lite, och denna gången stannade bilen inte efter 3 min! :grin: Testade också frihjulet som verkar fungera som det ska! Vågade efter en stund köra ett par hundra meter längre i ena riktningen, men på väg tillbaka stannade bilen helt plötsligt på samma ställe som sist.. :ohnej: :mrgreen: Bränslefiltret var tomt, lutar det åt ännu mer jobb med tanken?

Bild
Denna gången var det lite för sent och lite för kallt för att putta bilen, så vi bogserade med HVAs 245 istället.


Bild
Skulle precis blåsa bränsleledningen och dra fram nytt bränsle, men fick sedan idén att se om det faktiskt kom något som det var; minns inte om jag berättat om den, men för att suga i bensinslangar har jag min egenbyggda injektor av ett uppslipat rör. Helt ovärdeligt i sådana här situationer! Iallafall, testade att suga fram bränsle och till min förvåning kom det fram direkt! :uupps: Men motorn hade ju stannat och filtret var tomt? Något är skumt här.. Testade få fram lite bensin och då startade motorn snällt, men vi upptäckte att bensinnivån i bränslefiltret som bäst går upp väldigt långsamt och i värsta fall bara går ner. Det blir alltså en massa luft i filtret som dödar motorn :klia: Jag tycker att det borde lufta sig själv eftersom pumpen sprutar på bra om man lossar slangen lite försiktigt, men när slangen är på filtret kommer det inte fram nog för att upprätthålla bränsletillförseln! Här vill jag gärna ha någon förklaring, varför fastnar det luft i mitt bränslefilter och hur åtgärdar jag det? Kanske är det en ledtråd att bensinnivån efter några dagars stillestånd har runnit tillbaks lite, jag tror inte det beror på otäta slangar om det inte är en riktigt liten spricka men matarpumpens backventil är huvudmisstänkt. Som alltid är alla tips välkomna! :grin:
"Allt du gör med skyffel och spade gör du fel" - okänd

3 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
Kotten
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 19:39:13, 03-05-2017
Ort: Norra Skåne
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Deutz D10006 -74
Munktell C1 "långa hund" väghyvel -39
2st Deutz F2l514 Hochrad -52
Porsche Standard Diesel 218 -59
Volvo T43 Hesselman ~45
BM 21 ~51
SAME 450V -64
Poclain 60PL -83
Kockum Landsverk 121B -72
Fuchs 301 lingrävare -63
Åkerman 300 lingrävare - 41
Åkerman 350 lingrävare -53
Åkerman 200D lingrävare -58
Priestman Cub Dragline ~60
Midwest Utilitor -1919
Saab V4 -73

ashg

#855 » 22:48:22, 28-04-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Finns liknande filter med backventil i. Det kanske skulle lösa ditt problem. Gäller bara att vända det åt rätt håll :vissla:
/Andreas i Knivsta
Fråga mej om: Militära bandvagnar och terrängbilar. Audi 80 85-86

2 personer gillar det här inlägget.
ashg
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 07:16:15, 28-07-2018
Ort: Knivsta
Maskintyp: Traktor
Maskin: Fergusom tea20
Deutz 5206


Återgå till Bild-serier och filmsnuttar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Stridis2 och 9 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se