Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexDiverseBild-serier och filmsnuttar

Diverse bilder från mina projekt och äventyr

1108 inlägg • Sida 59 av 74
Här kan du starta inlägg med bild-serier på maskiner.
Använd detta forum även för roliga filmsnuttar som du hittar på nätet.

Skru'are

#871 » 15:36:23, 08-05-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Om ni gillar gamla skivor, har ni kollat på Hot Stuff?
Skru'are
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 12:03:01, 20-07-2015
Sverige
Maskintyp: Traktor



Kotten (trådstartaren)

#872 » 20:37:15, 09-05-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Det stället ska tydligen vara bäst i Sverige, har gemensamma bekanta med han som driver det :smile: Tyvärr inte mycket av min musikstil. Jag hittar mest vad jag söker på Amazon, impericon och cdon utöver mindre skivbutiker och eBay.
"Allt du gör med skyffel och spade gör du fel" - okänd
Användarvisningsbild
Kotten
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 19:39:13, 03-05-2017
Ort: Norra Skåne
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Deutz D10006 -74
Munktell C1 "långa hund" väghyvel -39
2st Deutz F2l514 Hochrad -52
Porsche Standard Diesel 218 -59
Volvo T43 Hesselman ~45
BM 21 ~51
SAME 450V -64
Poclain 60PL -83
Kockum Landsverk 121B -72
Fuchs 301 lingrävare -63
Åkerman 300 lingrävare - 41
Åkerman 350 lingrävare -53
Åkerman 200D lingrävare -58
Priestman Cub Dragline ~60
Midwest Utilitor -1919
Saab V4 -73

torbjorn_forsman

#873 » 21:29:54, 09-05-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Om skivor är gamla nog för mig, så brukar de vara av schellack och inte vinyl...

4 personer gillar det här inlägget.
torbjorn_forsman
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 23:35:35, 02-11-2016
Ort: Västernorrland
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Take Job TB016
Deutz F3L514

Kotten (trådstartaren)

#874 » 22:46:44, 16-05-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Bild
Bild

Det hände en grej.. :ohnej: Jag råkade vara nära platsen där någon sålde ett dussin stationärmotorer, så jag råkade ringa honom för att kolla på dem och då råkade jag köpa hälften :mrgreen: Mest små JAP eller Villiers, men en JAP model 55 tvåcylindrig motor på 8hp samt någon ILO med spakstart, en Brockhouse och en Svensk Companion kom också med. Jag vill egentligen bara behålla högst någon, så efter nöjet med uppstart är över kommer småmotorerna vara till salu billigt! :smile:

När jag ändå skriver om motorerna kan jag visa hur första motorn som kollades på var. En ILO LTK med spakstart. Liten 2 takt bensinmotor från ca 50 tal (?).

Bild
Det mesta gick att lösa med rengöring som vanligt, men tyvärr såg flottören ut såhär och flöt nog inte mycket :mrgreen: En annan flottör får tillverkas i framtiden, men eftersom gnista fanns efter en lättare översyn så beslutade vi om att försöka starta motorn på den bensinen som får plats i förgasaren.

Bild
Och det gick! :grin: Tyvärr finns ingen video eftersom det drog ut på tiden och började bli riktigt mörkt, men den gick helt okej :thumme:

Bild
Efter mycket jobb lyckades vi även gå gnista på JAP model 55an. Fun fact, alla andra JAP modeller har namn efter sin effekt men denna fick istället sina siffror från sin design eftersom den i princip är är två JAP model 5 :mrgreen: Den borde egentligen heta model 8, men jag vill iallafall tro att det funnits människor som trott att denna motor har 55 hp :lmao: Iallafall, rengöring och standardprocedur sedan var det möjligt att få några antändningar. Efter justerad tändning startade motorn och efter vidare justering går den nu helt underbart :thummar:



För att vara en sådan jämförelsevis stor stationärmotor är det ganska imponerande att den bara väger ca 100kg och har klös som en riktig MC motor :vissla: Med dess udda design och svänghjul tror jag att denna får stanna på går'n!

Bild
Eftersom den skruttiga Briggsen i min hemmabyggda minitraktor inte vill fungera längre funderade jag på om man kunde byta motor till den nya JAPen som passat utmärkt i funktion, men kanske var lite stor :vissla:
Bild
Det är möjligt att krångla ihop men det blir mycket merjobb. Får fundera över det ett tag, men traktorn hade definitivt varit mer traktorlik med vevstart och en 2cyl pigg motor :grin: Men rätt vad det är så kommer man över en mer lämplig motor :smile:


Sen kollade vi lite på den svenska Companion motorn men den var tyvärr i för dåligt skick för att lagas av mig.
Bild
Bild
Troligen får den stå och vara fin och kanske även ge sin förgasare om något behöver den i framtiden.




Bild
Jag lyckades också vinna en traderaauktion så jag blev den nya ägaren av den här mycket fina boken :thumme: Väldigt fint skick och praktiskt eftersom jag har 3 sådana motorer.


Bild
Sen har Åkerman 300 också flyttats för första gången i år. Ett halvårs stillestånd märktes inte när jag testade vrida på nyckeln och motorn hostade igång efter en sekund! :grin: Sedan justerades lite kopplingar och annan service gjordes, men mer om det i dess egna tråd Kotten @ [Åkerman] Åkerman 300 lingrävare
Jag har mer spännande saker att visa, men det kommer en annan dag!
"Allt du gör med skyffel och spade gör du fel" - okänd

12 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
Kotten
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 19:39:13, 03-05-2017
Ort: Norra Skåne
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Deutz D10006 -74
Munktell C1 "långa hund" väghyvel -39
2st Deutz F2l514 Hochrad -52
Porsche Standard Diesel 218 -59
Volvo T43 Hesselman ~45
BM 21 ~51
SAME 450V -64
Poclain 60PL -83
Kockum Landsverk 121B -72
Fuchs 301 lingrävare -63
Åkerman 300 lingrävare - 41
Åkerman 350 lingrävare -53
Åkerman 200D lingrävare -58
Priestman Cub Dragline ~60
Midwest Utilitor -1919
Saab V4 -73

Kotten (trådstartaren)

#875 » 12:01:06, 20-05-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Mamma har berättat hur hon är trött på de skrangliga benen på den lilla klotgrillen, så när vi fick tag på lite fint skrot byggde jag en ny grill!

Bild
Bild
Bild

Symaskinsben och trampplattan som hylla :grin: Ganska enkla delar och lite smide. Betydligt finare och mer användbart med lite extra höjd och bordsutrymme :thumme:


Bild
Servostyrningen fungerade inte på pappas nya 640, så när han monterat ner styrkolven fick jag hjälpa till med det. Problemet var att segmentet med ventilerna var fastrostat, men med rostlösare och försiktig rengöring lirkades det upp tills det gick utan problem. Då monterades allt tillbaks och man orkar köra maskinen! :mrgreen: Kul när det är enkla saker att fixa, bara man vet någorlunda vad man ska göra.


Sen i söndags var det stenkrossardag vid hembygdsmuseet! Jag berättar kanske inte nog om det, men jag är med i lokala mekargruppen som nu börjar bli klara med renovering av ett lokalt tillverkat torvlok från 40 talet :thumme: Arbetet med att bygga ett litet lokstall och förbereda för rälsläggning är i full gång, men det behövdes en del grus och makadam till spåren så vi tog en dag med museets Svedala stenkross! Jag får börja med att be om ursäkt för de som jag borde hört av mig till, ibland glömmer även jag :vissla: Det bästa sättet att inte missa dagar som dessa är att följa Bjärnums Museum på facebook :smile: Sen kan vi inte ta emot så många besökare i dessa tider därav lite mindre marknadsföring, men det är kul om några kommer när vi ändå ska jobba :thumme: Här kommer iallafall lite bilder från eventet!


Bild
Jag skulle köra ner med min fina Deutz F2l514 och eftersom jag hade tid bestämde jag mig för att byta ut en ful-lagad bränsleslang som börjat läcka :vissla:

Väl på museet var HVA med sin Massey Harris 102 Junior som fick driva stenkrossen först!


Och sen fick min Deutz F2l514 driva :smile:


Tyvärr kan man ju inte både filma och vara med, men jag hade extremt roligt med att kasta i stenar och skyffla grus. Jag måste verkligen få fatt på en egen stenkross! Gärna lite större också :smile:


Bild
Bild
Men traktorerna kommer alltid i centrum :thumme:


Bild
Men att få av remmen var lite jobbigt på grund av de inringade plåtarna, så väl hemma tog jag och skar eller monterade bort dem. Nu ska det vara mycket lättare att driva maskiner med rem, det är en underbar traktor för jobbet eftersom den är så lätt att svänga med och få rak! Om något kunde remskivan varit lite långsammare så man kan få ut full effekt utan att stenkrossen snurrar för fort.


Bild
Sen när jag ändå höll på tänkte jag rengöra oljefiltret också för jag har inte gjort det innan. Det var inte helt fullt som på den andra lilla deutzen men en del smuts var bra att få ut ändå :vissla:

Bild
Sen bytte jag också olja i motorn och såg över oljor för växellåda och bakaxel.

Förhoppningsvis gör det motorn väl, och kanske till och med får upp oljetrycket lite eftersom det blir lågt när oljan blir varm och motorn går på låga varv. Sen måste jag också tillägga att det var en underbart fin dag och den lilla höga Deutzen är precis rätt traktor att glida fram med då, jag hoppas även ni läsare njuter så mycket ni kan av alla minnesvärda ögonblick :thumme:
"Allt du gör med skyffel och spade gör du fel" - okänd

14 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
Kotten
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 19:39:13, 03-05-2017
Ort: Norra Skåne
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Deutz D10006 -74
Munktell C1 "långa hund" väghyvel -39
2st Deutz F2l514 Hochrad -52
Porsche Standard Diesel 218 -59
Volvo T43 Hesselman ~45
BM 21 ~51
SAME 450V -64
Poclain 60PL -83
Kockum Landsverk 121B -72
Fuchs 301 lingrävare -63
Åkerman 300 lingrävare - 41
Åkerman 350 lingrävare -53
Åkerman 200D lingrävare -58
Priestman Cub Dragline ~60
Midwest Utilitor -1919
Saab V4 -73

marve

#876 » 16:09:32, 20-05-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

roddjer skrev:
Kotten skrev:Roddjer har ju också spännande förslag som jag gärna kört runt med :lmao:

Ja, kom osökt och tänka på dig när den där bilden flög förbi i flödet ... ' :vissla:


Naaaw, nu blir jag riktigt avis. Vilken skönhet. ' :thummar:
Min farbror är ett stort fan av Saab v4 och körde några stycken (växelvis ... ' :vissla: ) som bruksbil ända in på 2000-talet faktiskt. Med stigande ålder och försämrade möjligheter att meka avyttrades till förmån för modernare bilar som lämnades på verkstad för allt underhåll. En av de v4'or han hade var också grön, fast han kallade den "opalgrön", en lite ljusare ton nästan lime-aktig. Undrar om det verkligen var en orginalfärg. Tveksamt. Den blev omhändertagen av en snubbe ingift i släkten med stort bilintresse och ska idag vara uppfräschad till toppskick enligt uppgift. Glädjande. Har dock inte sett den själv tyvärr. Hans intresse för gamla v4 har väl smittat av sig på mig också- ' :smile: Kanske inte världens bästa bil, men har en charm som är svårslagen med sina lite egna, rundade former och karaktäristiska "puttrande". ' :grin:
"Ta väl hand om den" tänkte jag skriva men ... tittar man i resten av den här tråden så känns det som en överflödig förmaning ... ' :rock_on:


Färgguide 1973 då hette färgen Veronagrön
Saab 95/96 V4 och 99 L/99 EMS färgguide 1973
När man var passagerare i militärens gröna 95or brukade det vara skoj att trycka på förarens högerfot nära en kurva. Slutade alltid med en utskällning av en nervös förare. (Jag ställde aldrig till med en dikeskörning) :driver: :skratta3:

2 personer gillar det här inlägget.
marve
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 15:03:06, 01-05-2007

roddjer

#877 » 18:38:20, 20-05-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

'
Nja, Veronagrön var det då inte på farbrors maskin. Gjorde en bildsök på Veronagrön och då fick jag upp den här, mfl.:

Bild


Nej, så såg den inte ut.
Däremot lite längre ned i resultatlistan hitta jag denna:

Bild


Den är väldigt lika färgmässigt om inte exakt samma ton till och med. Den "opalgröna" hade nog blivit omlackad en gång under ungdomsåren kanske. ' :smile:

'
//R
---------------------------
If you can't make it perfect, at least make it adjustable. // Jeremy Schmidt
Donera till Wikipedia, så vi får ha den kvar...

2 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
roddjer
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 22:22:56, 15-03-2017
Ort: Avesta
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: '
Volvo BM 350 Boxer -62
VW-pickis -88

torbjorn_forsman

#878 » 20:16:03, 20-05-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

marve skrev:När man var passagerare i militärens gröna 95or brukade det vara skoj att trycka på förarens högerfot nära en kurva. Slutade alltid med en utskällning av en nervös förare. (Jag ställde aldrig till med en dikeskörning) :driver: :skratta3:


Det kan också vara intressant att ha en stor hund sittande på golvet framför passagerarstolen. Inte bara i Saab V4 utan även i andra mittkonsol- och mittunnellösa bilar från den tiden, t ex VW 411.

2 personer gillar det här inlägget.
torbjorn_forsman
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 23:35:35, 02-11-2016
Ort: Västernorrland
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Take Job TB016
Deutz F3L514

HVA59

#879 » 23:43:13, 20-05-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Kotten skrev: En massa grejjer om stenkross och sånt


Ja där står man och skyfflar kross som ett fån haha! Det var en trevlig dag, traktorerna gick ju faktiskt bra med och inga direkta missöden skedde. Blev kanske inga stora mängder kross men tillräckligt för att fylla upp lite i alla fall :smile:
Är man dum i huvet så får hela kroppen lida...

//Erik
Användarvisningsbild
HVA59
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 22:18:22, 31-07-2018
Ort: Norraskåne
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Volvo PV 544 -1960
Ferguson TEA-20 -1949
Massey-Harris 102 Junior -1945-46 (såld men saknad...)
Farmall DF -1953
Munktells BM-10 -1950
ATO Traktor -1944
Zetor 25A -1957
Zetor 25 -1952
Munktells BM-20 -1950
DKW Diamant ~1937
Berg VL-3 -1930/40 talet, 3st
Lister D -1935
Solo H2 -1946
Solo S21 -1947
Albin AL-1 -1936
Karl-Erik stationärmotor -1926?
Benzona modell H -1925
Eureka Storebro S.I.T -1918
Och en massa veteranmopeder och annat...

marve

#880 » 23:52:06, 20-05-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

roddjer skrev:'
Nja, Veronagrön var det då inte på farbrors maskin. Gjorde en bildsök på Veronagrön och då fick jag upp den här, mfl.:
Bild
Nej, så såg den inte ut.

Det jag tänkte på var att Kottens V4 var från 1973 och Veronagrön tydligen var enda gröna färgen som fanns det året i färgbroschyren. Sen kan det ju kanske slunkit igenom andra färgvarianter vid årsmodellsändringarna.

1 person gillar det här inlägget.
marve
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 15:03:06, 01-05-2007

torbjorn_forsman

#881 » 07:34:27, 21-05-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Enligt en Glasuritkatalog från 1991 som jag har, så finns det två olika Saab Veronagrön. Färgkod GN8 och GN9, de har använts från och med 1972 resp 73. Det framgår dock inte hur långt fram i tiden respektive färgkod har förekommit.
torbjorn_forsman
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 23:35:35, 02-11-2016
Ort: Västernorrland
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Take Job TB016
Deutz F3L514

Kotten (trådstartaren)

#882 » 18:16:03, 28-05-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Nu var det visst ett tag sedan jag berättade hur det går med saaben, så här kommer lite bilder! :grin: Den har börjat bete sig riktigt normalt med gasen och dör inte längre när man gasar så förhoppningsvis är det en fördröjd reaktion av alla justeringar, vi håller iallafall tummarna!

Bild
Bild
Nu var det någon vecka sedan, men efter lite varmkörning jag tappade ut kylvattnet som såg riktigt skumt ut :uupps: Sedan spolade jag genom hela systemet med ett par byten och varmkörde med en diskmedelstablett i kylaren för att rengöra ännu bättre. Expansionskärlet rengjorde jag med en gammal tandborste jag värmt och böjt till perfekt form att komma in med :smile:


Bild
Ofta gillar jag inte att lägga upp en potentiellt stor sak utan att haft chans att felsöka, men eftersom kylvattnet blivit kokande varmt fort (troligen till stor del för att när motorhuven är öppen så blockeras kylaren, men kanske inte enbart) tänkte jag kolla om termostaten fungerar. Men se där fanns ingen termostat alls! Risken är ju att den haft problem med att kyla ner sig innan och någon "löst" problemet tillfälligt, och isåfall är det troligen kylaren som är täppt eftersom vattnet såg ut som det gjorde. Men, det kan vara motorhuvens fel också så mer vetskap kommer senare :smile:

Bild
Såg också det här märkliga röret som verkar professionellt pressat, men jag misstänker att det inte ska vara så :klia: Det är bypassledningen från termostathuset så möjligen har röret bytts ut för att vattnet alltid ska kyla motorn extra.

Bild
Bild
Nu när det närmar sig provbesiktning kan man ju inte ha dubbdäck på bilen så jag plockade av hjulen, krängde av däcken och beställde fyra nya :thumme: Tyvärr har jag ju en fel fälg, och efter en veckas letande på internet och i hela bygden har jag inte hittat en "rätt" saabfälg med små hål som inte är en timme enkel resa bort. Kanske får vara värt det, men jag börjar tänka över hur jag egentligen vill ha hjulen, trots att fälgarna med de små hålen är snyggare.

Bild
Nya däck, det gick snabbt! Nja, nästan en veckas väntetid eller så men det har ni inte märkt :mrgreen: Det blev 4st Vredestein sprint classic 155/80r15 82s (värst vad däck ska ha långa namn!). Allmäna betygen verkar relativt höga och jag hittade ett ställe där de såldes för ca 600kr/st, vilket är ungefär HÄLFTEN mot vad min lokala däckhandlare tyckte att jag borde betala... "och det är billigt, för för något år sedan kostade ett sådant däck 2000kr!" - ja det låter ju väldigt professionellt efter han fick ringa om hjälp för att ens förstå vad 155-15 skulle ha för profil (han gissade först på 30, men det är 80). Iallafall, min goda mekaniker har däckmaskiner som jag får låna mot lite bakelser i betalning så jag valde att göra det själv!

Bild
Och idag åkte blästern ut, kommer troligen göra om jobbet igen när jag har rätt fälgar jag vill ha men sålänge kan iallafall 3/4 vara extra fina! :grin:

Bild
Det blir riktigt rent när man blästrar, trots att inte riktigt allt blev helt metallrent.

Bild
Och ett lager industriprimer på, sedan blir det silvergrå fälgfärg från bästa färgbutiken Sture Perssons i Knislinge! :grin: Det måste iallafall vara snyggare än innan, och framförallt får jag nya däck på bilen. Ska också se över bromsarna när hjulen ändå är av, men jag har inte gjort sånt innan så jag tänkte ta in experthjälp från kunniga bekanta. Iallafall, det går långsamt fram och snart är det sommar med all sin lite extra fritid att spendera på att få bilen genom besiktningen! :smile:
"Allt du gör med skyffel och spade gör du fel" - okänd

8 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
Kotten
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 19:39:13, 03-05-2017
Ort: Norra Skåne
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Deutz D10006 -74
Munktell C1 "långa hund" väghyvel -39
2st Deutz F2l514 Hochrad -52
Porsche Standard Diesel 218 -59
Volvo T43 Hesselman ~45
BM 21 ~51
SAME 450V -64
Poclain 60PL -83
Kockum Landsverk 121B -72
Fuchs 301 lingrävare -63
Åkerman 300 lingrävare - 41
Åkerman 350 lingrävare -53
Åkerman 200D lingrävare -58
Priestman Cub Dragline ~60
Midwest Utilitor -1919
Saab V4 -73

torbjorn_forsman

#883 » 08:05:42, 29-05-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Den där inpressningen på bypassröret ska finnas där, för att ge lagom strypning så att inte för mycket vatten smiter den vägen istället för genom kylaren då termostaten är öppen.
Det kan nog vara idé att skölja igenom kylsystemet med något surt (t ex lämplig häxbrygd på fosforsyra) också, den kan ju lösa pannsten och rost som det alkaliska maskindiskmedlet inte biter på.
Kolla att gummifästena för kylaren är hela och att den är elektriskt isolerad från chassi. Om kylaren råkar bli jordad så kan det bli galvaniska strömmar med bl a rostvälling i kylarvätskan som följd. Jag är osäker på hur det är med värmepaketet på en V4, om det finns möjlighet att hålla även det isolerat från jord så är det nog bra.

3 personer gillar det här inlägget.
torbjorn_forsman
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 23:35:35, 02-11-2016
Ort: Västernorrland
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Take Job TB016
Deutz F3L514

Kotten (trådstartaren)

#884 » 14:04:12, 29-05-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

:thummar: :thummar: :thummar: Tack Torbjörn för väl genomtänkta tips som vanligt! Jag har kvar en del hessa kalkbort sedan jag fixade bland annat oliverns kylare, är det ett okej medel för en 70 tals bil också?
"Allt du gör med skyffel och spade gör du fel" - okänd
Användarvisningsbild
Kotten
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 19:39:13, 03-05-2017
Ort: Norra Skåne
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Deutz D10006 -74
Munktell C1 "långa hund" väghyvel -39
2st Deutz F2l514 Hochrad -52
Porsche Standard Diesel 218 -59
Volvo T43 Hesselman ~45
BM 21 ~51
SAME 450V -64
Poclain 60PL -83
Kockum Landsverk 121B -72
Fuchs 301 lingrävare -63
Åkerman 300 lingrävare - 41
Åkerman 350 lingrävare -53
Åkerman 200D lingrävare -58
Priestman Cub Dragline ~60
Midwest Utilitor -1919
Saab V4 -73

torbjorn_forsman

#885 » 09:46:55, 31-05-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hessa Kalkbort duger nog bra för V4:an också.

1 person gillar det här inlägget.
torbjorn_forsman
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 23:35:35, 02-11-2016
Ort: Västernorrland
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Take Job TB016
Deutz F3L514


Återgå till Bild-serier och filmsnuttar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se