Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexDiverseBild-serier och filmsnuttar

Diverse bilder från mina projekt och äventyr

1108 inlägg • Sida 65 av 74
Här kan du starta inlägg med bild-serier på maskiner.
Använd detta forum även för roliga filmsnuttar som du hittar på nätet.

Stridis2

#961 » 19:09:42, 28-08-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Jag och döttrarna var inte hemma förrän efter fem. Ganska ordentligt trött nu, men kan inte annat än hålla med Dea om att det var ett riktigt trevligt arr. Också kul att träffa några andra Maskinister IRL.

Hela museet är ovanligt välarrangerat för att vara ett litet hembygdsmuseum. Riktigt roligt att gå runt med döttrarna, snart 15 år gamla, och inspirera att se detaljer istället för bara se en gammal träpryl, ännu en gammal träpryl, ytterligare en gammal träpryl osv.
Här fanns en massa praktiska exempel från fysiken, allt från flera kommunicerande kärl (bl.a. på den gamla ånglokomobilen), rörelseenergi, mekanik med utväxling osv. Den gamla tandläkarborren var både skämmande och fascinerande.
Här fanns gamla telefonväxlar och liknande som deras farfar varit med att utveckla. Att se hur barn hade det i skolan förr i tiden var kul. Att se hur mycket tid man la på att göra vackra saker med t.ex. mat förr indikerar att livet för 200 år sedan kanske hade andra fördelar än idag. Att kunna förklara för döttrarna hur man tillverkade takstickor, spik- och läggningsteknik, varför man aldrig ska spika stickor med galvad spik osv. var kul. Att förklara hur, och varför, gamla jordbruksmaskiner ser ut och fungerar som de gör, ja det var också kul.

Kort sagt, vi hade en riktig kvalitetsdag, jag och döttrarna. Det var inte bara jag som tyckte det var trevligt, de var också belåtna men trötta när vi kom hem. Tack, Kotten, för det här utmärkta tipset! :shake_hands:
Det sägs att man är vuxen när man pratar mer om vad man har gjort än vad man ska göra.
Med den definitionen vill jag aldrig bli vuxen.

8 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
Stridis2
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 09:40:43, 31-12-2010
Ort: Nordvästra Skåne
Sverige
Maskintyp: Mini-/kompakt-/teleskoplastare
Maskin: Manitou 1230
Komatsu PC120-6
Case 1830
Volvo BM DR 861
Grillo 700
IH 844
IH 624



Hidsmekolek

#962 » 19:56:18, 28-08-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Åxå hemkommen utan missöden, mycket nöjd med dagen, roliga grejer och trevligt folk! :driver:
Lyckades ju bli intervjuad av Norra Skåne tidning (?) med, och när jag kom hem var PVn på bild i dagens Borås tidning från våran torsdagsträff.. :lmao:
-"Obstacles are those frightful things you see when you take your eyes off your goal" - Henry Ford.

6 personer gillar det här inlägget.
Hidsmekolek
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 16:49:27, 29-11-2012
Ort: Östra Frölunda
Sverige
Maskintyp: Traktor

Kotten (trådstartaren)

#963 » 20:27:26, 28-08-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Tack så mycket till er också! Det har varit en väldigt rolig dag med mycket folk och engagemang överallt, ser fram emot fler sådana här träffar både med maskiner och maskinister :smile:
"Allt du gör med skyffel och spade gör du fel" - okänd

5 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
Kotten
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 19:39:13, 03-05-2017
Ort: Norra Skåne
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Deutz D10006 -74
Munktell C1 "långa hund" väghyvel -39
2st Deutz F2l514 Hochrad -52
Porsche Standard Diesel 218 -59
Volvo T43 Hesselman ~45
BM 21 ~51
SAME 450V -64
Poclain 60PL -83
Kockum Landsverk 121B -72
Fuchs 301 lingrävare -63
Åkerman 300 lingrävare - 41
Åkerman 350 lingrävare -53
Åkerman 200D lingrävare -58
Priestman Cub Dragline ~60
Midwest Utilitor -1919
Saab V4 -73

HVA59

#964 » 21:12:06, 28-08-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Ja så nu har till och med jag lyckats lunka mig hem i lugna och stadiga 14 km/h med Massey Harrisen :smile: Kan hålla med om att man är rätt utmattad efter en dag såhär... Men man börjar ju vänja sig lite nu :mrgreen:
På tal om litet hembygdsmuseum så ska det tydligen faktiskt vara landets största lantorts/hembygdsmuseum! Och nog ett av de mest aktiva och levande hembygdsmuseumen. Fick höra att där varit över 700 personer på besök där idag, inte inräknat utställare då.

Det var mycket kul att träffa er maskinister med! Kotten träffar jag ju nästan dagligen, och Dea har jag ju träffat en gång innan, men Både Stridis och Hidsmekolek var ju första gången. Mycket trevligt att få träffa er alla!
Den enda tabben vi gjorde egentligen var ju att inte ta en gruppbild :photograph:
Är man dum i huvet så får hela kroppen lida...

//Erik

6 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
HVA59
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 22:18:22, 31-07-2018
Ort: Norraskåne
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Volvo PV 544 -1960
Ferguson TEA-20 -1949
Massey-Harris 102 Junior -1945-46 (såld men saknad...)
Farmall DF -1953
Munktells BM-10 -1950
ATO Traktor -1944
Zetor 25A -1957
Zetor 25 -1952
Munktells BM-20 -1950
DKW Diamant ~1937
Berg VL-3 -1930/40 talet, 3st
Lister D -1935
Solo H2 -1946
Solo S21 -1947
Albin AL-1 -1936
Karl-Erik stationärmotor -1926?
Benzona modell H -1925
Eureka Storebro S.I.T -1918
Och en massa veteranmopeder och annat...

Stridis2

#965 » 22:36:13, 28-08-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

HVA59 skrev:...Den enda tabben vi gjorde egentligen var ju att inte ta en gruppbild :photograph:

Men eftersom vi inte finns kan vi inte fastna på kort, så det hade inte blivit något speciellt spännande foto! :lmao:
(Med anspelning på bl.a. Magirus, The Mask och en massa annat som poppar upp i min trötta hjärna...)
Det sägs att man är vuxen när man pratar mer om vad man har gjort än vad man ska göra.
Med den definitionen vill jag aldrig bli vuxen.

5 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
Stridis2
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 09:40:43, 31-12-2010
Ort: Nordvästra Skåne
Sverige
Maskintyp: Mini-/kompakt-/teleskoplastare
Maskin: Manitou 1230
Komatsu PC120-6
Case 1830
Volvo BM DR 861
Grillo 700
IH 844
IH 624

Kotten (trådstartaren)

#966 » 19:51:22, 29-08-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Inför lördagen tog jag fram midwesten och fixade lite smått samt provkörde :smile:

Bild
Bild
Bild
Jag märkte att det saknade locket till verktygslådan suttit med läderband, så jag letade upp en liknande liten träbit och satte dit den med ett nytt läderband eftersom det ena saknades. Efter lite betsning och väntan blev locket mörkare och liknar nu resten av lådan ganska bra :thumme:

Bild
Midwestens kylare blev som nämnt inte tät, jag tror nästan att jag ska skära upp framsidan lite försiktigt så jag kommer åt att täta i mellanutrymmet där det läcker.

Bild
Men oavsett så var Midwesten en populär attraktion på Teknikens Dag. Denna bilden tog jag bara för att showa lite när jag låter Midwesten gå för sig själv :mrgreen:

Bild
Bild
Bild
Som sagt blev det en mycket trevlig dag igår, helt fullspäckad med uppvisningar som jag har turen att delta i :mrgreen: Extra roligt var det att visa upp lingrävaren, då flockades folk runt och när jag stått still en stund letade folk upp mig och frågade om jag inte kunde köra lite igen :smile: Vi hade verkligen tur med vädret, och tidningen Norra Skåne tyckte tydligen också att mina maskiner var spännande!
Bild
Fotografen bad mig posera i en del lägen, så skyll inte på mig när jag stoltserar :mrgreen:



Idag fick bli en lite lugnare dag efter sommarens ökande intensiva mekande. Nu återgår jag snart till studierna igen och har lite annat spännande på gång, men först fick jag chansen att hjälpa HVA59 provstarta sin Solo S21 med nyrenoverad tändmagnet :thumme:

Bild
Lite extra smörjolja är bra när det stått ett tag, men nästa gång är det nog dags för lite renare bensin.. :mrgreen:

Den gick väldigt fint och var en mycket trevlig liten motor som han förhoppningsvis vill berätta mer om :thumme:
"Allt du gör med skyffel och spade gör du fel" - okänd

16 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
Kotten
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 19:39:13, 03-05-2017
Ort: Norra Skåne
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Deutz D10006 -74
Munktell C1 "långa hund" väghyvel -39
2st Deutz F2l514 Hochrad -52
Porsche Standard Diesel 218 -59
Volvo T43 Hesselman ~45
BM 21 ~51
SAME 450V -64
Poclain 60PL -83
Kockum Landsverk 121B -72
Fuchs 301 lingrävare -63
Åkerman 300 lingrävare - 41
Åkerman 350 lingrävare -53
Åkerman 200D lingrävare -58
Priestman Cub Dragline ~60
Midwest Utilitor -1919
Saab V4 -73

HVA59

#967 » 20:29:42, 30-08-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Tja vad finns det att berätta om den egentligen... En liten Solo S21 från 1947, nu gick den igång som den skulle med ett annat tändstift :smile: Men där är nåt konstigt med den för den går cirka 2 minuter sen stannar den, och då är gnistan borta... Sätter man i ett nytt tändstift så händer samma sak igen... Precis som att den förstör tändstiften på nåt vis? Vad kan det ber på tro? Samt att jag har lite svårt att få vattnet att cirkulera i mitt hemmagjorda kylsystem. Verkar inte som att termosifonen funkar som den ska :klia:

Kan väll dock berätta att både Kotten och Hidsmekolek fick varsitt reportage i tidningen idag, vilket ju var lite kul
Är man dum i huvet så får hela kroppen lida...

//Erik

3 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
HVA59
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 22:18:22, 31-07-2018
Ort: Norraskåne
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Volvo PV 544 -1960
Ferguson TEA-20 -1949
Massey-Harris 102 Junior -1945-46 (såld men saknad...)
Farmall DF -1953
Munktells BM-10 -1950
ATO Traktor -1944
Zetor 25A -1957
Zetor 25 -1952
Munktells BM-20 -1950
DKW Diamant ~1937
Berg VL-3 -1930/40 talet, 3st
Lister D -1935
Solo H2 -1946
Solo S21 -1947
Albin AL-1 -1936
Karl-Erik stationärmotor -1926?
Benzona modell H -1925
Eureka Storebro S.I.T -1918
Och en massa veteranmopeder och annat...

Hidsmekolek

#968 » 21:50:59, 30-08-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Du har väl en liten kran i botten på vevhuset för att tappa av överskottsolja?
Om veven slänger upp olja i cylindern kan det knäcka vilket stift som helst..
Brukar gå att väcka stiften igen om man bränner ur dom med en gasolbrännare.

Herr Thermosifon kan vara en gnällig stofil, övre kylarslangen måste luta uppåt hela vägen från topp till balja, annars cirkulerar det dåligt..
Vattenytan i baljan behöver vara en bra bit över toppen på motorn för att det ska funka..
Min lillsolo gick varm vid första uppstart för att övre slangen hängde ner lite.. :huh:

Vore kul att se reportaget i tidningen förresten.. :vissla:
-"Obstacles are those frightful things you see when you take your eyes off your goal" - Henry Ford.

1 person gillar det här inlägget.
Hidsmekolek
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 16:49:27, 29-11-2012
Ort: Östra Frölunda
Sverige
Maskintyp: Traktor

HVA59

#969 » 22:06:04, 30-08-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Bra tipps! Jo det kan vara så att dem oljar igen kanske, det står ju i instruktionerna 5% olja, och jag körde nog på ännu lite mer bara för att vara på den säkra sidan, men sen är det ju det där med att moderna oljor smörjer bättre... Det kanske inte behövs så mycket olja egentligen, men det känns som att babbitslager och bronsbussningar kan vara lite känsliga för att gå med för lite olja :???:
Har provat att tappa ur den kranen men igen olja kom ut, men kan ju vara allmänt för fet blandning med.

Hmm okej, spännande med kylningen! Anade nästan lite att det kunde vara nåt sånt! Får väll kanske bli en liten omkonstruktion av kylbaljan då, tyckte bara att det hade sett fult ut med den för långt upp men tji fick man för det då :mrgreen:

Kan nog ta och skanna in tidningen eller nåt, det ska nog kunna ordnas :thumme:

Borde nästan ta och göra en egen tråd om alla sånna här små meningslösa projekt så jag inte tar upp andras trådar för mycket, känns inte lönt att starta nya för varje liten sak heller... Är nåt för mig att tänka på för framtiden
Är man dum i huvet så får hela kroppen lida...

//Erik

3 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
HVA59
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 22:18:22, 31-07-2018
Ort: Norraskåne
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Volvo PV 544 -1960
Ferguson TEA-20 -1949
Massey-Harris 102 Junior -1945-46 (såld men saknad...)
Farmall DF -1953
Munktells BM-10 -1950
ATO Traktor -1944
Zetor 25A -1957
Zetor 25 -1952
Munktells BM-20 -1950
DKW Diamant ~1937
Berg VL-3 -1930/40 talet, 3st
Lister D -1935
Solo H2 -1946
Solo S21 -1947
Albin AL-1 -1936
Karl-Erik stationärmotor -1926?
Benzona modell H -1925
Eureka Storebro S.I.T -1918
Och en massa veteranmopeder och annat...

torbjorn_forsman

#970 » 23:24:40, 30-08-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Om en motor har "förstört" ett tändstift, så kan man ta en multimeter och ohmmäta mellan mittelektroden och gängan. Det ska ju vara oändlig resistans om allt är i perfekt skick, men om tändstiftet är nersotat eller neroljat så brukar det bli en mätbar resistans. En gammal klen magnetapparat kan få problem vid ca 1 Mohm , ett kraftigare tändsystem (typ CDI på en modern småmotor eller ett brytarlöst tändsystem på en någotsånär ny bilmotor) bör klara ner till ett par hundra kohm.

Och det går bra att ohmmäta för att kolla resultatet när man har bränt ren stiftet med gasollampa också. Se upp vid renbränningen så du inte glödgar sidoelektroden onödigt mycket, det är isolatorfoten runt mittelektroden som ska brännas av.
torbjorn_forsman
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 23:35:35, 02-11-2016
Ort: Västernorrland
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Take Job TB016
Deutz F3L514

Kotten (trådstartaren)

#971 » 15:09:11, 31-08-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

HVA59 skrev:Borde nästan ta och göra en egen tråd om alla sånna här små meningslösa projekt så jag inte tar upp andras trådar för mycket, känns inte lönt att starta nya för varje liten sak heller... Är nåt för mig att tänka på för framtiden


Det är hög tid för en egen allmäntråd för dig! Händer ju en del kul :grin:
"Allt du gör med skyffel och spade gör du fel" - okänd

2 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
Kotten
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 19:39:13, 03-05-2017
Ort: Norra Skåne
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Deutz D10006 -74
Munktell C1 "långa hund" väghyvel -39
2st Deutz F2l514 Hochrad -52
Porsche Standard Diesel 218 -59
Volvo T43 Hesselman ~45
BM 21 ~51
SAME 450V -64
Poclain 60PL -83
Kockum Landsverk 121B -72
Fuchs 301 lingrävare -63
Åkerman 300 lingrävare - 41
Åkerman 350 lingrävare -53
Åkerman 200D lingrävare -58
Priestman Cub Dragline ~60
Midwest Utilitor -1919
Saab V4 -73

Mattias_E

#972 » 23:25:57, 31-08-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

HVA59 skrev:Kan väll dock berätta att både Kotten och Hidsmekolek fick varsitt reportage i tidningen idag, vilket ju var lite kul


Det vill vi ha bra bilder på naturligtvis :laes_detta: :photograph:

4 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
Mattias_E
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 14:48:15, 06-10-2017
Ort: NÖ Skåne
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: MF 35 -61
IH 454 -72

Kotten (trådstartaren)

#973 » 16:48:52, 05-09-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Nu känner jag inte för att starta en ny tråd så ni trogna läsare får istället ta del av mitt nyaste inköp direkt :mrgreen: Och denna gången är det ju något jag definitivt behöver... :vissla:


Historian började såhär:

För en vecka sedan pratade vi på museet om bogserade lingrävare, och då nämner ett par medlemmar att det stått en i skogen utanför en närbelägen by. Den skulle ha boggi, stått där länge och tidigare varit synlig från vägen men inte längre (förutom möjligtvis mitt i vintern). Iallafall hade jag tråkigt dagen efter så en liten tur att kolla vore ju kul, jag måste ju lära mig alla linmaskiner inom ett par mils radie :mrgreen: Vi körde dit och hittade maskinen vid skogskanten till ett hus gräsmatta. Ägaren kom ut och vi började prata lite, sen gick vi och kollade in maskinen som han tydligen ställt där för 30 år sedan och tänkt renovera upp men tiden har bara gått. Jag hade fått höra att det var en ABS, men gissa min förvåning när det såklart var en Åkerman! :grin: En 200D i liknande skick som min 350.

Bild
Bild
Bild
Den ska ha fungerat för 25-30 år sedan men nu har spakar och säkert mer rostat fast. Kul att hitta en sån maskin iallafall :smile: Tyvärr var väl skroten nästa stopp om grävaren fick stå 10 år till, vilket jag såklart tyckte vore synd. Jag hade tidigare hört att många velat köpa den men att ägaren inte ville sälja, så ännu en gång gissa min förvåning när han sade att jag då får ta över projektet! Tydligen gör mitt intresse, min ålder och 3 fungerande lingrävare att man får lite möjligheter :vissla: Vi kollade lite på hans andra maskiner och efteråt sade han att jag får återkomma när jag tänkt, men vad är det att tänka på? Jag gav ett bud med löftet att den vid köp skulle tas väl om hand om, och efter han rådfrågat frun så hade jag köpt min fjärde lingrävare :mrgreen: :hurra:


Igår åkte jag dit med traktor och bil fylld med spännband och verktyg. Nässlorna var röjda som tur var :vissla:

Bild
Steg ett var att för hand gräva loss runt skopan som nog var 1-2dm under markytan :mrgreen: Då orkade 15 tons domkraften lyfta skopan lite, och efter följde en massa pallande och lyftande för att få upp grävaggregatet från marken.

Bild
Bild
Även hjulen och draget fick grävas loss :vissla: men sen gick det att dra fram maskineriet lite till vilket asade upp skopan högre.

Bild
Återigen blev det mycket lyftande med domkraft. Dessutom hade jag 2 spännband till bommen och 2 till skopan för att hålla allt uppe, aggregatet väger ju bara runt ett ton.

Bild
Steg för steg kom allt högre tills vi kände det var högt nog att inte ta i något under 17km långsam hemfärd på små vägar :smile: Sist pumpades alla hjul lite och lite så de blev rundare utan att smälla. Det krävdes inte nämnvärt med tryck för att 8 st 8.25-20 lastbilshjul skulle hålla upp 4 ton (och ett femte på dragöglan).


Bild
Totalt tog det 2-3 timmar, sen påbörjades hemfärden med lgf skylt och reflexväst längst bak! Vägarna är halvstora men otraffikerade då de bara går genom skogen i obygden :vissla: Hjulen var såklart inte helt runda efter alla år, men när de började mjuka upp sig blev det helt okej och efter ett tag hittade jag ett resonansfritt område vid 26-28km/h som jag kunde hålla där det var bra sikt :driver: Men sen började det skumpa och följebilen blinkade:

Bild
En lucka hade ramlat av och kilat sig mellan hjulen :ohnej: det var inte lätt men med en större sten kom den loss.

Bild
Några trånga möten senare blinkade följebilen igen precis som hytten ramlade ner på hjulen :uupps: Lite stressigt fick vi spänna upp hytten på sin plats och även få resten av plåtarna att sitta där de ska. Eftersom vi tog upp hela den lilla vägen var det bäst att skynda, men en gubbe som promenerade förbi tyckte visst att det var perfekt läge för en lång konversation om maskiner :mrgreen: jag får söka upp honom och ha den när det finns mer tid, men just då var det dags att köra vidare. Inga fler missöden skedde och numera bor den bogserade lingrävaren hos mig :thumme:

Bild
Bild
Det ska nog inte vara omöjligt att få denna körduglig! För er som inte vet är bogserade lingrävare i princip vad det låter som, med traktorn som drivkälla. Detta var ett smidigt, mobilt och billigt sätt att ha grävmaskin. Ofta köptes de av bönder som redan hade traktorer. Mer information kommer, men så länge har volvoce archives en bra överblick :thumme:

https://www.volvoce.com/global/en/product-archive/crawler-excavators/kerman-h-series/200d/
"Allt du gör med skyffel och spade gör du fel" - okänd

19 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
Kotten
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 19:39:13, 03-05-2017
Ort: Norra Skåne
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Deutz D10006 -74
Munktell C1 "långa hund" väghyvel -39
2st Deutz F2l514 Hochrad -52
Porsche Standard Diesel 218 -59
Volvo T43 Hesselman ~45
BM 21 ~51
SAME 450V -64
Poclain 60PL -83
Kockum Landsverk 121B -72
Fuchs 301 lingrävare -63
Åkerman 300 lingrävare - 41
Åkerman 350 lingrävare -53
Åkerman 200D lingrävare -58
Priestman Cub Dragline ~60
Midwest Utilitor -1919
Saab V4 -73

dea

#974 » 20:16:16, 05-09-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Riktigt rolig grävare! Ska bli skoj att följa även denna resan

1 person gillar det här inlägget.
dea
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 23:15:24, 09-09-2004
Ort: Njura, NordÖstra Skåne
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: IH 685
JD 6910
JD 6310
Fendt 815
BM 641

Stridis2

#975 » 20:25:58, 05-09-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Jag gissade på den maskinen så fort du nämnde att du skaffat bogserad lingrävare. Tror till och med att jag pratat med dig om den tidigare.
Vill du ha fler så undrar jag om det inte har stått någon i Munka Ljungby också???
Det sägs att man är vuxen när man pratar mer om vad man har gjort än vad man ska göra.
Med den definitionen vill jag aldrig bli vuxen.

3 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
Stridis2
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 09:40:43, 31-12-2010
Ort: Nordvästra Skåne
Sverige
Maskintyp: Mini-/kompakt-/teleskoplastare
Maskin: Manitou 1230
Komatsu PC120-6
Case 1830
Volvo BM DR 861
Grillo 700
IH 844
IH 624


Återgå till Bild-serier och filmsnuttar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: atlashjul och 12 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se