Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexDiverseBild-serier och filmsnuttar

Mina byggen.

585 inlägg • Sida 27 av 39
Här kan du starta inlägg med bild-serier på maskiner.
Använd detta forum även för roliga filmsnuttar som du hittar på nätet.

88ecr (trådstartaren)

#391 » 09:24:21, 13-04-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Bild
Plug and play, nästan. Oem är liggande abigo isäkringshållaren, hella, eller va de nu e, är stående abigon, men lite tight, ryms. Skall lite isolera bättre mest utsatta kablarna och bryggor till säkringshållare behövs, vissa funktioner har gemensam ström till hållaren, därav de grenas. Borda ja nu brändy rytta och shoppa hella eller bosch säkringar till den? Fråga ford, har de ford oval i deras säkringar....
88ecr
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 15:08:22, 18-12-2010
Ort: Östra Nyland, Finland
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Volvo 88ER plus



torbjorn_forsman

#392 » 09:43:19, 13-04-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Flatstiftssäkringar är väl standardiserade, så det spelar ingen större roll vilket märke man köper, så länge man undviker de allra skummaste märkeslösa sorterna. Hella och Bosch har mig veterligt ingen egen tillverkning av säkringar utan de köper säkert in från någon av de stora säkringstillverkarna. Som exempel på kända firmor i säkringsbranschen kan man nämna MTA, Schurter, Littelfuse, Bourns, Bussmann.
torbjorn_forsman
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 23:35:35, 02-11-2016
Ort: Västernorrland
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Take Job TB016
Deutz F3L514

88ecr (trådstartaren)

#393 » 10:08:06, 13-04-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

torbjorn_forsman skrev:Flatstiftssäkringar är väl standardiserade, så det spelar ingen större roll vilket märke man köper, så länge man undviker de allra skummaste märkeslösa sorterna. Hella och Bosch har mig veterligt ingen egen tillverkning av säkringar utan de köper säkert in från någon av de stora säkringstillverkarna. Som exempel på kända firmor i säkringsbranschen kan man nämna MTA, Schurter, Littelfuse, Bourns, Bussmann.


I hellas katalog har dom ato säkringar. Påstår ej att de är hella som tillverkar dom. Säkringshållare av kramp med hellas nr, ej bytesnr, som ni ser ovan hållaren helt utan märken eller nr.

Ford från 97, var jag å plundra säkrings asken, på säkringen, var patent nr och vad var de nu för märk, men ej ford oval.....
88ecr
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 15:08:22, 18-12-2010
Ort: Östra Nyland, Finland
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Volvo 88ER plus

88ecr (trådstartaren)

#394 » 18:08:02, 13-04-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Lite mer putsat, vilken mängd lerdam där var under. Men, säkringshållaren är ju nu ett i, rakt fram ut. Nu var ju där delvist bryggor i OEM hållaren. Jo, ja kan gå till eksempel biltema och liite förgrenare och loops, men, vad för delar skall där vara? Denna är ju abigorna på sidan, för den hållaren som är neråt, finns fler olika bryggor.

https://delovi.biz/product/kutija-osigu ... sne-bocno/
Tex. denne fils åtminståne 2 olika, är de sådan jag behöver?
88ecr
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 15:08:22, 18-12-2010
Ort: Östra Nyland, Finland
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Volvo 88ER plus

88ecr (trådstartaren)

#395 » 17:37:49, 17-04-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Bild

Var nu med denna, lånad av gatusidan, Holms 300, 2,5m bred. Idag lite onödigt små ställ vi var på ida, 1,5m svarta lådor om back up. På finska, holmsi ja kymppi ämmä.


Bild
Så gick det, inflammerad tum led, pga en viss hjullastare. Blev oppsväld så fanns ej annat än gå till en doktor.

Bild
Vägen ti down town, snart sista g man kanske ser de gamla, nu när jag ej mer nattetid kör, men tänk er, dimma, låga moln, ni kör mot detta, den bara uppenbarar sig ifrån dimman.... snart förbi, rivsner och de andra redan ibruk.
Bild
Ungefär där jag fiksade en port, och huset bakom, borgmästarens hus, idag ner rivet och denna stod. Klev in på bygge, svart t shirt, utan hjälm, två bilder, sen hörd jag Hej! Nån som ej tyckte jag skulle vara där, raskt bort.
Bild

1 person gillar det här inlägget.
88ecr
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 15:08:22, 18-12-2010
Ort: Östra Nyland, Finland
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Volvo 88ER plus

88ecr (trådstartaren)

#396 » 10:46:05, 20-04-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Bild
Var till caterpillar butiken. På håll såg den ej stor ut, men 90t är stor


Bild

Bild

Bild
En entreprenör med en holms

Bild
Var via fjolårets lökland. Var under hösten och plocka efter behov. Nu helt felfria, bara att skala ock med i maten.

Bild
Brukar passa på köpa när den lokala internationella macken har 3 för en erbjudande på biltvätt. Va den blev skinande. Sen körd ja hem, en brodukt från baijern mådest köra förbi, ni vet dammet. Icke glad, sånt e live

2 personer gillar det här inlägget.
88ecr
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 15:08:22, 18-12-2010
Ort: Östra Nyland, Finland
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Volvo 88ER plus

88ecr (trådstartaren)

#397 » 08:16:45, 21-04-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Bild
Orsaken varför jag var till caterpillar butiken.
Bild
Igen spring till hydraulik affären, igentligen bra och bekvämt på cat.

Bild
Bild
Lika spakar, men annorlunda knappar, jcb vs cat

Bild
Ett bygge med kross, rammer, wa 500, Hitachi 420
88ecr
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 15:08:22, 18-12-2010
Ort: Östra Nyland, Finland
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Volvo 88ER plus

88ecr (trådstartaren)

#398 » 10:06:28, 28-04-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Bild
Int är nu 600 däck nu då grymt stora. Var ju 28" fälg, utan mitt taldrik, 28" mitt med ford 8 bults och koniska fanns ej. Med CNC laser skuret 15mm 37as plåt, sen fräsa 42° konor
i bulthålen. Nu blev där pris på detta nu

Bild
En broddway wasa efter en wille


Bild
Ni ser de är en ex polisbil. Företaget heter så, och översatt tillägs tjänster.

Bild
En kran sträker på sig


Bild
Ny borst i, färdigt att slita microplast i naturen....
Med paket som legat konstigt och djupskåligt fick man lite fundera så de blev jämnt och ej blir randigt när man sopar

2 personer gillar det här inlägget.
88ecr
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 15:08:22, 18-12-2010
Ort: Östra Nyland, Finland
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Volvo 88ER plus

88ecr (trådstartaren)

#399 » 10:34:27, 01-05-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Bild
onlyclean .com?
Vi fick allt sopat på torsdag sen kväll, och catten skulle returneras fredag senast mitt på dagen, städa och serva för på måndag skall den åt följande kund. Liksom stora stenar fallit ner, flertal veckor ända snurrat runt sandopptagning. Närmare 150 addresser sopade i två städer. Nå, färdigt är de ej, snö och typ 15-20 parkeringsrutor som där typ alltid är bilar på är kvar. Visade skråmorna jag hade åstadkommit, tackade och gick och äta, nu just igen får vi ju gå in vid bord och stående bord tillåtet ,skjutsen ditifrån fast i andra saker, så gick run på nuvarande avescos gård.
Bild
Bild
Den lilla skillnaden på en mezzo x


Bild
Nyaste nya från wille



Bild
En norcar. Finns videon som motsvarande avant har stora problem på en bana som norcar klarar utan probem, ändå är avant storsäjare?



Bild
En kross med sugoppsamling



Bild
En liten slagklipp. Den vi har bakom alpptraktorn, den är ju bara 1,3m. Super för smala, normala dikeskanter, dammar ej och får den fint ner i små dik.


Bild
En truck

Bild
Bild
Bild
Stora wile med ny eller oanvänd personlift



Bild
En hydradig



Bild
Några aggregat , en bråkdel jag fick på en bild. Kanske värdsläget, inga festare, utställningar, mässor avbokade, så där är dom?



Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild


Bild
Våran nya sug varit ytterst få gånger jag skulle ha fått bilder den verkligen kör, sakta går dom ju, ända fotot kör den ju iväg!

1 person gillar det här inlägget.
88ecr
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 15:08:22, 18-12-2010
Ort: Östra Nyland, Finland
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Volvo 88ER plus

88ecr (trådstartaren)

#400 » 09:56:55, 07-05-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Bild
Bild
Stötte på en sådan här. Me-Pa saalasti. Vagn med behållare och frakt utrymme. Även bilen kunde vara så.

Bild
En stor Volvos motvikts koplings anordning.
Bild

Bild
Bild
Snötippen. Där ser man hur lite vändplanen på fast mark är. På vintern är ju vändplanen stor som typ 2/3 är över stora raset med metertal av tippad snö

Bild
Skaret mellan mannerplattan och glaciären blivit stor. Den blir man att se upp och fylla under vintern, smälter ju underifrån så den sjunker sakta.

Bild
Kört många g förbi, nu stannade jag och några bilder. Ytters fin gård.

Bild
Bild
Bild

1 person gillar det här inlägget.
88ecr
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 15:08:22, 18-12-2010
Ort: Östra Nyland, Finland
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Volvo 88ER plus

Volvot24

#401 » 10:36:23, 07-05-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

.
Svar på detta om kontaktplintar mm.

Bara om prylarna utsätts för fukt, rättare sagt vatten.
En liten låda runt det hela...

Inge olja, fett, vaselin eller annat gojs.
Det går upp, det går ned, på havet... :klia:
Användarvisningsbild
Volvot24
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 06:42:58, 29-08-2013
Ort: Torsby Värmland
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Volvo T24, Polaris Widetrak

88ecr (trådstartaren)

#402 » 18:04:13, 11-05-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Bild
Stiga 4wd teknik

Bild
Min kamera ville inte öppna sig, så den körde förbi, en 502 baserad väghyvel

2 personer gillar det här inlägget.
88ecr
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 15:08:22, 18-12-2010
Ort: Östra Nyland, Finland
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Volvo 88ER plus

88ecr (trådstartaren)

#403 » 21:08:13, 11-05-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Bild
De blev på hälft de förra inlägget, me till saken. Gjorde en parkerings plats av en öde gräsmatta. Var lite blött så Grävde jag på sidan leran och duk, 0-56 kommer fint ca 50t per gång, och slåta ut tills följande lass. Leran blev ivägen. Tog kontakt med lastbils kompaniet, nej, du tar nu svarta fh och kör bort det själv. Suck. Måst jag, nå, dagen blir lång annors. Tippen, utkanten av stan, den andra, ej den vid snödeponi, klart och fin dag. Fina vyer, dålig kamera till de.



Bild
Bild
En gradal slätar ut.

Bild

Bild

Bild

Bild
Ringväg lll rivs igen opp och fil till. Sist för ett antal år den delen blev klar, sa jag öppet dom skulle ha gjort par filer mer i samma veva. Nu ser de ut att komma en till.
Bild
Bild
Några klippare till.

2 personer gillar det här inlägget.
88ecr
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 15:08:22, 18-12-2010
Ort: Östra Nyland, Finland
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Volvo 88ER plus

88ecr (trådstartaren)

#404 » 21:07:45, 14-05-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Bild
Bild
Vårbruket är på gång

Bild
Sortera utsäde, en hel del ogräsfrön, borde ej ta sånt till utsäde,
Bild
Kottdjur är tydligen ej ur mode,

Bild
En lokal bilist grusade vägen, fröjd för ögat när en E14 Sisu, med traditionella 4akslad trippel boggi och fuller växellåda sk rak låda drog matta, även med kasetten
Bild
Och började så, fuktigt men ogräsen är stora redan och direkt i plöjda med fräs kombin

1 person gillar det här inlägget.
88ecr
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 15:08:22, 18-12-2010
Ort: Östra Nyland, Finland
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Volvo 88ER plus

88ecr (trådstartaren)

#405 » 17:33:06, 25-05-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Bild
En morgån stod dessa nära var jag pynjade muldbyte i buskrabatter.

Bild
Fullständiga 3d funderingar
Bild
Knappast euro nånting, massiv kylare har den
Bild
Jag vet ej om man borda lägga ut sådant, men. När jag såg denne första gång, så var ju nånting med ce märkning, chaufören bad mig ej lägga bilderna på direkten på netet. Nu har dom ce märkning, tillverkare är sama som logon på maskinen, icke jd de här mera.....

Bild
Stadens egna bygg, typ 4 jordbilar, väghyvel, traktorgräv, fleratal storlekars grävmaskiner, jordpackare, lungt, ytters lungt går de, långa pauser...
Bild
Brodd av fräs sådd.
Bild
WHO pandemi testings kiosk brevid asvaltbotten maskinerna, stridd ström med människor, stundvis kö dit på dagen
Bild
En av dagarna jag själv blev att köra undan jorden, ni ser, regnit, slirit, flertal bilar kippar till lika, lite kö efter mig, La tefonen går het, lycklig får man vara om man får dit utjämnare viil ha, trots mystiska anvisningar och övrig trafik på la, sak 2 när kippen är opp, man slipper bort, då är det lungt efter det.
Bild
Bild
Snön smälter långsamt

2 personer gillar det här inlägget.
88ecr
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 15:08:22, 18-12-2010
Ort: Östra Nyland, Finland
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Volvo 88ER plus


Återgå till Bild-serier och filmsnuttar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: ord bind och 4 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se