Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexDiverseBild-serier och filmsnuttar

Mina byggen.

585 inlägg • Sida 37 av 39
Här kan du starta inlägg med bild-serier på maskiner.
Använd detta forum även för roliga filmsnuttar som du hittar på nätet.

gute84

#541 » 00:45:53, 25-12-2022
  • Överför markerat ord till lexikonet

god jul :thumme: hopas på lika mycket bilder nästa år

2 personer gillar det här inlägget.
gute84
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 23:48:49, 05-12-2013
Ort: frankrike
International
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: en mängd skrot



88ecr (trådstartaren)

#542 » 22:19:41, 31-12-2022
  • Överför markerat ord till lexikonet

Bild

Gott nytt år!

Är grått och vått ute men en fin raket show var det i byn och enda gången på året som de är trafikstockning när vår by enda som skjuter mera.

1 person gillar det här inlägget.
88ecr
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 15:08:22, 18-12-2010
Ort: Östra Nyland, Finland
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Volvo 88ER plus

88ecr (trådstartaren)

#543 » 19:40:20, 03-01-2023
  • Överför markerat ord till lexikonet

Bild

Bild
Årets första arbetsdag, och första arbetsdagen efter rätt hård a- virus. En dag med stora bilar, fh16 och r700 till eksempel

Bild
Förestagets nyaste bil, finnar plan i luften och en Sisu med 675hk

Bild
Bild
Våran kahbaher brast ju en fläns aksel, epostade fabriken, svarade ej trots jag förut fått svar av dom, blev att ringa dom, sedan börja de svara, men de ville ej sälja delen. De menade ett jätte företag skulle sälja oss delen, ringde dem men ingen av dem viste nåt, men sedan, lokala mercedes, butiken, de var även vad? Varför ringer ni oss ? men sedan klarnade sig, och en unimog var ju i spänd en kalbaher slunga på gården när jag var sedan och söka delen, även armens cetra?

Bild
När man kommer til deponin på morgonen och lite jämnar och städar, men vad e de där ca 15m ner för stupet?

Bild
Efter kaffepausen klev en fh16 med rejäl kran upp på snöhögen
Bild

Bild
Hade 44meter bom som dom sedan fiskade flaket.

Bild
Legendariska sista lasset, hade sjunkt in, chaufören försökt skuffa sig med kroken och flaket bort sig, men flaket hade lossat och farit ned för stupet. Men de var ingen större operation och inget gått sönder.

Bild

5 personer gillar det här inlägget.
88ecr
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 15:08:22, 18-12-2010
Ort: Östra Nyland, Finland
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Volvo 88ER plus

88ecr (trådstartaren)

#544 » 17:20:22, 17-01-2023
  • Överför markerat ord till lexikonet

Bild
Bild
Ja slungan var ju i oskick. Framskruvens drivande ända nu denne gång. Yttre ändorna brast ju ifjol, så säkert då redan när de roterat i oljije fått början att knäcka. Dessa bytt spline aksel i, är 1 3/4 z6, som på grövre traktorer, men ej standard komponent som tex walterscheids, Aksel stumpen far sedan in i växel lådan. Dom la jag med lim fast för där var glapp i splinesen, så de ej äter mer, sedan nästa gång de går av lite mer jobb at få ut.....

Bild
Bild
Bild
Bild

Förövrigt, byggt snöhög, den är nu redan massiv, men smältit rejält när de regnat. Nu i skrivandes stund nån form av snöstorm ute.
Bild
Kameran är vågrät. Denne bil har bra däck, skvalpande vatten som sprutas uppför, en del rinner ju på isen under bilen, men den bara far.

Bild
Jcb 416 med jcb motor. Olje proppen rätt besvärlig, i andra ärenden så frågade jag en verkstad, skulle ni villa....
Första montören gjorde var att lyfta bakakseln sne, då blev där rejält me rum vi proppen.
Bild
Till morgon rutinerna brukar jag gå längs kanten, så hade även en räv gjort, suttit på kanten och haft utkik


Bild
Som sagt smultit rejält, men lite vallar har vi ändå att fräsa på. Vär nya väghyvel körde förbi, Framrutan sprucken på jcb ser fruktasvärd ut på bild men fast den är på den sida man lastar, så ej störande.

Bild
Ej nätt, men v8 och 300hk ersätter det, ser klumpigt ut men framåt arbetar man ju, nu kommer den efter. Rätt lätt att backa.

2 personer gillar det här inlägget.
88ecr
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 15:08:22, 18-12-2010
Ort: Östra Nyland, Finland
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Volvo 88ER plus

88ecr (trådstartaren)

#545 » 17:47:12, 05-02-2023
  • Överför markerat ord till lexikonet

Bild
Kör slunga, v8 och snön får fart
Bild
Maks tryck, Tyckte jag tog flr och tydligare bilder av detta, men detta är bevis, skäliga 250bar.


Bild
Så brister 1 3/4 akseln igen.....
Bild
Övrig service. Bultar som hade brustit. Jag bruka göra såhär. Liksom mer kontroll att känna om di vill ge sig och jukka dem litet början. Liten sak sedan brästa bulten.

Bild
Sesångstart med 3 träd! Beklagar suddiga bilder samsungen tar. Ser ok ut i mobilen men sedan i större skärm ej så ok.
Bild
Hakkin fram, Fungerar, men Efter lådan ifjol var på service, kanske så är måttet precis halva.

Bild
Nån fågel märkat sitt revir
Bild
Dessa tallar skall bort. De var frö tallar, men arvingar fick de ej till
Bild
Matar träd

Bild
Fredag kväll märkte jag löwe pumpeen sprutar vatten ifrån en rak yta mitt i gjutgodset. Trevligt. Ca 30 Liter Per dygn läcker det, har ej ökat, ännu....

2 personer gillar det här inlägget.
88ecr
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 15:08:22, 18-12-2010
Ort: Östra Nyland, Finland
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Volvo 88ER plus

88ecr (trådstartaren)

#546 » 13:13:58, 25-02-2023
  • Överför markerat ord till lexikonet

Bild

Bild
Sönder, brusten, så är stämningen. Så mänga små saker runt om nu, liksom allt är emot, men kanske...
Ccountyns pto brast, prosessorvagnens bom tog i, traktorns bakhjul i grop och prosessorns vagn ovan på en stubbe, snapp. Nå, bromsar, stefor skall bytas och snabbare pto, nu har man desto större orsak att öppna den sidan....
Kalbachern, den börja bli lite konstig. Stekhet aksel. Så kollade jag oljan, den var rätt tom. Inga spår den skulle ha tömt sig, måst med snön ha skölt me så de ej mårkts, stefan samt skydd defeksta, så därfrån kastats ut, samband med det pinjong lagren lite oroliga rullor i lagern.

Bild
De kom rejält med snö, vackra vyer

Bild
Dagarna före, regn. Där syns kanske en våt ruta, men kolla lite nogrannare, jag själv våta kläder och vindrute torkaren fungerar ju ej. Otroligt med di där clear view medlen, sikten duglig trots våta rutor. Inge dimm bildning på insdan och liksom jätte droppar på utsidan. Ganska viktigt i skogskörsla, int sant?

Bild
Två v8 kasett ekipagen levererar salt och sandnings grus
Bild
Vid galringen observerat. Vid mejselns ände ser ni täthet, ca 10-15 år sedan. då var jag dår och glesa ut och skotade me 6600 och luningsgrip. Så gallring får skogen att växa

Bild
Energi flisning, högarna försvinner nog rätt snabt nuförtiden

Bild
En sex akslad pump bil och slaskigt före

Bild
En skorpion får skjuts

Bild
En rätt stor lastare vid avescos depå

Bild
Akseln brast, nå ja kör ut då. Skall köra tomt nu mellan, sedan kopplar jag countyns nos hydraulik i, de kräver lite tänka på, men de skall gå...

6 personer gillar det här inlägget.
88ecr
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 15:08:22, 18-12-2010
Ort: Östra Nyland, Finland
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Volvo 88ER plus

88ecr (trådstartaren)

#547 » 14:57:39, 18-03-2023
  • Överför markerat ord till lexikonet

Bild
Nogranhet med fällskäret och gångjärnet. Ni ser hår fint justerat, så andra alternativ granen vänster skulle ha brustit? Tillräkligt av sån hänant och man kanske börjar lära sig......
Bild
Vagns hjulet läcker lite, ytterst lite men vagnen varit i skogen hela vintern. Tog en liten studie funderare. Lilla vanliga kompressorn jag har gick ej alls med 2kw aggregat. Fylla kompressorn ocg till skogs, ej de heller. Men denn i bild, osram nånting, 15A sääkring rätt lång el kabel, sladd spole och med eftersträvat tryck funktion och på skruvbart munstycke helt ok för för varannan vk fylla däcket. Tog sin stund, men den klarade sig.
Bild
Sista vattningen på snötippen, kall snö så sista metrarna blev lös. Ej nära lika full som ifjol.
Bild
Mer klåp. En tall som ja trode skulle fara, i gentligen hade jag en anna som redan ej ville komma ner, så i bild var en som jag menade fälla på så dom båda sulle komma ner...
Blev att lämna sågen, men de började blåsa från rätt håll, så tallarna var ner följande g jag for till skogs
Bild
Sogs hugningen min blir dyrt, shindaiwa 452s kom till sin ände. stötdämparens öron av i ramen. funderade vad, siktat på 501 echo, men denne var på spesial erbjudande och bra resensioner på internet. Mer parten kommer vara ungskogs gallring i framtiden, så denne 300g lättare i teksten och känns även. Tiden utvisar

Bild
En gran som varit under attak av insekter, denne tog jag ner, säker den var röta eller övrigt, men bark samt toppen frisk, så den duger till stock
Bild
Ni som läser nogran, hur kan jag nu köra denne prosessor nu??
Ifjol, när jag hade massvis trubbel, införskaffades slangar och delar att drva med countyns nospump. Di slangar samt ventiler hängde nu där med så den fungerar kanske bättre tom. såhär.Enda ytterts störande, väla mellan kran eller prosessor, så blir ma ideligen att böja sig ner för att skifta en kran.

Bild
Mr Vuorio, bussinessman som brinner för bio energi, har här lätta att se nöjd ut. Idag hade han ett evenemang med höjdpunkt där var 14! flistuggar igång på ett tag! Det var spektakulärt samt ljudigt. Nu i sundande rigsdagsval, flertal kandidater även på plats.
Bild
Bild

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

Bild
Bild
Denne sampo? kombi maskin, ej rigtigt hundra om det är en sampo, för på bommen står de ju nåt annat?
Men med nisulas samlande energigrip en liten demostration
Bild

Bild
Bild
Bild
Samt där var auktion på begananade maskiner, traktorer samt lastbilar


Bild
Bild
Några lokala musei samlare även på plats

Bild
Denne risupeto som sakta börjar slå sig igenom, lär vara en baddare att samla i sig buskage och träd som sedan ejakuleras i fina buntar, Di videon som finns på tuben så slår denne nog di traditionella ett träd kapa av i bukage skog.
Bild
Bild
Bild
Ponse och valmet av di stora var på plats, en prosilva var även där

2 personer gillar det här inlägget.
88ecr
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 15:08:22, 18-12-2010
Ort: Östra Nyland, Finland
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Volvo 88ER plus

adahlm

#548 » 17:23:29, 18-03-2023
  • Överför markerat ord till lexikonet

Sampo CR68 prototypmaskin e de, finns väl bara en ännu.
Makitas batterikompressor fungerar bra för såna där tillfällen

1 person gillar det här inlägget.
adahlm
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 12:48:28, 19-12-2007

88ecr (trådstartaren)

#549 » 15:15:10, 17-04-2023
  • Överför markerat ord till lexikonet

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Vattentorns nedtagningen fortsätter. I röda lådan är en 6syl perkins som ger kraft till hydrauliken. Med den hängande i kranen,

Bild
Höstvetet tittar fram, sent blev det med snön som skyd, helt ofruset under

Bild

Bild
Dags igen, en vk kört, både bettet och borsarna bort, nytt i. Från att jag backade in i hallen ca 3h bort med borstar, skar loss gamla bettet och nya i samt nya borstar.

Bild
En borr

Bild
På påsken hade jag ena sidans nav på countyn öppet. Den smörjade effektivt fälgen och nu kommer de ju andra hjul fram.

Bild
Från skogen, de växet och binder kol. men här en glesning inkommande år.
Bild

Bild
Högen blev nog större, men blev ej nu fotat när dom var fulla

4 personer gillar det här inlägget.
88ecr
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 15:08:22, 18-12-2010
Ort: Östra Nyland, Finland
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Volvo 88ER plus

88ecr (trådstartaren)

#550 » 20:11:31, 19-05-2023
  • Överför markerat ord till lexikonet

En tid sedan man lagt nåt hit

Bild
Bild
Vanda stads skogs valtra körde träd från ett hygge

Bild
En stadsdel helt opp och ner med trafikstyrning åt nåt annat håll vareviga dag med grundlig omgång av infra under gatorna på fler ställ
Bild
Bild
Med denne rattat omkring denne vår

Bild
Ett vårdhem tas ner
Bild
Sidoborsten är bra att ha
Bild
Flertal olika av den här typens bilar kört omkring, obsa en 142 där bakom

Bild
En barndbil med skylift
Bild
Countyn börjar få fulstädigt med 600 däck
Bild
Täckdikning, snöplogen tillräkligt som frontvikt

Bild
Bild
En husqvarna radiostyrd grävmaskin?

Bild
Bild
Skaffade ju en trepunkts slangvinda som slangen användes ifjol sen höst när de var torrt säkerställa hushållets vatten från två olika brunnar som försedde mitt hus med vatten. Slangvindan en bonde som började med denne att spola dränerinsrör, grannar sedan fick snöbllen i rullning så han köpte en rigtig typ hornburg ell dylik som blev en arbetsplats för honnom sedan. Denne vinda skall få slang och hydraulmotor drift. men nu igen på torra siadan samt lite för många andra projekt

Bild
Sådd i fina förhållanden
Bild
En stor kran
Bild
Lite plöjning, stubb samt vitrot som nog fått glyfo, men släpbill så säkrast ta plogen
Bild
En park man nån gån gjort
Bild
Ett fågelbo på sirkelbocken. Harm, fast de nu bara är koltrasten, men mådest den laga sitt bo där?
Sädesärlan en anna som kan göra bo på konstiga ställ


Bild
Valmet idag, de är deras nuvarande logo, alltså pappermaskin tillverkaren
Bild
Sista sådda rapsen
Bild
5 dygn sådan spigg. Ida på morgonen var de frost på bilrutan, bra dessa var under ytan ännu

3 personer gillar det här inlägget.
88ecr
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 15:08:22, 18-12-2010
Ort: Östra Nyland, Finland
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Volvo 88ER plus

gute84

#551 » 20:42:05, 19-05-2023
  • Överför markerat ord till lexikonet

river bostadshus i storstad? det inte så ofta man ser
gute84
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 23:48:49, 05-12-2013
Ort: frankrike
International
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: en mängd skrot

88ecr (trådstartaren)

#552 » 18:13:42, 23-06-2023
  • Överför markerat ord till lexikonet

Bild
Glad midsommar.

Bild
bland gråbo kaprifol och lupin är snödeponin iskall. Fick ej på kamera trots otaliga försök dimman de blev när man grävde 5 m in i högen. Liksom mystik med dimma, droppand och övriga ljud från när de smälter, ännutil på längsta dagen på året samt rtyckande hetta. Lugn, stor risk där blir snö kvar till inkommande vinter, vid kanten tippar jag nära 10m djup
Bild

Bild
Bild
Fick jobbet att sladda gångar när en annan chauför sjukskriven, kört tiotals km med denne.
Bild
Bild
Rapsen haft allehanda som äter, fler gånger med sprutan på
Bild
En lite ovan jcb fyra. Skandinaviska fötter är alltid beställ, men elegantled ovalig nuförtiden samt utan utskjut och utan förstyrning i hydraulkien, långa spakar ifrån golvet syns
Bild
Bild
Bild
En båt med en slamsug samt en lasbil med rosk komprimator.
Bild
Rigtigt lung midsommar

3 personer gillar det här inlägget.
88ecr
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 15:08:22, 18-12-2010
Ort: Östra Nyland, Finland
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Volvo 88ER plus

88ecr (trådstartaren)

#553 » 09:03:00, 01-07-2023
  • Överför markerat ord till lexikonet

Bild
Krökt rör. Spara 5€, förlora 15. Elho krossen var kopplad med en för klen tryckstång/topstag från en lågprishandlare. Öglan där kulan sitter i revs av. Därav föll krossen ner och kraft utags akseln träffa balken där ner. Tur ändå ingentin desto dyrare gick sönder, men bondioli pavesi g9 ytter rör 1.6m långt hade nu ingen på hyllan. Massa samtal för att få ett profilrör, men de nu beställt och bekräftat benzi har samma profil. Jag kört omkring med reformern, helt ofattbart ej bilder av det, och den i hettan och torkan gick het. Kylaren helfull, inge konstigt, men då märkte jag motorns oljetryck lampa lyste svagt! jisses. putsade kylaren, lät den svalna. Kollade oljan och fösiktigt, som på nålar stirrar på märkeslampan, ingen ting. Följande dag börjar den igen. Nu fört till verkstad och rigtig mätare kolla verkliga oljetryck . Motorn är vm motori och gogle viste berätta även andra har haft oro med oljetryck med dessa motorer, som har för övrigt låga tryck, enligt boken 1,2bar het.

Var och kviterade ut en orginal topstag från valtrabutiken. Deras gård några intresanta saker samt en claas 88.
beklagar bildkvalitet, tätt samt ytterst klart väder så svårt att få bra

Bild

Bild
Bild
Bild
Bild
En 164 480 v8 bogserare räddade en volvo. volvon blå med smurfar målade på, tektes ej gå närmare och fota

2 personer gillar det här inlägget.
88ecr
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 15:08:22, 18-12-2010
Ort: Östra Nyland, Finland
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Volvo 88ER plus

88ecr (trådstartaren)

#554 » 15:16:52, 08-07-2023
  • Överför markerat ord till lexikonet

Bild
Bild
Bild
Ett besök på okra mässan, värdsläget gjort denna mässa varit på paus många år. Men nu med massa saker med allt tänkbart. Tröskor, kolosal jd med bord med matta som inmatare, sampos rotortröska, ideal, mf, fendt, NH samt claas tröskor.
Bild
Bild
Valtra såklar med alla tänkbara färger och q med magblad
Bild
Bild

Bild
Bild
Bild
Små lastrae, fanns många alternatilv samt av dom alla batteri modeller

Bild
Bild
Täckdikare bogserad, denne torra sommar


Bild

Bild
Bild
Bild
Bild
Såmaskiner många olika
Bild
Harvor, väderstad hade deras sörsta, 12,5m bred, den är stor. Här på finska sidan populära mellanting mellan såbädds harv och kultivator har multiva flertal olika steg, hur grov eller tät eller vikt får man välja, men hur väderstad ej har nåt mellan aggresiv och "rigtig kultivator?
Bild


Bild
Sampo som 8 hjuling och mesera kran
Bild
Kranman med jobo, några få 620 skördare har de lyckats sälja till finland.
Bild
Städig mezzo som manekäng till nisula
Bild
Nisula hade sil skördare samt brett med skördar huvuden på plats
Bild
Hypro samt krapan? skogsutrustning
Bild
Tapio fås nu med rullmatning även,
Bild
Bild
Kronos vagn efter en claas
Bild
Jcb med en vagn, Vagnar av alla storlekar och behov fanns
Bild
Veteran hörnan fanns en county med sexa , 964? super six? med utbytt framända?
Bild
En claas med stora däck och navigerings demo som körde runt runt hela dagen
Bild
Bild
Mf jd nh hade rätt många traktorer på plats, jd hade en 9xxx med gummiband där också, tror de är samma som ifjol på höstmässan.
Bild
7700 som höåkers kompleterings såmaskin bärare.

Bild
Alla tänkbara bränd av allt möjligt fanns dit med stort uraval samt erbjudanden. Här Honda,
Bild
Poikdrömmar, var där nu 50-125cc där nu. Varför ej?

Bild
Husqvarnas stora robot
Bild
En teräng bärgare
Bild
Bild
Bild
Finska armen samt polisen

Bild
En radodligs robot med solpanel. Socker bets avdelningen bjöd på socker vadd, valio på youghurt samt ost, höns avdelngs stekta ägg, atria och snellman på kött.



Bild
Kempi fick man prov svetsa om man ville.
Bild
Kasi växtskydds spruta, den sista av dom finska.
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

Bild

https://youtu.be/1QhMfydx9SI
Två timmars sett från okra på finska,men, klicka under videon så kan ni se en lista var dom går, klicka där fast utan ljud.
Senast redigerad av 88ecr 17:03:08, 08-07-2023, redigerad totalt 1 gång.

5 personer gillar det här inlägget.
88ecr
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 15:08:22, 18-12-2010
Ort: Östra Nyland, Finland
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Volvo 88ER plus

igelkottar

#555 » 15:58:49, 08-07-2023
  • Överför markerat ord till lexikonet

Fina bilder :thummar: :buga:
Bild
/Lillen

"Jag bryr mig faktiskt inte om vad folk tycker.
Jag gör vad jag har lust med."

Julia Child (1912–2004), ameri-
kansk kock och kokboksförfattare

1 person gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
igelkottar
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 13:53:53, 31-01-2008
Ort: Skövde
Sverige
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: Gutbrod 1050 Trädgårdstraktor m. Skopa, snöschaktblad och borstaggregat.


Återgå till Bild-serier och filmsnuttar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: BGullb och 3 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se