Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexDiverseBild-serier och filmsnuttar

Mina byggen.

585 inlägg • Sida 38 av 39
Här kan du starta inlägg med bild-serier på maskiner.
Använd detta forum även för roliga filmsnuttar som du hittar på nätet.

Alrik

#556 » 18:33:49, 08-07-2023
  • Överför markerat ord till lexikonet

Stora frågan är om Väderstad har mjukglass även på mässor i Finland?

Väderstad har en harv som heter Ferrox som är något mitt emellan harv och kultivator.
Alrik
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 15:53:31, 07-02-2016
Ort: Uppland
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Deutz 128 MF 8270 xtra MF 7624
Claas Lexion 405 BM 641 x3
Volvo EC140



88ecr (trådstartaren)

#557 » 19:12:47, 08-07-2023
  • Överför markerat ord till lexikonet

Alrik skrev:Stora frågan är om Väderstad har mjukglass även på mässor i Finland?

Väderstad har en harv som heter Ferrox som är något mitt emellan harv och kultivator.


Nej ingen form av glass på väderstads avdelning. Iaf inte bjöd dom åt mig.

Ferox får man ej mer.
88ecr
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 15:08:22, 18-12-2010
Ort: Östra Nyland, Finland
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Volvo 88ER plus

Alrik

#558 » 20:10:49, 08-07-2023
  • Överför markerat ord till lexikonet

Brunnby, Borgeby och Elmia är de bara att ställa dig i kö till mjukglassmaskinen och få en glass.

Att Ferox inte säljs längre visste jag inte, vet att den var svår att få att gå bra. Eller att den gick bra i rätt förhållande.

Jag kör själv finskt i form av Optima T900, är en mycket trevlig harv!
Alrik
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 15:53:31, 07-02-2016
Ort: Uppland
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Deutz 128 MF 8270 xtra MF 7624
Claas Lexion 405 BM 641 x3
Volvo EC140

88ecr (trådstartaren)

#559 » 20:26:20, 08-07-2023
  • Överför markerat ord till lexikonet

Om jag skulle ha vetat de, skulle jag nog gått och fråga effter glass av dom.

Hittade ej bara beganat annonser på ferox samt en gammal nyhet på väderstads sida. Som jag skerv, "dom andra" har allt från traditionell lätt s pin harv till tiil full tung kultivator och allt där mellan. Var en boom en tid att dessa traditionella bogserade tex 5m potila eller väderstad nzf btgggdes om till lätt kultivator för att spräcka subb på våren. Harvarna som 5 m blivit små, men traktorerna större, så den gamle 5m med grövre pinnar 5m passligt som lätt kultivator med pinnbyte.

Vägen till mässan i fråga, körde jag förbi wille, lännen och multivas fabriker, alla rätt nära varandra i Loimaa
88ecr
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 15:08:22, 18-12-2010
Ort: Östra Nyland, Finland
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Volvo 88ER plus

88ecr (trådstartaren)

#560 » 19:26:14, 25-07-2023
  • Överför markerat ord till lexikonet

Bild
En bro trumma man nån gån byggt, vattnet strömmar trots rätt tort.
Bild
Bild
Senaste tiden kört med denne. Bra ,med tillräkligt med klippbredd, mången ställ rätt passligt även två klippare, ena går på raka, bak ner i diket. Med en köra
Bild
Varit på gränser den går med befintliga däck utan att glida skenande i torra förhållanden.
Bild

Bild

Denne mycket mer fiksare att klippa med än n141 som är stor och klumpig i sådant här,

Bild
Bild
Komatsun nu ihopskruvad, flertal bultar i ämbaret fattades och lite olje byte så är den klar. Startade bra och bla ac fungerade fint.

2 personer gillar det här inlägget.
88ecr
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 15:08:22, 18-12-2010
Ort: Östra Nyland, Finland
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Volvo 88ER plus

Mattias_E

#561 » 20:52:51, 25-07-2023
  • Överför markerat ord till lexikonet

88ecr skrev:Bild
Varit på gränser den går med befintliga däck utan att glida skenande i torra förhållanden.
Bild


Driver du med oss? Har du kört ner/upp för den slänten? :myzsko:
Användarvisningsbild
Mattias_E
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 14:48:15, 06-10-2017
Ort: NÖ Skåne
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: MF 35 -61
IH 454 -72

88ecr (trådstartaren)

#562 » 06:31:58, 26-07-2023
  • Överför markerat ord till lexikonet

Mattias_Edeslätt skrev:
88ecr skrev:Varit på gränser den går med befintliga däck utan att glida skenande i torra förhållanden.



Driver du med oss? Har du kört ner/upp för den slänten? :myzsko:


Nej, närmare kameran uppåt, ner där längre. Borda ha bett nån annan fota, knäna mot instrument bräde, arb rocken som hänger i be pelaren skymmer hela sidofönster och måsta luta bakåt när vänster bakhjul vill stiga och dra ekipaget snett.
Senast redigerad av 88ecr 20:40:03, 07-08-2023, redigerad totalt 1 gång.

1 person gillar det här inlägget.
88ecr
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 15:08:22, 18-12-2010
Ort: Östra Nyland, Finland
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Volvo 88ER plus

gute84

#563 » 22:43:20, 29-07-2023
  • Överför markerat ord till lexikonet

88ecr skrev:
Alrik skrev:Stora frågan är om Väderstad har mjukglass även på mässor i Finland?

Väderstad har en harv som heter Ferrox som är något mitt emellan harv och kultivator.


Nej ingen form av glass på väderstads avdelning. Iaf inte bjöd dom åt mig.

Ferox får man ej mer.


har dom ingen vuxen dricka längre någon av säljarna?
gute84
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 23:48:49, 05-12-2013
Ort: frankrike
International
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: en mängd skrot

88ecr (trådstartaren)

#564 » 06:43:04, 30-07-2023
  • Överför markerat ord till lexikonet

De har minskat även de, några vip ställen så jag, men dit är ju endest di som köper för stora summor välkomna.

1 person gillar det här inlägget.
88ecr
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 15:08:22, 18-12-2010
Ort: Östra Nyland, Finland
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Volvo 88ER plus

88ecr (trådstartaren)

#565 » 20:30:36, 07-08-2023
  • Överför markerat ord till lexikonet

Bild
Bild
Rattat omkring med denne på sistone. Klipparena ska på snart igen.

Bild
En vägmålnings maskin
Bild
Hallon och blåbär finns det, god belöning att se efter plantor som mår bra trots het och torr försommar

Bild
Bild
Bild
Bild
Körde förbi ett större bygge, krossning, en cat färdig för transport, grävbommen avtagen så är de då en ditåt 100t maskin?
Därtill a35 körde till utjämnaren, tog ej lång tid så var ett lass utjämnat

2 personer gillar det här inlägget.
88ecr
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 15:08:22, 18-12-2010
Ort: Östra Nyland, Finland
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Volvo 88ER plus

88ecr (trådstartaren)

#566 » 11:30:02, 27-08-2023
  • Överför markerat ord till lexikonet

Bild
Bild
Spred löv kompost, lekande lätt att lasta med komatsun. Vagnen hel ännu efter tio lass. Men däcken sprukna.

Bild
Bild
Så hamnade jag å gräva. Turar en kolega, en pillare. Kablar skall flyttas, murbotten grundas, lasta bilar,

Bild
Bild
Armen närvarande, en xm 185 som är uppgraderade.

Bild
En ponsse med slagkraft
Bild
En nyare större fasttrac drar en stor kippvagn. ej alls vanliga här dessa
Bild
En morgon, dimman ekstra tät. Nå, solen börja skina, drog sig till moln å regn, så nästan varje dag.
Bild
wille med blommor

4 personer gillar det här inlägget.
88ecr
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 15:08:22, 18-12-2010
Ort: Östra Nyland, Finland
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Volvo 88ER plus

88ecr (trådstartaren)

#567 » 19:39:13, 15-09-2023
  • Överför markerat ord till lexikonet

Bild
Htc mobilens batteri, ca 70 prosentig laddning, och den bara svälde upp när den låg på ett bord. Ej värme eller brinnande.

Bild
Bild
Frässått vete på morgonen

Bild
Bild
Tröskat på kvällen

Bild
En bomslåtter på en L60
Bild
Denne körde jag några veckor
Bild
Bild
Sen blev det stockning hopning hos torken, och havren varmnade. Har enkel dräneringsrör och anslutningar till 4kw fläkt i den gråa vagnen. Under en timme var röda tömd men kranen och ren in i, utan desto mer svett. Ångan stod om när jag sedan koplade i. Få se nu hur donn tal och hl vikter.
Bild
När jag plöjde, blött mitt i allt. Ett täckdike från en kraftig källa som nu med torra sommrar gräsrötter täppt till. Passligt mjukt så komatsun gick de att gräva fram röret och ta bort olägenheterna,
Bild
Bild
Bild
Årliga motorhistoriska hade fina saker och fint väder.

4 personer gillar det här inlägget.
88ecr
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 15:08:22, 18-12-2010
Ort: Östra Nyland, Finland
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Volvo 88ER plus

gute84

#568 » 01:54:37, 16-09-2023
  • Överför markerat ord till lexikonet

kan inte bli mer Finland en w124 alla finska pappor i skolan när jag växte upp hade en w124

1 person gillar det här inlägget.
gute84
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 23:48:49, 05-12-2013
Ort: frankrike
International
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: en mängd skrot

88ecr (trådstartaren)

#569 » 17:49:57, 14-10-2023
  • Överför markerat ord till lexikonet

Bild
Bild
Denne kört om kring med på sistone, blåsit rent diversse gånvägar, regn våta så loss med borstan, iväg med fläkten. Även överväxta kanter friserat. Nya reformern hade allt ifrån tuch screen, som på 1 år gmla jag kör är mekanisk, bortsett hydruliken.

Bild
Bild
Framborstan, mekanisk drift som drivningen var svag. Många prövat flertal förstärknings försök. Även jag försökt, men kanske, kop kop. Smatterkopling i pto akseln. Prövade mig fram och stålbult, kop, kop i rörsprints brytkoplingen så går de. Reformern har ju viktöverföring fram så laborera med den fick man passligt flyt.

Tillräkligt om reformers nu.

Bild
Årlig städning av snödeponin. Var fastslaget alla me, inga orsaker. ca 20 pers så var de ej overkommligt att få bort skräp, kranen tog från stupet betong och däck som irrat sig med snön. Dit finns snö som ej hinner smälta om de nu blir nån form av vinter
Bild
Vad fattas här, ej andra bilder trots större ingräpp såll lådan var ut, bla. Skakar tröskor, akseln som ärm mitt i som när fördelarplanet far fram, sållenbakåt, akselns låsning lösgjort sig och svarvat sig rätt ljudlöst och först när såll lådan tog i på konstiga ställ så märktes det. Lite fundera i vilken ordning saker och ting skall läggas på plats med nya gummin.
Bild
Höstvetet grodde, blött är det.
Bild
Kabel virrvarret samt bergs knölar avklarade så kom röd granit kant och de blev fint till sist.

1 person gillar det här inlägget.
88ecr
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 15:08:22, 18-12-2010
Ort: Östra Nyland, Finland
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Volvo 88ER plus

88ecr (trådstartaren)

#570 » 19:28:48, 16-10-2023
  • Överför markerat ord till lexikonet

Bild
Semester, till kroatien och deras outalbara skrivelser.

Bild

Bild
Var till Krka nationalpark med vattenfall, vattenkraftverk från sent 1800 tal och turbin.
Bild

Bild
Nån blandare som matades med spade samt di satt nått skumgummibitar med i, Isolering?

Bild
En aebi som slamsug, notera snö plog fäste. Såg även flertal sprinterstorleks flakbilar med snöplog fäste fram i.

Bild

Bild
Sk mb var vanliga, här i hamnen i split. Jaradolinija s båtrafik med många rutter. Vågade en dag fråga i biljett försäljningen on dags rutter, -No!. Nästa dag på nytt, med rutt färja över till supetar slapp vi med morgonrutten, så en kopp kaffe kostade 5€ i kafeterian på båten, En flaska lokal öl 3€......

Bild
Brand depå i byn krka, tror den äldre var lfa?

Bild
Gogle rutplanerare fungerar ej alls i denna världsdel, ej ens dåligt, blev villseledda många gånger av g, men här en rigtig historia.
Vi var en timmes körfärd utan för centrala split. Som många av er säkert skulle göra, se ruttplanerare, visar flertal bussar kommer, tätt och jämnt. Vi siktar på kl 15,15, linje 27. I tid, men ingen buss ens kvart i fyra. I detta skjul, sitter en ung man lysnar på nittitals techno, kedjeröker och är upptagen på mobilen. Mådest ändå störa honnom, fråg när de går bussar, -Efter 45min, buss 48. Vill ni ha biljetter? Köpte biljetter, visade g ruttvisarens resultat, -what? noo! Dom där busslinjerna har han aldrig sett. Bussen kom och vi slapp mot hotellet. Flertal liknande tillfällen uppstod under veckan g visar nåt och verkligheten helt annat

Bild
In i gamla staden av games of thrones, var dessa batteri last fordon vanliga, även med släpvagn. Vid en under 2m bred gata in i en typ 500år gammal bygnad var en lokal modern flertal hundra m2 matbutik inklämd med valv och detaljer fult synliga inne i butiken.
Bild
Vy från ett varuhus balkong,

Bild
Ytterst intresant följa med motortafikleden i förgrunden. Man och mb var mest sedda. Även 5 akslade jordbilar.

Bild
Stora motorsyklar var mycket vanliga här. Fort körde dom oftast klädd i t shirt och shorts, i god fart. Hälm nog. Röktes nära på över allt, askkoppar vinne i butiker tmo och i restauranger askoppar vid varje bord, deras lokal öl skummade ej alls, men var helt drickbar.

7 personer gillar det här inlägget.
88ecr
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 15:08:22, 18-12-2010
Ort: Östra Nyland, Finland
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Volvo 88ER plus


Återgå till Bild-serier och filmsnuttar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: tronde och 8 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se