Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexDiverseBild-serier och filmsnuttar

Historiens vingslag i flera steg

5 inlägg • Sida 1 av 1
Här kan du starta inlägg med bild-serier på maskiner.
Använd detta forum även för roliga filmsnuttar som du hittar på nätet.

bm1113 (trådstartaren)

#1 » 20:31:40, 15-09-2022
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej
I Tisdags fick jag lite bild (även lite filmklipp som kommer senare) på slutet av en Epok här på byn när Telefonledningarna raserades
Och passade då givetvis att ta bilder på en lite historisk Stolpe för mig då det var en av de första maskinjobben jag tog bild på och lade upp bilder på här på forumet ( i albumet ) vilket var början på en annan Historia med många bilder och filmer :mrgreen:

Denna bild är tagen 22 November 2006 Maskin är en Lännen 740s med Logos giraff 170 lift Och det var på den tiden jag fotade med mobilkamera en Sony Ericson Z800I på den tiden ;) de gamla stolparna i området var från 1954 så ev de första som sattes upp
Bild

Och denna bilden är tagen 13 September 2022 maskin är då en CAT 310 med Rototilt R3 och samma stolpe som restes då ;)
Bild


Gjorde en sådan bild med
Bild

Ville dela med mig av detta då det är på Detta forum allt börjat och den Blyge maskinintresserade killen som stod långt ifrån och tittade tordes ta sig nära när han väl behövde ta bra bilder :thummar: :photograph: Och helt plutsligt pratar han med allt och alla :skriva2: :thummar: :myzsko:
Mvh Alexander
Vad vore livet utan Maskiner eller Maskinisten ;)

Man måste sikta mot stjärnorna för att nå trätopparna

MaskinFotograferna för Norrbottens Län
https://www.youtube.com/bm1113

18 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
bm1113
Moderator
Moderator
 
Blev medlem: 05:09:27, 27-04-2006
Ort: Kalix
Sverige
Maskintyp: Hjullastare



bm1113 (trådstartaren)

#2 » 21:00:28, 12-10-2022
  • Överför markerat ord till lexikonet

Och här har ni videon med vart inte nu lägga bilderna som här i videon utan mer körningen men ;)
https://www.youtube.com/watch?v=u98Tvk3wzKc
Mvh Alexander
Vad vore livet utan Maskiner eller Maskinisten ;)

Man måste sikta mot stjärnorna för att nå trätopparna

MaskinFotograferna för Norrbottens Län
https://www.youtube.com/bm1113

1 person gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
bm1113
Moderator
Moderator
 
Blev medlem: 05:09:27, 27-04-2006
Ort: Kalix
Sverige
Maskintyp: Hjullastare

Bygert

#3 » 11:40:20, 13-10-2022
  • Överför markerat ord till lexikonet

De där stolparna har ju genererat arbete för maskinister, men, en del annat bekymmer också. Kryssa runt dem på åkern, besvär vid trädfällning, avbrott och krångel vid åska och blåst. Det är faktiskt bra att bli av med dem även om det är historia som försvinner. En bild också hur illa det var en gång, stockholm, typ 1890.

Bild
Bygert
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 18:11:52, 15-03-2016
Ort: Forshaga
Sverige
Maskintyp: Grävlastare
Maskin: Huddig 1160

Holger

#4 » 14:41:18, 13-10-2022
  • Överför markerat ord till lexikonet

bm1113 skrev:Ville dela med mig av detta då det är på Detta forum allt börjat och den Blyge maskinintresserade killen som stod långt ifrån och tittade tordes ta sig nära när han väl behövde ta bra bilder :thummar: :photograph: Och helt plutsligt pratar han med allt och alla :skriva2: :thummar: :myzsko:

:buga: :shake_hands:

1 person gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
Holger
Webmaster
Webmaster
 
Blev medlem: 10:54:48, 12-10-2003
Ort: Hannover
Sverige
Maskintyp: Hjullastare
Maskin: Test

bm1113 (trådstartaren)

#5 » 19:30:17, 14-10-2022
  • Överför markerat ord till lexikonet

Ja helt klart är det så Blygert är lite sånt jag tänker på med att är intressant att få med historiens utväckling :buga:
Och bara Internet hastighets utvecklingen med först genom dom för att sedan gå över till fiber :insomnia:

Mins ju på slutet när jag ändå börjat med mina 4K videos så tog en upladdning 6 timmar ;) men idag tar det 20 minuter så råkar jag se något fel är det bara att börja om utan någon större tidsförlust :thummar:
Mvh Alexander
Vad vore livet utan Maskiner eller Maskinisten ;)

Man måste sikta mot stjärnorna för att nå trätopparna

MaskinFotograferna för Norrbottens Län
https://www.youtube.com/bm1113
Användarvisningsbild
bm1113
Moderator
Moderator
 
Blev medlem: 05:09:27, 27-04-2006
Ort: Kalix
Sverige
Maskintyp: Hjullastare


Återgå till Bild-serier och filmsnuttar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se