Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexTransportforumLastbilstransport

Ni som behöver dispens för lång , bred eller tunglast

1 inlägg • Sida 1 av 1
Diskutera transport med lastbil här

Tävrajävel (trådstartaren)

#1 » 03:31:48, 13-11-2015
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej,

i dagstiden kör jag långtradare.Tidigare fick jag köra delar till vindkraftverk för Siemens här uppe i Västernorrland.Det gäller vinge med 55m ,totalekipage 62 m med styrbar maskintrailer och fjärrkontroll.Har varit styrman till torndelar upp till 150 ton. Samtidig fick jag utbildning som Vägtransportledare och bjuder här bara för maskinistenforum med hjälp att ansöka dispens för speciella transporter.

Behöver ni info om hur man ska göra eller vilken utrustning ska finnas så bara att fråga.

Anledning är att hjälpa till och det helt kostnadsfri utan tanke på något vinst eller inkomst.Men det gäller som sagt bara för medlemmar.Jag gör det ju inte som företag...lol.
Jag tycker denna forum är kanon och därför vill jag bidraga med det vad jag kan.....nämligen ingenting....haha.

Till exempel:

En transport av odelbar last med en bredd av högst 350 cm kan utföras utan dispensbeslut om villkoren i föreskrifterna TSFS 2010:141 följs.Saftblandare och varningsskylt berör på utseende av lasten och dimensioner.Allt vad överstiga måste ansökas genom Trafikverket.Och i denna fall kan jag hjälper till.

Naturligtvis finns alla info hos Trafikverkets sidan: http://www.trafikverket.se/for-dig-i-branschen/vag/transportdispens/transport-av-odelbar-last-utan-dispens/

Långlast( <25,25m än så länge) och Tunglast(<64 to. än så länge) och Bredlast mer än 3,10 måste ansökas.

Jag får ansöka dispens hos Trafikverket som registrerat Vägtransportledare.Än så länge har jag ingen eget fordon, men det ska ordnas om så önskas.Kommunikation är ju viktig också, och man kan pratar med mig....lol.


Var så god!!! :driver: alltid trevlig resan...

Hälsningar Mathias Bartsch

7 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
Tävrajävel
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 12:09:57, 21-11-2013
Ort: Arnäsvall Västernorrland
Sverige
Maskintyp: Baklastare
Maskin: LM 640
2x Fordsson Dexta 62` och 59`




Återgå till Lastbilstransport

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se