Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterMaskinistenin rikosrekisteri

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexTransportforumLastbilstransport

Transport grävmaskin 3,5 ton inom europa

5 inlägg • Sida 1 av 1
Diskutera transport med lastbil här

Jaman42 (trådstartaren)

#1 » 15:47:06, 25-10-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej!
Hoppas jag hamnade rätt nu, jag letar efter en minigrävare till mitt pågående husprojekt. För att bredda sökområdet lite kollar jag även på maskiner i Danmark, Tyskland, Nederländerna och Belgien. När jag hittat rätt maskin så måste jag ju frakta hem den på något vis, några tips och idéer på bra sätt att göra detta? Kanske någon med lastbil här som skulle kunna vara intresserad eller någon med egen erfarenhet som har tips om vilka fraktbolag man kan använda sig av? Intressant är ju naturligtvis att hålla transportkostnaden så låg som möjligt.

Tack på förhand!
Jaman42
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 14:29:29, 08-06-2015
Ort: UDDEVALLA
Sverige



gute84

#2 » 20:13:44, 26-10-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

gute84
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 23:48:49, 05-12-2013
Ort: frankrike
International
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: en mängd skrot

EE

#3 » 22:33:56, 26-10-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

http://www.freja.com/
Danskt företag, kör kontinuerligt flera bilar genom Sverige. Allt som ryms i ett täckt skåp (en 3,5:a ryms) kan de köra, tänk på att du måste lösa lossningen hemmavid eftersom grävarn inte tar sig ner från flaket själv.
:off_topic:
Är du spakvan så går det alldeles utmärkt att klättra, men detta kräver sin förare!
Edit:

Det är mer eller mindre ett måste att du gör upp med säljaren om frakten som han får ombesörja där nere. Se till att den ingår i priset, i annat fall får du fixa detta vilket låter onödigt svårt.
EE
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 23:06:03, 28-03-2009
Ort: Västernorrland
Maskintyp: Ej angivet

Turbodiesel

#4 » 23:03:48, 26-10-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

När vi köpte maskiner från främst holland kom de nästan alltid med tabergs åkeri, men jag var aldrig inblandad i varken inköp eller transporter så om de bara körde den svenska sträckan har jag ingen aning om. Vet dock att det kostade 1000EUR ungefär från holland, för 12-14 år sedan..
TD´s gamla maskinteckningar.
::::
Framtiden var bättre förr..
Användarvisningsbild
Turbodiesel
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 17:11:13, 21-05-2008
Ort: U-ganda
Sverige
Maskin: John-Deere

Jaman42 (trådstartaren)

#5 » 21:24:19, 27-10-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

Många bra tips, jag ska höra runt lite
Jaman42
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 14:29:29, 08-06-2015
Ort: UDDEVALLA
Sverige


Återgå till Lastbilstransport

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se