Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterMaskinistenin rikosrekisteri

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexDiverseFöretag/Entreprenader

Startar eget som byggnadsantikvarie

14 inlägg • Sida 1 av 1
Tillverkar du/ni tillbehör eller andra produkter för maskiner?
Har du eller jobbar du hos entreprenad? Välkomna att presentera företaget här!
Vår partner:
Bild

magnusk750 (trådstartaren)

#1 » 17:42:34, 21-10-2022
  • Överför markerat ord till lexikonet

Har du byggnad som är 'k-märkt', d v s skyddad genom varsamhetsbestämmelser i Plan- o bygglagen eller Kulturmiljölagen? Eller gör jobb på sådana byggnader? Eller bara vill ta hand om ett gammalt hus på varsamt sätt. Nu är jag igång med egen firma för antikvarietjänster, förundersökningar, arbetsbeskrivningar, tillståndsansökningar, antikvarisk medverkan o s v. Genom samarbete med en byggnadsingenjör kan vi även erbjuda tekniska projekteringar och bygg-/projektledning.

Jag utgår från Stockholm, men jobbar lika gärna utanför stan inom några timmars radie, beror förstås på vilken typ av uppdrag det handlar om.

Hemsidan ser hemsk ut men gjord på en eftermiddag av undertecknad, håll tillgodo: www.byggnadsvardsbyran.se

Finns på Instagram och FB också; byggnadsvardsbyran

10 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
magnusk750
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 20:16:05, 22-05-2012
Ort: Kose, Estland o Stockolm, Sverige
Maskintyp: Ej angivet



gute84

#2 » 04:59:28, 09-12-2022
  • Överför markerat ord till lexikonet

hjälpa till med bidrag?

1 person gillar det här inlägget.
gute84
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 23:48:49, 05-12-2013
Ort: frankrike
International
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: en mängd skrot

Mattias_E

#3 » 11:48:07, 09-12-2022
  • Överför markerat ord till lexikonet

Tror det kan finnas en bra marknad för detta. Tror personligen att byggnadsvård av våra äldre hus /ekonomibyggnader som finns kvar kommer att öka.

1 person gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
Mattias_E
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 14:48:15, 06-10-2017
Ort: NÖ Skåne
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: MF 35 -61
IH 454 -72

magnusk750 (trådstartaren)

#4 » 12:00:14, 09-12-2022
  • Överför markerat ord till lexikonet

gute84 skrev:hjälpa till med bidrag?

Yep, helt möjligt. Hör av dig i Pm eller info@byggnadsvardsbyran.se så kan jag titta på det.
Användarvisningsbild
magnusk750
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 20:16:05, 22-05-2012
Ort: Kose, Estland o Stockolm, Sverige
Maskintyp: Ej angivet

Toost

#5 » 17:24:51, 09-12-2022
  • Överför markerat ord till lexikonet

Lycka till, jag tror som tidigare inlägg det bör finnas en marknad .
men,
jag har synpunkter på er webbsida.
de inringade styckena i bilden nedan ger mig känslan av en sån där sida dit man avsiktligt luras när man söker efter nåt specifikt.
de har lite brödtext som matchar ämnet men resten är reklam för brudar från öststaterna eller nån annat oönskat.




Bild
Toost
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 20:48:51, 07-12-2015
Ort: Stockholm Norr
Sverige
Maskintyp: Ej angivet

magnusk750 (trådstartaren)

#6 » 22:04:46, 09-12-2022
  • Överför markerat ord till lexikonet

Toots: å ena sidan, ja helt riktigt att hemsidan är enkel, hopknåpad av mig på en dag från att över huvudtaget aldrig ha pysslat med wordpress. Det var svårare än jag trodde, i reklamen sägs att man gör sin hemsida lätt som en plätt, så jäkla enkelt är det inte. Wordpressgrejset längst upp lyckas jag inte bli av med trots flera försök. Inledningen om altarringar och golvknarr är ett försök att få till en lättsam ton, det kan gärna bli så allvarligt när det handlar om byggnadsvård. Å andra sidan, förstår inte riktigt vad det skulle kunna ha med östeuropeiska brudar att göra. Så snart det finns lite pengar i firman så låter jag någon som kan göra en riktig hemsida, just nu är det dock 0 kr budget.
Användarvisningsbild
magnusk750
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 20:16:05, 22-05-2012
Ort: Kose, Estland o Stockolm, Sverige
Maskintyp: Ej angivet

Bygert

#7 » 13:07:18, 10-12-2022
  • Överför markerat ord till lexikonet

En är inget, två är en epidemi:

https://varmlandsantikvarien.se

Terese verkar det gå bra för, fått in jobb och nominerats som årets nyföretagare i värmland. Trevligt instagramkonto också.
Bygert
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 18:11:52, 15-03-2016
Ort: Forshaga
Sverige
Maskintyp: Grävlastare
Maskin: Huddig 1160

gute84

#8 » 14:30:45, 10-12-2022
  • Överför markerat ord till lexikonet

Bygert skrev:En är inget, två är en epidemi:

https://varmlandsantikvarien.se

Terese verkar det gå bra för, fått in jobb och nominerats som årets nyföretagare i värmland. Trevligt instagramkonto också.


varför rekomenderar du nån annan i ts tråd ???
gute84
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 23:48:49, 05-12-2013
Ort: frankrike
International
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: en mängd skrot

Bygert

#9 » 14:46:36, 10-12-2022
  • Överför markerat ord till lexikonet

Därför att det är trevligt och lite intressant att se att fler startar på det här området och med tanke på geografin borde det inte direkt vara nån särskild konkurrens heller. Men om nån stör sig kan vi väl bryta isär till två trådar?
Bygert
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 18:11:52, 15-03-2016
Ort: Forshaga
Sverige
Maskintyp: Grävlastare
Maskin: Huddig 1160

magnusk750 (trådstartaren)

#10 » 17:31:43, 10-12-2022
  • Överför markerat ord till lexikonet

Ingen fara.
Användarvisningsbild
magnusk750
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 20:16:05, 22-05-2012
Ort: Kose, Estland o Stockolm, Sverige
Maskintyp: Ej angivet

gute84

#11 » 22:26:33, 10-12-2022
  • Överför markerat ord till lexikonet

hoppas det går bra med nya firman :thummar:


att jag skrev bidrag var för att jag bodde nära en byggnadsantikvarie för några år sen och hon nämnde just att det var vanligt att erbjuda kunderna hjälp med den bitten
gute84
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 23:48:49, 05-12-2013
Ort: frankrike
International
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: en mängd skrot

Toost

#12 » 15:57:16, 11-12-2022
  • Överför markerat ord till lexikonet

Jag ska förklara det där om "österuropeiska brudar":
När man söker på nätet efter något lite mera specifikt, tex "elsystem volvo valp", jag söker med Google, jag fick 1920 träffar på just detta exempel, då får man både relevanta träffar men även högst o-önskade träffar på sidor som man helst vill/bör undvika.
Ibland luras man klicka på en av dessa snedträffar och . :
Dessa oönskade sidor funkar så att de innehåller en textmassa med nyckelord som sökmotorn hittar , men sidan innehåller egentligen inget om det man sökte på , utan bara reklam som ger pengar till webbsidans ägare, i värsta fall linnehåller den "giftiga länkar".
Den oönskade reklamen handlar väldigt ofta om "Klicka här för att träffa östeeuropeiska kvinnor" med tillhörande bilder .
Texten jag ringade in är i mina ögon lik den sortens textmassa vars syfte är att fånga sökmotorernas intresse.
Toost
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 20:48:51, 07-12-2015
Ort: Stockholm Norr
Sverige
Maskintyp: Ej angivet

gute84

#13 » 19:11:47, 11-12-2022
  • Överför markerat ord till lexikonet

händer aldrig för mig tror du har sökt på det och det har sparats som ditt mest sökta svar
gute84
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 23:48:49, 05-12-2013
Ort: frankrike
International
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: en mängd skrot

Holger

#14 » 19:55:51, 11-12-2022
  • Överför markerat ord till lexikonet

magnusk750 skrev:Toots: å ena sidan, ja helt riktigt att hemsidan är enkel, hopknåpad av mig på en dag från att över huvudtaget aldrig ha pysslat med wordpress. Det var svårare än jag trodde, i reklamen sägs att man gör sin hemsida lätt som en plätt, så jäkla enkelt är det inte. Wordpressgrejset längst upp lyckas jag inte bli av med trots flera försök. Inledningen om altarringar och golvknarr är ett försök att få till en lättsam ton, det kan gärna bli så allvarligt när det handlar om byggnadsvård. Å andra sidan, förstår inte riktigt vad det skulle kunna ha med östeuropeiska brudar att göra. Så snart det finns lite pengar i firman så låter jag någon som kan göra en riktig hemsida, just nu är det dock 0 kr budget.

https://youtu.be/K5ivT_wexQM

WP och Drupal är skitsvårt tycker jag!

1 person gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
Holger
Webmaster
Webmaster
 
Blev medlem: 10:54:48, 12-10-2003
Ort: Hannover
Sverige
Maskintyp: Hjullastare
Maskin: Test


Återgå till Företag/Entreprenader

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se