Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexDiverseFöretag/Entreprenader

Webbutik mekaniska produkter

18 inlägg • Sida 2 av 2
Tillverkar du/ni tillbehör eller andra produkter för maskiner?
Har du eller jobbar du hos entreprenad? Välkomna att presentera företaget här!
Vår partner:
Bild

magnusk750

#16 » 19:57:36, 28-02-2013
  • Överför markerat ord till lexikonet

Gammal tråd men eftersom jag själv har webshop så kanske jag kan tillföra något. En ganska deprimerande faktor är att om man själv ska ha lager och kör på den vanliga försiktiga småföretagarstilen att växa så att säga organiskt, bara köpa in och utöka sortimentet vartefter man har råd så tar det många år innan man har fått ihop ett tillräckligt stort och intressant sortiment. Du har säkert mängder av tusenlappar i lagret och ändå är det ganska begränsat. Tänk på hur många hundratals typer av lager det finns, du har tjugo ungefär. Tror att du borde försöka få till avtal med någon eller några leverantörer så att du kan erbjuda ett mycket bredare sortiment utan att köpa in allt för egna pengar. För mig var det där länge ett stort problem. Eftersom mina leverantörer är lynniga typer i Ryssland och Kina med månadslånga leveranstider, eller så får man själv åka på äventyrliga inköpsresor så fanns det inte en chans till något annat än att själv lägga upp lager men med dina produkter borde det ju vara möjligt. Dessutom fick jag vid ett tillfälle loss 100 000 på ett bräde när jag sålde en andel i en annan liten verksamhet jag var med i och kunde plöja ned dom i reservdelslager vilket var ett lyft. Estniska skatteverket kräver inte att jag redovisar mitt lager vilket gör att jag inte har den blekaste om hur mycket pengar jag har där men jag antar att en ekonom skulle gråta om dom såg hur mycket pengar jag har i lager jämfört med min ganska blygsamma omsättning.

Nästa sak är att synas och höras. Du verkar ju ligga rätt bra på Google men annonser på blocket kan nog funka liksom, varför inte, betalda annonser på maskinisten. Du vet säkert egentligen själv var dina kunder rör sig men det gäller att hitta sätt att synas på utan att det kostar skjortan. Blocket är ett rätt tröttsamt ställe att vara på med många rätt jobbiga okunniga kunder så jag brukar undvika det när det är högsäsong men vid lågsäsong är det bra att ta till.

Lycka till!
Användarvisningsbild
magnusk750
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 20:16:05, 22-05-2012
Ort: Kose, Estland o Stockolm, Sverige
Maskintyp: Ej angivet



Ola Ivarsson

#17 » 23:36:59, 28-02-2013
  • Överför markerat ord till lexikonet

Tittade lite runt på din webshop. Ritbord???? Kan det finnas någon marknad för det längre?
När jag läste på Lunds tekniska högskola var vi 1993 den sista årskullen som lärde oss ritteknik på ritbord, året efter gick man direkt till CAD och jag tror inte många streck blivit dragna med blyerts sen dess...
Användarvisningsbild
Ola Ivarsson
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 15:05:58, 20-11-2008
Ort: Hyltarp
Maskintyp: Traktor
Maskin: BM 400

Rembutiken.se

#18 » 20:45:37, 15-09-2014
  • Överför markerat ord till lexikonet

Gammal tråd, men, kan varmt rekommendera Google Adwords, där sätter du ett pris/klick på din annons, sökorden väljer du själv och även priset. Vi annonserar både på Blocket och Adwords, om vi får in 1 person från blocketannonsen får vi in 25 från googleannonsen.

Var inte rädd för att annonsera ofta, vi kör ca 3-4 nya blocketannonser/vecka + adwords

Man måste våga satsa för att vinna!
Användarvisningsbild
Rembutiken.se
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 01:21:30, 03-09-2013
Ort: Tidaholm
Sverige


Återgå till Företag/Entreprenader

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se