Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexDiverseFöretag/Entreprenader

Bussningar, glidlager, ledlager, länkhuvuden och tätningar

20 inlägg • Sida 1 av 2
Tillverkar du/ni tillbehör eller andra produkter för maskiner?
Har du eller jobbar du hos entreprenad? Välkomna att presentera företaget här!
Vår partner:
Bild

Bussningen (trådstartaren)

#1 » 15:45:31, 14-12-2012
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej.

Vi på D&E Trading AB vill informera dig kort om våra produkter.

Vi har allt när det gäller Bussningar, glidlager, ledlager och delvis tätningar.
Vi lagerför idag stora stadardprogram för våra produkter, men tar gärna fram specialdimensioner enl önskemål. Små serier och stycktillverkning är inget problem för oss. Tveka inte på att höra av dig om din maskin eller ditt tillbehör behöver nya lagringar.

Titta gärna in på vår hemsida eller ring oss.

Rickard
www.detrading.se
Senast redigerad av Bussningen 15:40:44, 07-01-2013, redigerad totalt 4 gånger.
Bussningen
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 15:31:06, 14-12-2012
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)



Bussningen (trådstartaren)

#2 » 15:48:31, 14-12-2012
  • Överför markerat ord till lexikonet

Jag kommer även försöka följa denna tråd så gott jag kan, så dyker det upp några funderingar så kan jag försöka svara på dessa här i forumet.
/Rickard
Bussningen
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 15:31:06, 14-12-2012
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)

Robban_C

#3 » 22:06:53, 15-12-2012
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hittar inga priser på hemsidan?
Användarvisningsbild
Robban_C
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 22:13:25, 11-06-2006
Ort: Norra Södermanland
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Volvo EC45 -06
Volvo ECR25D -17
MB-Trac 800 -86
Valtra N174D -17

Bussningen (trådstartaren)

#4 » 15:59:55, 16-12-2012
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej.

Vi har ingen officiell prislista, men slå gärna en signal under veckan så ska jag se till att hjälpa dig.

/Rickard
Bussningen
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 15:31:06, 14-12-2012
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)

Stefan Lundberg

#5 » 16:38:28, 16-12-2012
  • Överför markerat ord till lexikonet

Varför finns ingen officiell prislista? :klia:
mvh Stefan

"Man måste ju testa annars får man inte uppleva någonting"
Användarvisningsbild
Stefan Lundberg
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 23:04:39, 30-05-2006
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Volvo BM 600 -69

Åsa-Nisse

#6 » 16:54:13, 16-12-2012
  • Överför markerat ord till lexikonet

Åsa-Nisse
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 19:37:03, 26-07-2012
Ort: Mitt i Småland
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Valmet 6200, 3,5 t grävare, Terri mm

Bussningen (trådstartaren)

#7 » 17:52:57, 16-12-2012
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej.

Naturligtvis har vi en prislista, men ingen som finns utskriven eller liknande på hemsidan. Vi har idag ca 3 miljoner lager på hyllan för omgående leverans. Prislistan skulle bli en bibel:-) Det finns absolut fler som säljer liknande produkter, men jag tycker du ska göra en priskoll när du hamnar i skarpt läge och ett behov dyker upp. Vi finns även där för teknisk rådgivning och bollar gärna idéer.

Fråga efter Rickard och hänvisa till "maskinisten" så faller kanske lite extra rabatter ut:-)

/ Rickard
Bussningen
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 15:31:06, 14-12-2012
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)

Michael Meier

#8 » 18:11:23, 16-12-2012
  • Överför markerat ord till lexikonet

Bibel? extra rabatter?

Vad vi behöver är ett vettigt och uthålligt pris för båda parter, när en ny stjärna presenteras på himlen måste ett pris finnas, eller rättare sagt, det finns priser, dock så måste vi kontakta först.

Vi och behovet finns hela tiden, det är vem som får leverera som skiljer sei.

Varför är det så besvärligt att hålla rätt pris?

Är det den som ringer och beställer och inte frågar efter pris som råkar illa ut ?
/Michael M
Michael Meier
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 11:47:57, 14-10-2006
Ort: Karlsäter
Sverige

Bussningen (trådstartaren)

#9 » 18:30:26, 16-12-2012
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej.

Du missförstår mig. Det jag menar är att vi inte har något prislista på hemsidan. Detta för att vi vill göra det så rättvist som möjligt för slutkund. Vi baserar våra priser på volymer bl a och olika dimenioner, matrial o.s.v sälj olika mycket. Alltså varierar inköpspiserna likväl. När det gäller "extra rabatter" så ville jag bara skapa en vänlig ton. MEN jag har möjlighet att exempelvis ge dig/er lite extra rabatter En stjärna på himlen blir lite fel. Vi är i dag marknadsledande och har levererat till alla stora tillverkar sedan 1966 så vi vet vad vi gör.

* Jag garanterar helt marknadsmässiga priser
* Absolut ingen råkar ut illa ut hos oss.

Vi har idag ingen webhandel eller likanande då vi vill komma i kontakt med kunden. Många gånger kan vi hjälpa till med information, råd eller tips.

För en närmare företagspresentation se bifogad länk.
http://www.detrading.se/about/
Bussningen
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 15:31:06, 14-12-2012
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)

Michael Meier

#10 » 20:00:09, 16-12-2012
  • Överför markerat ord till lexikonet

Bussningen skrev:....Du missförstår mig. Det jag menar är att vi inte har något prislista på hemsidan. Detta för att vi vill göra det så rättvist som möjligt för slutkund....


Nei, jag missförstod inte, var enbart vrång när jag skrev inlägget.

Det är besvärligt när "alla" påstår dom är prisvärda, ring till oss, du blir inte missnöjd, vi ska göra ett bra pris, 70% på listpris för att komma ned i normala prislägen.

Och när priset är ohemult, typ 15X normalpris för någon udda specialgrej, då går det inte att ändra utan säljaren rekommenderar en å "köpa någon annanstans!

Det är inte lätt å vara kund heller.
/Michael M
Michael Meier
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 11:47:57, 14-10-2006
Ort: Karlsäter
Sverige

Bussningen (trådstartaren)

#11 » 20:17:54, 16-12-2012
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej,

Okej då fårstår jag läget. Vi har ställt ut på många mässor för att komma i kontakt med srevice och underhåll. MakinExpo 3 år i rad och även ElmiaWood som vi återigen kommer att ställa ut på i Juni 2013. Vi förstår frustrationen som finns över att man ska få dessa 50% eller t om 85% rabatt som jag hört från vissa. D&E Trading har mycket kunder idag som endast har förbrukning typ av underhåll och reprationer. Därför har vi valt ett mycket, mycket lägre listpris än våra konkurrenter. Det är inte lätt att vara kund heller, det kan jag verkligen förstår.

Är du i behov av låt säga ett tunnväggigt rullat bronslager i antal om 3st så fixar vi det för en högst rimlig peng.

Är du i behov av en specialdimension låt säga 58,7/65,9X60,5 i rödmetall eller vilken legering du nu önskar, så fixar vi det också i stycktillverkn.

Är du endast i behov av någon teknisk fråga eller har funderingar hjälper vi gärna till att vägleda dig / er.

Ha en trevlig kväll, och hör gärna av dig till oss om vi kan hjälpa dig med något.

När du har testat så vet du vart du ska skriva en recension:-)

/Rickard
Bussningen
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 15:31:06, 14-12-2012
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)

Robban_C

#12 » 22:03:08, 16-12-2012
  • Överför markerat ord till lexikonet

Bussningen skrev:... jag tycker du ska göra en priskoll när du hamnar i skarpt läge och ett behov dyker upp. ...

Det är skarpt läge, jag måste bara kolla lite dimensioner först. :grin:


Lite kommentarer:
Som redan antytts är det nåt konstigt med branschen när många aktörer har ett från början skyhögt pris och sen lämnar hiskeliga rabatter. Då är priset fel från början.
Lagom rabatter till stamkunder är helt ok och normalt. Jag får ex vis ofta 10% eller så på Lantmännen (lagerförda varor utöver enstaka skruv och mutter) men det är en lagom rabatt på ett från början lagom pris.

Här i stan hade vi en jättebra handlare på maskinförnödenheter. Dom hade lagom priser och lagom rabatter och ett rent extremt branschkunnande.
Sen köptes dom upp av Tools Momentum och med det sköt priserna i höjden samtidigt som bredden på sortimentet sjönk markant. Numer köper i alla fall inte jag mer än absolut nödvändigt där just eftersom priserna stigit så vansinnigt.
Istället handlas det på Lantmännen, Jula, Biltema, Swedol, Hedins (bygghandel) med mer.
Men dom har inte bronsbussningar och ledlager. :grin:
Har slutat på forumet!
Användarvisningsbild
Robban_C
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 22:13:25, 11-06-2006
Ort: Norra Södermanland
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Volvo EC45 -06
Volvo ECR25D -17
MB-Trac 800 -86
Valtra N174D -17

Bussningen (trådstartaren)

#13 » 12:01:58, 17-12-2012
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej Robban. Du har ett svar via PM.

Beträffande prisbilden och övriga frågor.

Vi känner mycket väl till hur andra aktörer på marknaden sätter sina priser. Vi har dock valt att gå en annan väg. Vi har valt ett lägre pris ( grundpris ) då vi vet att det finns en marknad som är stor för underhåll & rep. Denna linje har vi jobbat efter i många år och kommer även att fortsätta med det.

D&E Trading jobbar med olika kvalitéer.

Vi har högkvalitativa lager som är tillverkade i Tyskland. Matrialstruktur och toleranser är mycket viktiga.

Vi har en vad vi kallar en lågprisserie som är tillverkad i Asien.

Många hävdar att det är hårdheten på lagret som är viktigt, så är inte riktigt fallet. Det är förhållandet mellan axel och lager som är viktigt. En hårdare bussning kan slita axeln mycket snabbt om den inte uppnår tillräckligt HB.

/Rickard
Bussningen
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 15:31:06, 14-12-2012
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)

Bussningen (trådstartaren)

#14 » 15:45:41, 07-01-2013
  • Överför markerat ord till lexikonet

Vi har nu placerat en banner till höger på sidan med direklänk till vår hemsida. Ta gärna en titt på vårt sortiment och läs mer om våra produkter.

Tveka inte på att höra av er om vi kan hjälpa till med något.

D&E Trading AB
Bussningen
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 15:31:06, 14-12-2012
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)

Edholm

#15 » 22:11:26, 08-01-2013
  • Överför markerat ord till lexikonet

Beställde lite bussningar förra året, snabba leveranser och bra priser. Mycket nöjd :thumme:
Edholm
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 22:28:41, 07-12-2007
Ort: Härnösand
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)


Återgå till Företag/Entreprenader

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se