Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexVerkstadsforumAllmänt

Mobilt Varmluftsaggregat 30MT

2 inlägg • Sida 1 av 1
Här träffar du likasinnade ... allmäna diskussioner om teknik

DjAlbert (trådstartaren)

#1 » 03:03:14, 10-11-2009
  • Överför markerat ord till lexikonet

Ja, är det någon här som vet nånting om dessa aggregat ?
Har prövat att ringa Försvarets materialverk, dom hänvisade till Överskottsbolaget som inte visste nånting om dessa.
Har pratat med Abb (fd Asea, idén efter efter en typskylt som INTE hörde till nån specifik komponent) som berättade för mig att tillverkaren som då hette Svenska fläktfabriken idag heter Fläktwoods. Pratade med fläktwoods med halvbra resultat, en gubbe skulle ringa tillbaka om han mot all förmodan hittade nånting alls om detta aggregat.


Men så nu vänder jag mig till er här på maskinisten eftersom ni verkar ha koll på det mesta inom maskinväg och även gamla militärprylar. Är det nån av er som vet nått om aggregatet, eller har arbetet på nått företag som har haft att göra med det, eller arbetat inom försvaret, eller på annat sätt haft kontakt med det. Eller är det nån som t.o.m råkar ha ett i garaget som kan hjälpa mig, eller faktiskt råkar ha några dokument till ett.

Mitt aggregat har fått sladdarna till Varm/Av/Kall omkopplaren kapade och skarvade med resultatet heldött. Varken trafon eller någon kontaktor är skadad, så det är nån tråd som har hamnat fel i omkopplaren, men vågar ej testa att flytta om ifall det skulle bli kortslutning så trafon eller kontaktor skadas.

Så om det finns nån som kan hjälpa mig med någon sorts information så skulle jag bli mäkta glad. Bara så lite som några bilder inuti en o modifierad omkopplare på ett aggregat skulle hjälpa. Eftersom en bit av varje originalkabel finns kvar behöver jag bara veta vilken färg som ska ligga på vilket nummer i omkopplaren s.a.s

Tacksam för minsta lilla i detta fall faktiskt då det ligger i stort intresse att få liv i det igen. Om man säger som så, så är farmardiesel billigt och el dyrt, väldigt dyrt i detta fall, så detta agg värmer garaget billigt som f*n...

Som slutkläm i detta tjöt säga att jag har för tillfället inte mer information lr siffror på det än just den betäckningen, då agget står ~8 mil från mig och jag åker inte dit vareviga dag s.a.s så bilder och mer info kan dröja ett tag om jag inte kan få nån i dess närhet att fixa det, men under tiden tänkte jag höra med er här om det är nån som vet nått med enbart den lilla infon.
DjAlbert
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 17:56:23, 06-10-2009
Ort: Deje
Sverige
Maskintyp: Hjullastare
Maskin: Volvo L30
Volvo L50
Vinkelslip!



Michael Meier

#2 » 23:30:22, 11-11-2009
  • Överför markerat ord till lexikonet

Miloverkstad Strängnäs
Kontaktnummer
Tel: 0152 - 287 61 Adress
645 87 STRÄNGNÄS

MILOVERKSTADEN VISBY AB

Besöksadress
Visborgsslätt
621 50 Visby

Postadress
Box 1260
621 23 Visby
Tel.
0498-29 96 60
Fax
0498-29 96 69
/Michael M
Michael Meier
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 11:47:57, 14-10-2006
Ort: Karlsäter
Sverige


Återgå till Allmänt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se