Ubbe85 skrev:de är väl egentligen ''samsung'' som utvecklar grävarna men volvo pumpar in cash fast volvo har nog sista ordet i slutändan
lazzetazze skrev:Nu ska vi inte bli sura men det finns väll inget kvar utav åkerman du verkar ju veta en hel del. Och jag tycker du ska läsa bibeln jag kan nog köpa bibeln åt dig bara du läser den
lazzetazze skrev:Nu ska vi inte bli sura men det finns väll inget kvar utav åkerman du verkar ju veta en hel del. Och jag tycker du ska läsa bibeln jag kan nog köpa bibeln åt dig bara du läser den
matsibacken skrev:Hur var det nu med bommarna. Är det någon ålderman och konstruktör som var med när det begav sig och vet varför de såg ut som de gjorde när andra fabrikanter optimerade och utvecklade design och teknik?
nixs skrev:Ubbe85 skrev:de är väl egentligen ''samsung'' som utvecklar grävarna men volvo pumpar in cash fast volvo har nog sista ordet i slutändan
Och Koreanerna kan konstruera bra maskiner!
Conny Kolsjö skrev:matsibacken skrev:Hur var det nu med bommarna. Är det någon ålderman och konstruktör som var med när det begav sig och vet varför de såg ut som de gjorde när andra fabrikanter optimerade och utvecklade design och teknik?
Jag är vaken gammal eller konstruktör men om man gämför Åkermans "stora" bommar med andra så är dom ganska lätta för att förstärkningar och vrid skott sitter där dom ska
Annars så brukar det sägas på jobbet att gamla Åkerman-aggregat grävde sig ner bbra med hjälp av att de var tunga, fick med andra ord hjälp att bryta sig ner av gravitationen.
matsibacken skrev:Ni som inte tror på Kina-grävarna! Har ni sett att det finns (eller fanns) en 21 tons splitter ny Kina-grävare på blocket för 875 papp tror jag det var. Inklusive skopa och AC. Det kan nog ingen konkurrera med i längden tror jag.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster