Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexVerkstadsforumAllmänt

Vad är svenskt på en Volvo?

36 inlägg • Sida 3 av 3
Här träffar du likasinnade ... allmäna diskussioner om teknik

matsibacken

#31 » 22:20:46, 15-01-2007
  • Överför markerat ord till lexikonet

Javisst, men du får ju mer än två för samma pris som en. Kvaliten har de ju fixat om ett per år så att den är likvärdig och sedan blir den bättre än alla andra.

Minns hur det gick för Luxor, Radiola och andra bra radio och TV-märken på 70-talet.
nixs skrev:
matsibacken skrev:Ni som inte tror på Kina-grävarna! Har ni sett att det finns (eller fanns) en 21 tons splitter ny Kina-grävare på blocket för 875 papp tror jag det var. Inklusive skopa och AC. Det kan nog ingen konkurrera med i längden tror jag.


Vad kostar den att serva? Vilket motorfabrikat är det? Vad för hydraulikkomponenter? Finns det reservdelar att tillgå? Vem säljer och servar? Vad för kvalite på svetsar och plåt? Komponenter?
matsibacken
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 21:16:57, 19-02-2006
Ort: Skellefteå
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Komatsu PC228USLC-8



Ubbe85

#32 » 22:22:15, 15-01-2007
  • Överför markerat ord till lexikonet

heja caterpillar? nämen sluta nu :slag2:
Ubbe85
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 21:23:28, 08-12-2005
Ort: Arboga

nixs

#33 » 22:25:45, 15-01-2007
  • Överför markerat ord till lexikonet

Svenska varven om inte annat, men vilka är de enda som har byggt båtar med svängd akter? och är fortfarande de enda? Frågan är inte om de går ikapp utan när, de kan ta efter allt västerlänskt och producera efter det, men gå förbi? det gör de inte lika snabbt!
Det finns två sorters människor, de som får saker gjorda och de som tar åt sig äran.
Det gäller att tillhöra den förstnämnda för i den är det lägre konkurrens!

Dubito, ergo cogito, ergo sum
nixs
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 23:29:17, 06-01-2006
Maskintyp: Ej angivet

nixs

#34 » 22:28:05, 15-01-2007
  • Överför markerat ord till lexikonet

lazzetazze skrev:Att du behöll bibeln så länge. Fakta kan varken vara bittert eller partiskt Heja Caterpillar :mon:


Caterpillar är en jättebra maskin, jag är inte en person som sitter med fördomar och säger att si eller så är det! De flesta maskiner som finns idag är likvärdiga på de flesta plan, annars så hade de inte funnits kvar efter några år.
Det finns två sorters människor, de som får saker gjorda och de som tar åt sig äran.
Det gäller att tillhöra den förstnämnda för i den är det lägre konkurrens!

Dubito, ergo cogito, ergo sum
nixs
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 23:29:17, 06-01-2006
Maskintyp: Ej angivet

matsibacken

#35 » 22:29:12, 15-01-2007
  • Överför markerat ord till lexikonet

Jag hoppas du har rätt (men....)!

Tack för en kul diskussion. Nu går jag och lägger mig.
nixs skrev:Svenska varven om inte annat, men vilka är de enda som har byggt båtar med svängd akter? och är fortfarande de enda? Frågan är inte om de går ikapp utan när, de kan ta efter allt västerlänskt och producera efter det, men gå förbi? det gör de inte lika snabbt!
matsibacken
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 21:16:57, 19-02-2006
Ort: Skellefteå
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Komatsu PC228USLC-8

lazzetazze

#36 » 22:36:04, 15-01-2007
  • Överför markerat ord till lexikonet

Men det skulle vara kul om någon vågade sticka ut hakan lite. Är inte alla lite väl lika och modemedvetna det är för lite krav på kvalitet och driftsäkerhet?
lazzetazze
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 17:01:53, 17-12-2005
Ort: Jönköping


Återgå till Allmänt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 12 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se