Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexVerkstadsforumAllmänt

Vw transporter , självjusterande kopplingswire.

3 inlägg • Sida 1 av 1
Här träffar du likasinnade ... allmäna diskussioner om teknik

sörenp (trådstartaren)

#1 » 17:22:55, 11-07-2011
  • Överför markerat ord till lexikonet

Är det någon som vet hur en självjusterande kopplingswire till en vw transporter 2,4 d . 94 års modell fungerar , nu ligger kopplingen på lite grann (urtrampningslagret) det ska så göra säjer autoriserad vw verkstad ,lagret roterar alltid med säjer dom , ja tycker det låter lite konstigt .Ja skulle vilja ha lite spel på lagret .. Ja har nyss bytt koppling på den och det var ganska mycket jobb..
S P.
sörenp
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 15:14:03, 22-02-2009



mahognus

#2 » 14:44:43, 12-07-2011
  • Överför markerat ord till lexikonet

Dessa självjusterande vajrar är en saga i sig.
jag har flertalet ggr bytt koppling på dessa bilar och
nästan uteslutande satt dit en ny vajer vid bytet .
då den gamla vajern inte vart nått fel på, men urtrampnings lagret som du beskriver legat an lite för hårt , enligt mitt tycke.
det har blivit bättre med ny vajer . men allt eftersom lamellerna slits så är det inte alltid som vajern hänger med.
mig vetligen finns det inte någon vajer med mekanisk justering.

om du inte bytt vajern rekomenderar jag att göra detta .

annars kanske man kan lägga imellan något vid vajerns anslutning i växellådan och på så vis få en halvkugg i vajerns justering .,varpå du får lite slakare spänning på vajern,,,

Lycka till
mahognus
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 22:04:13, 21-06-2011
Ort: Frillesås
Maskintyp: Traktor
Maskin: MF
Fordson major

sörenp (trådstartaren)

#3 » 17:01:23, 12-07-2011
  • Överför markerat ord till lexikonet

Ja ska prova och lägga i mellan något och se om den slakar något . Jo det finns en wire med mekanisk justering på mekonomen , den är några hundra dyrare, 680 tror jag den kostade , funkar det inte med att lägga emellan så blir det väl att köpa en sån. konstigt att dom sa på wv verkstad att lagret skall rotera med hela tiden , dock är det ju ingen belastning , men onödigt tycker jag ..
sörenp
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 15:14:03, 22-02-2009


Återgå till Allmänt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se